Metode Statistice de Analiză a Calității

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

specificatie. A tine numai sa se reduca diferenta intre ceea ce cere clientul si ceea ce i se serveste nu mai constituie calea succesului. Trebuie ghicit ceea ce ar putea satisface clientul. Trebuie inovat si sunt necesare instrumente pentru o calitate inovatoare.

Unele produse exista pe piata fara un raspuns la o asteptare explicita a consumatorului. Acesta este cazul aparatelor foto digitale ce pot fi cuplate la telefoanele mobile, este cazul agendelor electronice etc. Nimeni nu a specificat acest tip de prestatie. Proiectanti inovatori au avut intuitia necesitatilor latente. Ei si-au imaginat solutii, produse sau servicii, care genereaza satisfactia. Este vorba de satisfacerea unor necesitati latente, care pot genera uneori un inalt grad de satisfactie pentru o investitie uneori relativ limitata.

Din motive conjuncturale sau economice, reusita este considerata astazi ca fiind dependenta esential de inovare. Existenta pe piata doar pentru satisfacerea unor nevoi implicite sau specificate este riscanta, deoarece concurenta este adesea in masura sa realizeze aceleasi performante, dar la un pret mai scazut.

In acest context au aparut instrumente noi de studiu al calitatii. In acest capitol voi prezenta trei metode noi: Analiza Factoriala, QFD (Quality Function Deployment), TRIZ (Theory of Inventive Problem Solving) si in finalul capitolului vor fi prezentate metode de testare a acceptabilitatii noilor produse.

Metoda Analizei Factoriale adica Analiza in Componente Principale pentru date cantitative sau Analiza de Corespondente Multiple pentru date calitative, este o metoda utilizata atat de sine statator cat si in cadul metodologiilor QFD sau TRIZ sau pentru testarea acceptabilitatii noilor produse.

Metodologia QFD a aparut in anii '80, zece ani mai tarziu incepand sa fie utilizata si dezvoltata metodologia TRIZ. QFD culege si traduce cerintele

Metode statistice de analiza a calitatii exceptionale 115

consumatorilor (vocea consumatorului) in cerinte de proiectare (vocea inovatorului). TRIZ furnizeaza concepte dar nu si detalii de proiectare.

In cazul lansarii pe piata a unui nou produs sunt realizate cercetari de piata, care supun verificarii consumatorilor potentiali ai viitorului produs o paleta larga si eterogena de parametrii ai acestuia. Nerealizarea acestei testari sau efectuarea acesteia intr-un mod eronat, poate conduce la nereusita lansarii pe piata a produsului.

4.1. ANALIZA FACTORIALA

Analiza factoriala este utilizata in primul rand pentru a reduce numarul de variabile si pentru a detecta structura relatiilor dintre ele. In functie de natura variabilelor studiate si de scopul analizei, se foloseste Analiza in Componente Principale sau Analiza de Corespondente Multiple:

- daca toate variabilele sunt cantitative si se doreste studiul legaturii intre

acestea se foloseste o Analiza in Componente Principale;

- daca se doreste studiul corelatiei intre modalitatile a doua variabile calitative

se foloseste o Analiza de Corespondente;

- daca se doreste studiul corelatiei intre modalitatile a mai mult de 2 variabile

calitative se foloseste o Analiza de Corespondente Multiple;

- daca se doreste studiul legaturilor intre mai multe variabile, unele calitative,

altele cantitative, se transforma datele cantitative in date calitative, prin grupare, si se

foloseste o Analiza de Corespondente Multiple.

4.1.1. Analiza in componente principale

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • metode statistice de analiza a calitatii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
32 pagini
Imagini extrase:
38 imagini
Nr cuvinte:
9 444 cuvinte
Nr caractere:
54 475 caractere
Marime:
118.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Management
Tag-uri:
date, calitate, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Profesorului:
Sorin Ionescu
Sus!