Programarea in Visual FoxPro implica scrierea unor secvente de cod: instructiuni sub forma de comenzi, functii sau operatii pe care Visual FoxPro le poate interpreta. Acestea pot fi introduse in:
-fereastra Command
-fisiere de programe;
-ferestre de cod pentru evenimente sau metode in cadrul proiectantului de formulare (Form Designer) sau al proiectantului de clase (Class Designer);
-ferestre procedurale in cadrul proiectantului de meniuri (Menu Designer);
-ferestre procedurale in cadrul proiectantului de rapoarte (Report Designer).
Crearea de programe
- 1. in Project Manager se selecteaza optiunea Programs din fila Code;
2. se alege comanda New
-1. se alege comanda New din meniul File
2. din caseta de dialog New se alege Program
3.se alege New File.
- in fereastra Command se foloseste comanda MODIFY COMMAND
MODIFY COMMAND [FileName | ?]
[NOEDIT] [NOMENU] [NOWAIT]
[RANGE nStartCharacter, nEndCharacter]
[[WINDOW WindowName1]
[IN [WINDOW] WindowName2 | IN SCREEN]]
[AS nCodePage] [SAME] [SAVE]
Visual Fox Pro va deschide o noua fereastra, in care se pot edita instructiunile programului.
Salvarea programelor
-din meniul File se alege Save
-daca se salveaza un program creat in Progect Manager , acesta este automat adaugat proiectului.
Modificarea programelor
Inainte de a modifica un program, acesta trebuie redeschis prin una din urmatoarele metode:
-pentru programele cuprinse intr-un proiect, se selecteaza in Project Manager si se alege comanda Modify
-in meniul File se alege comanda Open. Din lista Files of Type se alege Program, se selecteaza fisierul de modificat si se alege comanda Open.
-Se foloseste comanda MODI COMM in care se specifica numele programului sau parametrul "?".
Rularea programelor
-daca programul este cuprins intr-un proiect, se selecteaza din Project Manager si se alege comanda Run.
-Din meniul Program se alege comanda Do
-in fereastra de comenzi se foloseste comanda DO
DO ProgramName1 | ProcedureName [IN ProgramName2] [WITH ParameterList]
Conceptele de baza ale programarii
Stocarea datelor
Fiecare data cu care se lucreaza apartine unui anumit tip, care determina modul in care aceasta poate fi stocata si folosita.
Containere de date
Containerele de date permit executarea acelorasi operatii asupra mai multor date simultan. Principalele containere de date in Visual FoxPro sunt:
TipulDescriere
VariabileElemente singulare de date stocate in memoria RAM a calculatorului
Inregistrari in tabeleRanduri multiple de campuri predefinite, fiecare din acestea continand date care corespund tipului declarat.
Matrice (masive)Elemente multiple de date stocate in RAM.
Variabile. Instructiuni si functii de lucru cu variabilele.
Macrosubstitutia.
Variabila reprezinta zona de memorie careia i se atribuie un nume si care poate stoca o valoare de un anumit tip. Deci elementele unei variabile sunt:
- numele - folosit pentru identificare si atribuit de programator sau predefinit de proiectanti,
- continutul sau valoarea variabilei - reprezinta data ce este memorata in zona de memorie a variabilei;
- tipul variabilei - tipul datei ce se poate memora in zona de memorie respectiva.
Variabilele tablou (masivele) trebuie declarate in prealabil si pot avea maxim 2 dimensiuni. Numarul de elemente pe o dimensiune se poate preciza si prin expresii. In plus, in limbajul Visual FoxPro caracteristica de tip este asociata elementului tablou
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.