Metodologia organizarii zilei in institutia prescolara

Previzualizare ghid de studiu:

Extras din ghid de studiu:

Summary

Article addresses the problem of planning and organizing educational activities kindergarten, importance binding activity panels morning, importance of the theme during the day by.

Article proposes a methodological model organiyare day kindergarten preschool.

Ziua in institutia prescolara este organizata in baza Scrisorii metodice a Ministerului Educatiei: ORGANIZAREA PROCESULUI EDUCATIONAL IN INSTITUTIILE PRESCOLARE, ANUL DE STUDII 2013-2014. Ziua este organizata prin activitati educationale tematice. Fiecare tema trebuie sa fie planificata printr-o structura rezonabila [2,4], care descrie mai multe etape ale zilei: noutatea zilei, tema zilei , obiectivele operationale, intilnirea de dimineata, salutul, prezenta copiilor in grupa, calendarul, tranzitiile, sarcinile de lucru pe centre de educatie.

In contextul fiecarei teme se elaboreaza si o scrisoare de intentie pentru parinti [3], fapt ce contribuie la informarea parintilor despre tema, dar si activitatile organizate de copii si pentru copii, pe parcursul zilei. Dupa descrierea detaliata a proiectului didactic integrat la tema zilei, se anexeaza fisele de lucru individual [2,4], elaborate pentru fiecare tema propusa. Aceste fise pot fu aplicate in lucrul cu copiii, prin preluarea si multiplicarea lor, dar si prin completarea de catre educatori. In text propunem poezii care pot fi audiate, memorate de copii in cadrul activitatilor, dar si in timpul liber.

Exemplu de planificare a zilei la tema: Fenomenele naturii primavara.

Srisoarea de intentie (pentru parinti):

Multstimati parinti!

Primavara este un anotimp deosebit prin fenomenele naturale ce au loc: timpul se incalzeste rapid, zilele devin mai lungi, natura se trezeste la viata. Va rugam mult, sa va implicati in activitate si sa ii ajutati pe copii sa pregateasca informatii la temele:

-starea vremii primavara

-cresterea, dezvoltarea plantelor

-flori de primavara.

OBIECTIVE OPERATIONALE:

a) cognitive-informationale:

- sa recunoasca fenomenele specifice primaverii;

- sa numeasca corect planta si samanta.

b) psiho-motorii:

- sa caracterizeze etapele anotimpului primavara;

- sa recunoasca / sa numeasca florile de primavara.

c) afectiv-atitudinale:

- sa participle activ la realizarea sarcinilor propuse;

- sa manifeste incredere in fortele proprii.

Inventar de probleme

Ce stim?

Ce vrem sa aflam? Primavara este un anotimp de reinviere, reinoire. Primavara avem sarbatori frumoase, ca Pastele, 8 martie. Primavara apar primele flori firave, plapinde. Primavara soarele incalzeste mai puternic. Ce fel de pasari calatoare se intorc din tarile calde? Care sint etapele de dezvoltare a plantelor? Ce fenomene naturale au loc primavara?

Scenariul zilei:

Intalnirea de dimineata:

Copiii isi vor insemna prezenta - ,,Eu sunt aici".

Salutul va fi realizat printr-o poezie, tinandu-se de maini. Educatoarea saluta copiii si ii intreaba cum se simt in aceasta zi de .

Prezenta: ...

Calendarul: Urmeaza discutii si intrebari privind anotimpul, luna, ziua si ajung sa constate ca suntem in anotimpul primavara.

La indemnul educatoarei, copiii descopera surpriza - un cos cu imagini - o floare, o samanta, o pasare. Astfel, copiii descopera tema zilei ,,Fenomenele naturale de primavara".

Tranzitie - Se formeaza trei grupuri de lucru ce coincid cu imaginea din cos. Pe rind, fiecare grup se duce la atelierul de lucru, unde vor realiza sarcinile propuse de educator.

Sarcini de lucru pe centre:

Primul grup va gasi si va uni planta si samanta.

Al 2-lea grup va recunoaste si va numi florile de primavara.

Al 3-lea grup va caracteriza fenomenele naturale de primavara.

Rutine - copiii iau o pauza in care isi satisfac nevoile fiziologice, beau apa, apoi sunt rugati sa faca un cerc.

Reflectia: sarcini de lucru in centrele: Arte, Stiinte, Alfabetizare.

Evaluarea activitatii se va efectua prin tehnica ,,Vernisaj".

Bibliografie:

1. Bocos, M., Instruire interactiva, Repere pentru reflectie si actiune, Cluj-Napoca, Editura Presa Universitara Clujeana, 2002.

2. Ghidul cadrelor didactice pentru educatie timpurie si prescolara, Ministerului Educatiei si Tineretului, anul 2008.

3. Ghidul educatorilor ,,1001 IDEI pentru o educatie timpurie de calitate", Ministerul Educatiei, anul 2010.

4. Standarde profesionale nationale pentru cadrele didactice din institutiile de educatie timpurie, Ministerul Educatiei si Tineretului, anul 2010.

Download ghid de studiu

Primești ghidul de studiu în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 314 cuvinte
Nr caractere:
8 019 caractere
Marime:
268.76 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Ghid de studiu
Domeniu:
Pedagogie
Data publicare:
25.10.2021
Structură de fișiere:
  • Metodologia organizarii zilei in institutia prescolara.pdf
Predat:
la facultate
Profesorului:
Natalia Carabet

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
CAPITOLUL I OBIECTUL PEDAGOGIEI PRESCOLARE SI A SCOLARITATII MICI Obiectivele capitolului I:...
Traim intr-o lume care ne pune la incercare, in fiecare clipa, capacitatea de a face fata unor...
In desfasurarea educatiei formale din gradinite, un rol din ce in ce mai important il detine...
In desfasurarea educatiei formale din gradinite, un rol din ce in ce mai important il detine...
Administratia publica a evoluat in stransa legatura cu puterea executiva, pe masura extinderii...
Sus!