Caracteristici Geometrice și Constructive ale Pneului.

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

2.1 Scopul lucrarii

Analiza elementelor sectiunii transversale ale anvelopei de autovehicul, determinarea caracteristicilor sale geometrice si mecanice si construirea modelului simplificat al pneului.

2.2 Materiale necesare

- Una sectiune transversala de anvelopa de autovehicul;

- Instrumente pentru masurat dimensiuni liniare (rigla, subler);

- Instrument de calcul (minicalculator);

- Standarde pentru dimensiuni de anvelope.

2.3 Principiul metodei si modul de lucru

Studentul va executa un desen-schita al sectiunii de anvelopa aflata pe masa de lucru, pe un format A4 (vedere frontala). Pe desen se vor indica partile componente ale sectiunii, iar in referat se vor indica urmatoarele:

- rolul fiecarei componente;

- diametrul aproximativ al firului de cord, in mm;

- numarul de pliuri ale carcasei si al brekerului.

Pe desenul-schita se vor indica principalele dimensiuni ale sectiunii de anvelopa stiudiata, in mm:

- inaltimea sectiunii (H);

- latimea sectiunii (Bu);

- latimea benzii de rulare (Bb);

- grosimea benzii de rulare (´b);

- latimea de asezare a anvelopei (Bas);

- latimea unui talon (bt);

- grosimea stratului protector in zona talonului, a flanelului si a umarului carcasei anvelopei.

Dupa determinarea acestor caracteristici geometrice, se va calcula raportul nominal de aspect al sectiunii (´na), indicandu-se tipul de sectiune rezultat: ´na= (2.1)

In functie de valoarea dimensiunilor masurate, se va alege din standardele corespunzatoare tipodimensiunea anvelopei din care face parte sectiunea analizata, specificandu-se:

- marimea anvelopei si a jantei, cu explicarea fiecarei cifre si simbol din notare;

- dimensiunile principale ale anvelopei si ale jantei;

- parametrii regimului de exploatare (gama presiunilor aerului din pneu, incarcarea radiala corespunzatoare admisibila si viteza maxima de deplasare).

Pentru construirea modelului simplificat al pnelului, in vederea determinarii variatiei unghiului de inclinare al firului de cord in functie de pozitia punctului pe anvelopa, ²=²(r), precum si a variatiei deformatiei radiale a pneului in functie de presiunea aerului, W=W(pa), se va considera anvelopa in constructie diagonala.

a) – Partile componente ale unei sectiuni de anvelope

b) – Caracteristici geometrice ale sectiunii anvelopei

(ex: anvelopa 145 SR 13)

Fig. 2.1 – Caracteristici constructive si geometrice ale sectiunii unei anvelope de autovehicul

Variatia unghiului de inclinare al firului de cord (²) in functie de pozitia punctului pe anvelopa are la baza relatia: (2.2) in care ´l este alungirea relativa a firului de cord, ´l=4%;

Observații:

Facultatea de Transporturi, UPB

Dinamica Autovehiculelor - semestrul - I

Anul 3

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caracteristici Geometrice si Constructive ale Pneului..doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
6.2/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
959 cuvinte
Nr caractere:
6 860 caractere
Marime:
35.57KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Dinamică
Predat:
la facultate
Materie:
Dinamică
Profesorului:
Stoicescu Aurel, Popa Laurentiu
Sus!