Specificatia masinilor electrice de curent continuu si curent alternativ

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

1.Scopul lucrarii:

Il constituie cunoasterea structurii masinii electrice rotative, a elementelor ei constitutive, masurarea principalelor dimensiuni si elemente ce intervin in calculul electromagnetic si mecanic al masinii si intocmirea documentatiei necesare in vederea unei proiectari a masinii.

2.Modul de lucru:

a) din analiza placutei indicatoare si a aspectului constructiv exterior se vor determina pentru masina asamblata urmatoarele date:

- intreprinderea producatoare;

- tipul masinii (generator, motor);

- tensiunea nominala (in V), curentul (in A), puterea nominala (in W, kW, VA sau kVA), factorul de putere (cosN) si randamentul (%);

- regimul de lucru (de durata, scurta durata sau intermitent);

- sensul de rotatie, turatia nominala (in rot/min) si frecventa nominala;

- modul de conectare a excitatiei, tensiunea si curentul de excitatie nominal;

- racirea, tipul de ventilatie, tipul de protectie;

- gabaritul, greutatea, eventualele indicatii suplimentare.

Se va intocmi schema electrica a masinii analizate cuprinzand si bornele cu marcare lor.

b) se va intocmi specificarea masinii demontate, determinandu-se elementele si dimensiunile constructive ale subansamblelor dupa cum urmeaza:

- statorul: polii aparenti sau inecati, principali si auxiliari, cu infasurarile respective; numarul polilor, pasul polar, lungimea arcului polar, dimensiunile polilor; modul de izolatie, ventilatia si racirea, etc.

- rotorul: polii aparenti sau inecati, in scurtcircuit sau cu inele; infasurarea si tipul ei; bandajele, arborele ventilatorului diametrul rotorului, viteza periferica, dimensiunile principale, numarul crestaturilor, numarul conductoarelor, marimea intrefierului, etc.

- fierul activ: pachetul de tole, grosimea pachetului, numarul de tole din pachet, grosimea tolelor, modul lor de izolare, fixarea lor; crestaturile si dintii, jugul statorului si rotorului, polii aparenti, piesele polare, tolele de capat,m canalele de ventilatie, etc.

- infasurarea: bobinele simple, multiple, capetele libere, numarul de straturi, tipul infasurarilor (ondulata, buclata), conexiuni echipotentiale, colivia simpla sau dubla, crestaturile cu izolatia lor, etc.

- contacte alunecatoare: ansamblul periilor, lamelelor cu numarul si dimensiunile principale, fixarea, izolatia, pasul lamelelor, butucul colectorului, inelul de strangere, inelele colectoare, natura si dimensiunile periilor, sistemul port perii, etc.

- iesirea la bornele de legatura; placa de borne, piesele auxiliare, etc.

- lagarele: tipul, ungere, capacelele, scuturile, ventilatia, etc.

Dimensiunile se vor da in milimetrii.

c) Cu datele obtinute prin masuratori si dupa aspect, se va desena o sectiune transversala prin masina si o sectiune prin crestatura infasuratorii principale a masinii, cu specificarea izolatiilor si a conductoarelor folosite.

Transformatorul electric

Definitie:

Transformatorul electric este un aparat electromagnetic, care transforma energia electrica de curent alternativ tot in energie electrica de curent alternativ dar cu alti parametrii (tensiune, curent, numar de faze). In tot timpul functionarii sale frecventa tensiunii se mentine constanta.

Partile constructive:

-miezul feromagnetic;

-infasurarile;

-schela;

-carcasa si accesoriile.

Miezul depinde de numarul de faze, existand doua forme constructive de baza ale miezului de transformator:

- miezul in coloana: este alcatuit din doua coloane pe care se plaseaza infasurarile si doua juguri pentru inchiderea fluxului magnetic.

- miezul in manta: daca miezul se realizeaza dupa tipul in manta, acesta prezinta un numar de trei coloane.

Miezurile de transformator se executa din foi subtiri numite tole, cu grosimea de 0,35 mm, fiind realizate din otel cu un continut ridicat de siliciu (otel electrotehnic), fiind izolate intre ele.

Continutul de siliciu are drept scop marirea rezistentei tolei si micsorarea pierderilor prin curenti turbionari. Tolele de transformator sunt laminate la rece, posedand proprietati magnetice superioare si pierderi specifice mai mici decat cele laminate la cald. Tolele se izoleaza pe o singura fata folosindu-se lacuri electroizolante sau oxizi.

Pentru reducerea diametrului bobinelor (din scopuri economice) sectiunea transversala a coloanelor se realizeaza in trepte, cu scopul de a se apropia cat mai mult de forma circulara.

Sectiunea jugului poate avea o forma dreptunghiulara sau in trepte.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
2 606 cuvinte
Nr caractere:
14 651 caractere
Marime:
2.01 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Electrotehnica
Tag-uri:
curent, masini, circuite
Data publicare:
27.09.2016
Structură de fișiere:
  • Specificatia masinilor electrice de curent continuu si curent alternativ
    • Lucrarea 5.doc
    • Lucrarea1.doc
    • Lucrarea2.doc
Predat:
la facultate

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Masinile electrice (ME) reprezinta niste convertoare electromecanice si electromagnetice de...
1. Transformatorul electric Transformatorul electric este un aparat static, fara parti in...
Generalitati - Comanda unui sistem de actionare electrica= realizarea unui ansamblu de operatii...
uie, in primul rand obtinuta din alte forme de energie si apoi distribuita fiecarui consumator in...
Activitatea unei fabrici constructoare de masini poate fi descompusa in elementele componente,...
Sus!