Compunerea Generala, Parametri Dimensionali si Masici ai Autovehiculelor

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

1.1 Scopul lucrarii

Studiul organizarii generale si specificarea principalilor parametri dimensionali si masici ai unui autovehicul.Stabilirea pozitiei centrului de masa si a incarcarilor procentuale la punti.Studiul repartitiei coeficientului sarcinii utile la diferite tipuri de autovehicule.

1.2 Consideratii teoretice

Autovehiculul este un vehicul rutier ce se poate deplasa prin mijloace proprii de propulsie, in diferite conditii de teren.

Este destinat exclusiv transportului sau, in acelasi timp, transortului s executarii unor operatii tehnologice.

In categoria autovehiculelor sunt incluse:

- automobilele;

- tractoarele;

- autovehiculele speciale.

Automobilul este un autovehicul cu cel putin patru roti, care nu

ruleaza pe sine, destinat, in mod obisnuit, pentru:

- Transportul persoanelor si/sau a bunurilor materiale;

- Tractarea vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor si/sau bunurilor materiale;

- Un serviciu special.

In mod exceptional, in categoria automobilului sunt incluse si triciclurile( vehicule pe trei roti , la care masa vehiculului carosat depaseste 400kg), precum si troleibuzele( vehicule alimentate de la o sursa de energie exterioara - liniile electrice).

In categoria automobilelor, dupa destinatie, sunt incluse:

- automobile pentru transportul persoanelor(autoturisme, autobuze,troleibuze);

- automobile pentru transportul marfurilor(autovehicule utilitare - autocamioane);

- automobile cu detinatie speciala(autosanitare, autostropitoare, autovidanjere, autocisterne etc.)

Partile principale ale automobilului sunt : sasiul si caroseria.

Sasiul reprezinta totalitatea organelor indispensabile functiei de deplasare a autovehiculului.Acesta cuprinde urmatoarele sisteme sau grupe de organe:

- Motorul;

- Transmisia;

- Sistemul de conducere;

- Sistemul de sustinere, propulsie si rulare.

Caroseria serveste ca organ purtator al incarcaturii utile a automobilului, avand, in acelasi timp, si rolul de a proteja incarcatura de intemperii si de a asigura un anumit grad de comfort.

Organizarea generala a automobilelor

Amplasarea motorului si a elementelor transmisiei constituie problema fundamentala de conceptie constructiva care stabileste de la inceput caracterul automobilului si limiteaza posibilitatile de dezvoltare si de amplasare a celorlalte elemente componente ale automobilului.

Se disting urmatoarele variante de organizare a autoturismelor.

a) Solutia "clasica", la care motorul este amplasat in fata, iar puntea motoare este dispusa in spate (tractiune la puntea spate);

b) Solutia "totul fata", la care motorul si puntea motoare sunt amplasate in fata;

c) Solutia "totul spate", la care motorul si puntea motoare sunt amplasate in spate.

o Organizarea generala a autoturismelor este prezentata in fig. 1.1.

Astfel, in fig. 1.1.a - 1.1.e sunt prezentate variante constructive ale solutiei "totul fata" si anume:

- Amplasare grup motor - transmisie longitudinal, cu motorul dispus in consola din fata (fig. 1.1.a);

- Amplasarea grup motor - transmisie transversal, in fata axei puntii din fata (fig 1.1.b);

Fig. 1.1 - Variante de organizare generala la autoturisme

- Amplasare grup motor - transmisie longitudinal, cu motorul dispus in spatele axei puntii din fata (fig. 1.1.c);

- Amplasare longitudinala sau transversala a motorului suprapus transmisiei(fig. 1.1.d si e).

In fig 1.1.f - 1.1.i sunt prezentate variante constructive ale solutiei "totul spate" si anume:

- Amplasare longitudinala grup motor - transmisie,

cu motorul dispus in consola din spate(fig 1.1.f);

- Amplasare transversala grup motor - transmisie, in spatele axei puntii din spate (fig 1.1.g);

- Amplasare longitudinala centrala grup motor - transmisie, cu motorul dispus in fata axei puntii din spate (fig 1.1.h);

- Amplasare transversala grup motor - transmisie, in fata axei puntii din spate (fig 1.1.i)

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
2 245 cuvinte
Nr caractere:
15 153 caractere
Marime:
246.59 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Dinamica
Data publicare:
10.01.2009
Structură de fișiere:
  • Compunerea Generala, Parametri Dimensionali si Masici ai Autovehiculelor.doc
Predat:
la facultate
Materie:
Dinamica
Profesorului:
Bugaru Ion

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Alegerea modelelor similare Conform temei date, vom alege cel putin 5 modele similare, in...
1.1. RELATIA DINTRE ECOLOGIE SI POLUARE Ecologia este stiinta care se ocupa cu studiul...
Sa se efectueze proiectarea generala, functionala, privind dinamica tractiunii si consumul de...
In scopul efectuarii proiectarii instalatiei frigorifice, mai intai trebuie sa se stabileasca...
LUCRAREA L.D.A. 1 COMPUNEREA GENERALA SI CARACTERISTICI DIMENSIONAL-MASICE ALE AUTOVEHICULELOR...
Sus!