Sisteme Informatice în Marketing

Previzualizare laborator:

Cuprins laborator:

Lucrare de laborator Nr. 1. Tema: Localizarea informaţiei în Internet. Motoare de căutare. Directoare. Recomandări simple de căutare. Căutare avansată. Tema: Serviciul de poştă electronică
Lucrare de laborator Nr. 2. Tema: Crearea unei prezentări cu ajutorul aplicaţiei Power Point
Lucrare de laborator Nr. 4. Tema: Codificarea informaţiei. Tipuri de coduri. Elaborarea nomenclatoarelor de coduri
Lucrare de laborator Nr. 5. Tema: Proiectarea logică şi fizică a subsistemului MANAGEMENTUL COMENZILOR
Lucrare de laborator Nr. 6. Tema: Proiectarea fizică a ieşirilor subsistemului MANAGEMENTUL COMENZILOR. Formalizarea documentelor de intrare. Actualizarea BD. Realizarea funcţiilor subsistemului
Lucrare de laborator Nr. 7. Tema: Elaborarea interfeţei grafice pentru subsistemului MANAGEMENTUL COMENZILOR.
Lucrare de laborator Nr. 8. Tema: Utilizarea pachetului de programe SPSS în analiza rezultatelor cercetărilor de marketing.
Bibliografie

Extras din laborator:

Aspecte teoretice

Internetul este un uriaş depozit de informaţii. Informaţiile sunt localizate în cele peste 1,5 miliarde de site-uri existente în anul 2002 în reţea (numărul lor se dublează odată la 18 luni). Marea parte a informaţiei în reţea este disponibilă gratuit, dar sunt şi destule excepţii.

Problema majoră pe care o au utilizatorii Internet este dimensiunea uriaşă a reţelei. Întrebarea care apare în mod natural când este vorba de căutare pe Internet este: cum găsim informaţiile care ne interesează ?. Din păcate, nu există nici un sistem care să asigure evidenţa curentă a site-urilor din reţea, cum ar fi cartea de telefoane sau catalogul unei biblioteci, etc.

Browser – este un program folosit la deplasarea (navigarea) prin paginile Web, fiind de fapt o aplicaţie de „răsfoire” a conţinutului unui server Web. Browser-ul lansează cererea utilizatorului către serverul Web şi oferă documentul primit pentru utilizare. Programele de navigare cele mai cunoscute sunt Mosaic, Netscape Comunicator, Microsoft Inernet Explorer şi Lynx.

Programul de navigare aduce pagina cerută pe calculatorul utilizatorului, interpretează textul şi comenzile de formatare conţinute în text şi afişează pagina gata pe monitor. Şirurile de caractere care reprezintă cuvintele cheie al documentului şi legăturile către alte documente ce conţin aceleaşi cuvinte cheie se numesc hiperlegături şi sunt afişate în mod diferit decât restul documentului, de obicei evidenţiat cu altă culoare sau subliniat. Pentru a selecta o legătură este de ajuns plasarea cursorului în zona respectivă şi clicarea pe legătura respectivă.

Browser- ele fac legătura între utilizator şi Web, dar nu rezolvă problema localizării surselor ce dispun de informaţiile necesare.

Unica soluţie pentru a rezolva problema localizării informaţiilor necesare în reţeaua globală este utilizarea unor servicii puse la dispoziţie de către Internet care apar din ce în ce mai multe şi mai performante. Serviciile de căutare existente pe Internet se împart în două mari categorii: motoare de căutare şi directoare.

Un motor de căutare este un server ale cărui programe speciale navighează automat pe Internet şi indexează toate paginile găsite, în funcţie de anumite criterii. Aceste programe se numesc robots, spiders sau crawlers. Ele sunt destinate pentru a indexa (înregistra) documentele de pe Internet cuvânt cu cuvânt. Astfel, teoretic, aceste motoare de căutare vor ajunge să indexeze tot spaţiul Web şi deci ne putem da seama de volumul de date din baza de date al motorului. Atunci când un navigator transmite motorului o interogare – formată din unul sau mai multe cuvinte -, motorul caută aceste cuvinte în lista sa de indecşi (adică în baza sa de date) şi returnează o listă de adrese a documentelor susceptibile că ar conţine informaţia cerută.

Graniţa dintre motoarele de căutare şi directoare începe să se şteargă odată ce motoarele de căutare îşi organizează propriile directoare (exemple Altavista şi Google). Acestea au de obicei două opţiuni: căutare pe Web sau în director.

Calitatea rezultatelor pe care ni le furnizează un motor de căutare depinde în mod hotărâtor de calitatea interogării utilizate. Interogările bine formulate pot da rezultate excelente, în timp ce cele formulate anapoda vor returna liste interminabile de rezultate, care conţin în mare parte documente irelevante. Iată câteva sfaturi pentru a crea interogări eficiente.

1. Este necesar de definit cât mai exact tipul informaţiilor de care aveţi nevoie. Dacă informaţia pe care o căutaţi se referă la un domeniu vast de cercetare, atunci împărţiţi domeniul în subdomenii mai mici şi căutaţi informaţiile pentru fiecare în parte. Pentru căutarea informaţiilor despre piaţa produselor auto din R. Moldova am putea diviza problema în mai multe după careva categorii care ţin de priorităţile noastre (căutare după model, după distribuitor, după preţ, etc.).

Observații:

Academia de Studii Economice

Catedra Cibernetică şi Informatică Economică

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sisteme Informatice in Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
78 pagini
Imagini extrase:
78 imagini
Nr cuvinte:
18 546 cuvinte
Nr caractere:
100 754 caractere
Marime:
190.58KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Ada Sajin S. Ghetmancenco
Sus!