1. Licitatii daune totale
Aceasta procedura reglementeaza modul in care se lichideaza dosarele de daune auto ca Dauna Totala, stabilirea valorii epavei, (facturarea epavei daca se impune) si urmarirea incasarilor sumelor aferente acestora. Totodata face referiri si la alte modalitati de solutionare a dosarelor care nu se pot lichida ca DT.
1.1.1. Atributii si responsabilitati
Atributiile inspectorului constatator
a) Efectueaza constatarea daunelor autovehiculului consemnand in nota de constatare cat mai cuprinzator avariile autovehiculului. Atunci cand se considera ca autovehiculul poate fi DT se completeaza suplimentar un formular cu dotarile tehnice standard si optionale ale autovehiculului. Va efectua fotografii din cele 4 unghiuri Fig.12. din care sa reiasa avariile (in cazul DT evaluarea este facuta asupra elementelor neavariate, de aceea este important fotografierea de ansamblu auto), datele de identificare (serie sasiu, numar de inmatriculare), numar kilometri, poza de ansamblu compartiment motor, fotografii cu interiorul autovehiculului (gen inspectie risc - poza de ansamblu cu plansa de bord).
Se va acorda o atentie deosebita reperelor care nu sunt vizibile (avariile ascunse care au fost provocate in acelasi eveniment), si care chiar daca nu vor fi mentionate in nota de constatare vor fi introduse in calculatia Audatex. Va mentiona in nota de constatare faptul ca autovehiculul intra in reparatie cu acord scris Generali. In toate situatiile va solicita numarul de telefon al persoanei care s-a prezentat la constatare.
b) Informeaza clientul de posibilitatea de solutionare a dosarului ca DT prezentandu-i avantajele care decurg din aceasta modalitate (plata rapida, posibilitatea de a-si achizitiona un autovehicul nou, siguranta pe care o prezinta un autovehicul nou etc).
Fig. 12. Mod realizare fotografii
Atributiile inspectorului Lichidari daune
a) Efectueaza calculatia in Audatex in cel mai scurt timp de la alocarea dosarului respectiv efectuarea constatarii (maxim 2 zile lucratoare). In aceasta calculatie vor fi introduse si reperele care nu se vad a fi avariate dar este posibil sa fie (experienta inspectorului va ajuta la acest lucru). Marja de eroare care se accepta la o calculatie fara demontare este de maxim 20%, la daunele majore.
b) Analizeaza dosarul impreuna cu superiorul sau (dupa caz) pentru a determina daca este cazul sa se efectueze evaluarea epavei.
c) Trimite documentele la RE, daca din discutiile cu superiorul a reiesit necesitatea stabilirii valorii epavei. Documentele (foto auto, deviz, fisa tehnic auto) trebuiesc trimise la RE si in „carbon copy” (cc) SBC, in maxim 24h.
d) Intocmeste oferta de despagubire. Se va tine cont de tipul politei CASCO, de clauzele contractuale si de Protoculul agreat cu asiguratul (in cazul asigurarilor de leasing / flote), oferta de DT are urmatoarele variante: (1) epava valorificata de proprietar; (2) epava pastrata de utilizator si (3) epava valorificata catre Generali.
In cazul (1) oferta de despagubire se va realiza in baza evaluarii epavei comunicata prin e-mail de RE. In adresa de despagubire se va preciza (dupa caz) si faptul ca Generali poate organiza la cererea expresa a asiguratului o licitatie online in vederea recuperarii sumei asigurate de catre asigurat. Odata cu adresa de despagubire se va prezenta asiguratului si modelul de document pentru cazurile in care asiguratul doreste sa vanda epava prin licitatie online.
In cazul in care, asiguratul doreste pastrarea epavei o va face la valoarea comunicata in adresa de despagubire
Daca insa, asiguratul solicita in scris cumparator/ licitator in intervalul comunicat (de 2 zile de la data primirii adresei de despagubire), Generali va prezenta datele licitatorului in maxim 3 zile de la solicitare. Asiguratul va lua legatura cu licitatorul in maxim 48 de ore pentru a vinde epava, tranzactia de vanzare este in sarcina asiguratului/ propietarului. Dupa vanzarea epavei licitatorului prezentat, asiguratul va depune la dosar, contractul de vanzare-cumparare sau factura de vanzare pentru a primi diferenta rezultata dintre valoarea comunicata in adresa de despagubire si pretul de vanzare /licitator.
In cazul (2) asigurarilor de leasing unde exista un Protocol incheiat (Porsche, Unicredit, VBL etc), evaluarea epavei se va realiza prin licitatie online, iar adresa de despagubire va contine si datele de contact ale licitatorului.
Daca asiguratul nu doreste sa pastreze epava (cazul 3) Generali in baza conditiilor de asigurare (via Protocol) va achita integral suma asigurata, urmand ca epava sa fie vanduta de Generali prin licitatie online (Generali va deveni propietar in acest caz).
Daca epava va deveni propietatea Generali, inspectorul de dauna va conditiona plata despagubirii de depunerea la dosar a tuturor documentelor necesare schimbului de proprietate: talon, carte de identitate, chei, carte de service, dovada achitare obligatiilor catre service, documente fiscale, fisa fiscala, fisa de inmatriculare etc.
e) Va verifica suma asigurata si criteriile de stabilire a primei (in special pt politele evp – ex. Rulaj km, propietari anteriori, etc), daca polita este cesionata, avarii preexistente, daune anterioare si daca polita prevede sau nu reintregirea sumei asigurate.
f) Atunci cand asiguratul isi manifesta interesul de a retine epava, din despagubire se va retine contravaloarea acesteia.
g) Toate ofertele de despagubire trebuie sa fie inregistrate in registrul de intrari si vor fi contrasemnate cel putin de superiorul direct.
h) Trimite actele epavei care urmeaza sa fie valorificata de Generali catre RE in 24h dupa primirea acestora. (valabil pentru cazul (2) de la litera d).
i) Trimite la plata dosarul in maxim 24h de la primirea ofertei acceptate de asigurat/ pagubit. Imediat dupa intocmirea referatului de plata va trimite un email catre SSDA in care ii va comunica acestuia necesitatea aprobarii cat mai urgente a dosarului. In „carbon copy” va fi trecut si RE.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.