Assambler - Afișarea informației grafice

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

Scopul lucrarii: studierea sistemului video a microcalculatoarelor din familia IBM PC, a organizarii logice a memoriei video pentru modurile grafice si a posibilitatilor de afisare pe ecran a informatiei grafice prin mijloacele sistemului BIOS.

Sarcina lucrarii:

1. Extragerea pe ecran a unei linii.

De afisat pe ecran pe ecran un mesaj cu ajutorul functiei 09h, interuperea 21h, in mesaj de introdus codurile de comanda cu ecranul al driverului ANSI.SYS pentru controlul cu pozitia cursorului si atributele de ecran (culoarea caracterelor).

2. Extragerea directa pe ecran (functia 06h si intreruperea 21h)

De afisat pe ecran un sir de caractere cu coduri de la 1 pina 31 (de tot 31 caractere). De analizat actiunea codurilor de comanda (07,08,10,13). Pentru a obtine o imagine clara, de prevazut dupa afisarea fiecarui caracter oprirea executarii programului pina la apasarea careiva taste (funtia 08h, intreruperea 21h).

3. Afisarea liniei in regim de teletype

De afisat pe ecran un sir de caractere prin indicarea atributelor (functia 13h, intreruperea int 10h si regimul 3 si tot acest sir prin regimul 1 a aceleasi functie).

4. Organizarea ferestrei

De determinat o fereastra cu dimensiunile ecranului intreg modificind prin aceasta culoarea ecranului. De exstras in centrul ecranului o fereastra cu dimensiuni mai mici de o alta culoare cu text care contine numele si prenumele sau.

5. Lucrul cu paginile video

De alcatuit pe paginile 0 si 1 doua imagini si de afisat aceste imagini pe ecran. In continuare sa se execute afisarea imaginilor in ciclu prin schimbarea paginii active 0 si 1.

6. Deplasarea ecranului

In exemplul din problema 6.4 de introdus deplasarea in ciclu in sus si in jos a textului din fereastra cu o linie.

7. Comutarea clipire/intensitate

De completat in sectorul ecranului un mesaj de diferite culori, in ciclu de modificat continutul bitului clipire/intensitate.

8. Extragerea caracterelor in buferul video (pagina 0)

De elaborat programul ce executa extragerea informatiei direct in buferul ecranului fara recurgerea la serviciile sistemului BIOS si DOS. Initial de indeplinit stergerea ecranului.

Problema 1:

model small

.stack 256

.data

mes1 db 'Costas Sergiu st.gr.TI-013','$'

mes2 db '<F10>-iesirea','$'

.code

B: ;incarcam segmentul de date

mov ax,@data

mov ds,ax

m1: ;citirea unui caracter

mov ah,08h ;introducere fara ecou

int 21h ;serviciul DOS

cmp al,44h ;codul tastei <F10>

je m2 ;salt de egalitate ;curatirea ecranului

mov ah,06h ;listarea ferestrei in sus

mov al,0 ;introducem regimul video,text si grafica

mov bh,19h ;atribut.caracterelor in fereastra

mov ch,0 ;coordonatele de sus-stinga

mov cl,0

mov dh,30 ;coordonatele de jos-dreapta

mov dl,79

int 10h ;pozitionarea cursorului

mov ah,02h ;instalarea cursorului

mov bh,0 ;pagina video

mov dh,12 ;rindul

mov dl,30 ;coloana

int 10h ;afisarea mesajului mes1

mov ah,09h ;afisarea rindilui la displai

lea dx,mes1 ;registrului dx i se transmite mesajul 1

int 21h;pozitionarea cursorului

mov ah,02h ;instalarea pozitiei a cursorului

mov bh,0 ;pagina video

mov dh,15 ;rindul

mov dl,35 ;coloana

int 10h

;afisarea mesajului mes2

mov ah,09h

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Assambler - Afisarea informatiei grafice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
144 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
2 332 cuvinte
Nr caractere:
12 396 caractere
Marime:
21.81KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Limbaje de Programare
Tag-uri:
afisor, registri
Predat:
la facultate
Materie:
Limbaje de Programare
Sus!