Data:5-XII-2007
Disciplina :Actionari pneumatice in mecatronica
Clasa : a XII-a C
Subiectul lecţiei:Supape pneumatice
Unitatea de învăţare : U 26.Acţionari pneumatice în mecatronica
Competente specifice vizate: 26.1:Caracterizează echipamentele pneumatice
Valori şi atitudini vizate :
- Dezvoltarea gândirii critice, a spiritului de observaţie
- Stimularea curiozităţii imaginaţiei şi perseverenţei, încrederii în forţele proprii prin activităţile desfăşurate.
Scopul lectiei: Descrierea echipamentelor pneumatice şi explicarea rolului funcţional al acestora
Obiectivele lectiei:
La sfarsitul lectiei elevii trebuie sa fie capabili:
- O1-Sa recunoasca minim sase tipuri constructive de cilindri utilizati in actionarile pneumatice si a simbolurilor acestora din cele 9 tipuri prezentate in cartile de specialitate,fise conspect si machetele din laborator ;
- O2-Sa explice modul de actionare al cailor si pozitilor si rolului functional al supapelor pneumatice ,cel putin 75% din numarul de elevi , studiind machetele din laborator,fisele de lucru si cartile de specialitate ;
- O3-Sa identifice supapele pneumatice de pe standurile de lucru 1-4, dupa simbolurile studite , analizand comparativ cele studiate anterior la actionari hidraulice si indeplinind sarcinile din fisele de lucru cel putin 70% din elevii clasei.
Metodele, procedeele şi mijloacele :
• „metoda cubului”
• organizarea clasei – pe 6 grupe de elevi
• conversaţie euristică
• expunerea
• fişe de lucru
• evaluare prin observare sistematica
Strategia de instruire ce va fi aplicată : euristică, investigativ-argumentativă
Tipul lecţiei : de laborator -mixta
Materiale utilizate:Carti de specilitate- „Initiere in pneumoautomatica”-W Deppert,”Aparate pneumatice in actionari pneumatice automatizate”,carti tehnice DeLorenzo si FESTO, fişe de lucru centrate pe elev,fise conspect.
Locul de desfăşurare al lecţiei : laborator de hidro-pneumatica.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.