Noțiuni elementare din arhitectura hardware și software a calculatoarelor

Previzualizare laborator:

Extras din laborator:

1. Scop lucrarii

Fixarea informatiilor legate de notiunile de baza ale arhitecturii software si hardware a

calculatoarelor.

2. Aspecte teoretice

Calculatoarele fac parte din viata noastra intalnesc intalnindu-se peste tot, chiar si in locuri in

care nu se pot vedea.

Ce este un calculator ? Un calculator este un dispozitiv care executa instructiuni intr-un

program.

Fig. 1 Ciclul procesarii informatiilor

Termeni de baza:

Hardware - reprezinta componentele fizice ale calculatorului (tastatura, mouse, monitor, etc)

Software - reprezinta programele (instructiunile) care transmit calculatorului ce are de facut

Date - reprezinta factori individuali (ex : nume, pret, cantitate comandata)

Informatii - reprezinta date transmise intr-o forma utila ( ex: o adresa completa de e-mail).

2.1. Functii de intrare

Ce este o intrare ? Tot ce-i spunem calculatorului sa faca.

Tipuri de intrari :

Date reprezinta informatia bruta transmisa calculatorului

Programele sunt seturi de instructiuni dupa care se conduce (dirijeaza) calculatorul.

Comenzile sunt coduri speciale sau cuvinte cheie specificate de utilizator pentru a efectua o

sarcina, ex RUN "ACCOUNTS". Acestea pot fi selectate dintr-un meniu de comenzi de genul

"Open" din meniul File. Ele pot fi, de asemenea, alese, accesand un buton de comanda.

Raspunsul utilizatorului reprezinta informatia pe care o transmite utilizatorul la intrebarea

computerului, cum ar fi alegerea OK, DA sau NU sau prin tastarea in text, de exemplu, numele

unui fisier.

Calculatorul indeplineste urmatoarele functii :

a) DE I- TRARE - primeste date

b) DE PRELUCARE (procesare ) -

prelucreaza date

c) DE IESIRE - furnizeaza rezultate

d) DE STOCARE - inmagazineaza

rezultate

Dispozitivele de intrare sunt acele elemente fizice (hardware) prin intermediul carora

utilizatorul transmite informatia catre calculator ex: tastatura, mouse, joystick, touch screen,

microfon, video camere etc.

2.2. Procesarea (prelucrarea)

Procesarea (prelucrarea) este realizarea de catre computer a calculelor, comparatiilor si

deciziilor. Oameni proceseaza de asemenea date. Ceea ce vedem si auzim reprezinta intrari.

Ulterior se realizeaza conexiuni intre aceste intrari si ceea ce stim deja, se verifica

compatibilitatile si rezulta o reactie, adica o iesire.

Calculatoarele realizeaza un singur lucru la un moment dat. Procedurile complicate sunt

impartite de acesta in pasi simpli. Ulterior acesti pasi pot fi repetati de sute, mii sau milioane de

ori. Toate variantele posibile pot fi incercate si retinuta o lista cu ce a functionat si ce nu.

2.2.1. Datele digitale

Calculatoarele moderne sunt digitale ceea ce inseamna ca toata informatia este stocata ca un

sir de 0 sau 1 ceea ce inseamna ON sau OFF.

Deci un 1 byte poate reprezenta una din cele 256 de posibilitati de a combina 0 cu 1.

Fiecare comanda, fiecare intrare este convertita intr-o data digitala adica un sir de 0 si 1.

Important !

Toate literele, numerele si simbolurile au asociate coduri digitale formate din 0 si 1.

2.2.2 Unitatea centrala de procesare

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Notiuni elementare din arhitectura hardware si software a calculatoarelor.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
1 399 cuvinte
Nr caractere:
7 484 caractere
Marime:
442.65KB (arhivat)
Publicat de:
Salomea Man
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Laborator
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
hardware, software, computere
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Sus!