Despre economia și gestiunea întreprinderii

Previzualizare ghid de studiu:

Extras din ghid de studiu:

1. Care este definitia intreprinderii 5

o Dpdv economic,ca agent economic,intreprinderea are ca obiectiv principal producerea de bunuri si servicii destinate vanzarii pe piata cu scopul obtinerii de profit.

o Intreprinderea reprezinta o organizatie autonoma in care se realizeaza combinarea si utilizarea factorilor de productie pentru obtinerea de bunuri lucrari si servicii destinate comercializarii in vederea satisfacerii nevoilor consumatorilor si a obtinerii de profit

o Intreprinderea constituie componenta fundamentala a economiei,veriga organizatorica de baza care presupune existenta a 4 elemente esentiale: materia prima,utilaje,munca si clienti

o In cadrul intreprinderii intalnim cele 3 functiuni economice fundamentale:

- Productia

- Vanzarea

- Gestiunea

o Relatia: gestiune - economie - intreprindere are ca obiectiv studiul relatiilor organizatorice cu caracter social care se dezvolta in cadrul intreprinderii in vederea coordonarii si armonizarii optime a diferitelor laturi de activitate ale acestora si a asigurarii,pe aceasta cale,a unei eficiente economice maxime.

o Intreprinderea genereaza 2 grupuri de fluxuri:

a) Intrari de factori de productie al caror cost determina fluxul de cheltuieli ale intreprinderii catre agentii economici care furnizeaza acesti factori

b) Iesiri de bunuri,servicii,etc.,realizate si puse la dispozitia celorlalti agenti economici,care la randul lor genereaza un flux de venituri obtinute in urma comercializarii bunurilor respective;

2. Care este rolul unei intreprinderi in cadrul unei economii 6-7

o Rolul economic:

- Intreprinderile atrag si combina factorii de productie,prin optimizarea lor,in vederea obtinerii celui mai bun rezultat la cel mai mic cost;

- Intreprinderile au ca finalitate a activitatii lor executarea de bunuri si servicii,ceeace presupune realizarea de costuri minime precum si reinnoirea factorilor de productie in functie de situatia pietelor de aprovizionare si desfacere

- Intreprinderea distribuie veniturile realizate,ceeace presupune remunerarea factorilor de productie prin anumite instrumente de repartitie:

beneficiari instrumente de repartitie

- Personalul angajat salarii

- Organisme sociale cotizatii sociale

- Statul impozite si taxe

- Creditori si banci dobanzi,comisioane

- Asociati dividende

- Intreprinderea autofinantare

o Rol social - presupune ca activitatea intreprinderii sa fie studiata in contextul social tinandu-se seama de existenta a 2 factori cu rol social specific si anume:

- salariatii care muncesc in intreprindere si care trebuie sa gaseasca aici conditii favorabile atat sub aspectul muncii cat si al salarizarii.Managerii trbuie sa favorizeze promovarea si pregatirea personalului corespunzator modernizarii tehnicii si tehnologiilor precum si o promovare culturala(distractii,excursii)

- consumatorii,ceea ce presupune o buna adaptare a bunurilor si serviciilor produse la solicitarile consumatorilor,precum si o politica adecvata de publicitate,reclama,etc

3. Care sunt obiectivele fundamentale ale unei intreprinderi 7-8

o satisfacerea deplina a cererii,ceea ce inseamna organizarea activitatilor functie de semnalele pietii,functie de cererile de pe piata.In functie de acest obiectiv exista 3 stari de spirit si anume:

- se produce si apoi se vinde,situatie caracteristica cererilor mari si ofertelor reduse,iar preocuparea primordiala o reprezinta solutia;

- se produce numai ceea ce se cere,situatie ce exprima un echilibru intre cerere si oferta si care implica probleme de stabilira a caracteristicilor cererii si de stimulare a productiei proprii

- se produce ceea ce s-a vandut deja,situatie caracteristica unei concurente foarte puternice,cand oferta depaseste cererea si care ridica probleme de anticipare a evolutiei cererii si de realizare a productiei la comanda.

o Cresterea profitului,avand ca baza reducerea costului,ceea ce presupune:

- Obtinerea de produse la un cost sub pretul impus de piata

- Obtinerea de produse la un cost redus creaza o marja mare de dezvoltare a diferitelor politici de pret in vederea cresterii fortei concurentiale;

- O rata ridicata a profitului poate duce la aparitia de potentiali concurenti care vor determina crestrea concurentei si deci diminuarea costurilor concurentiale

o Cresterea fiabilitatii si a calitatii productiei ceeace impune in primul rand cresterea fiabilitatii sistemului de productie si pe aceasta baza oferirea clientilor a unor produse de calitate.Aprecierea nivelului de calitate o face piata ceea ce presupune o calitate mai buna decat ccea ce exista pe piata,altfel s-ar putea ca aceste produse sa nu poata fi vandude sau cumparate

o Cresterea flexibilitatii productiei,ceea ce inseamna realizarea productiei la comanda in conditiile productiei de masa,lucru care se poate realiza prin standartizarea reperelor,a operatiilor,reducerea timpilor de pregatire,etc.

o Asigurarea unui grad ridicat de integrare si motivare a personalului.Aceasta are la baza diversificarea continua a sistemului de nevoi,a sistemului de valori si presupune armonizarea acestora cu sisteme adecvate de motivare a personalului,de regasire a aspiratiilor sale prin obiectivele intreprinderii.

4. Care sunt trasaturile caracteristice ale intreprinderii 9-13

o Un sistem complex intrucat reuneste resurse umane,materiale, financiare,fiecare dintre acestea fiind alcatuite dintr-o mare varietate de elemente intre care se stabilesc profunde legaturi.Ca sistem,intreprinderea este formata dintr-un ansamblu de elemente in interactiune distict de mediul sau inconjurator cu care el poate intra in relatie,fiind orientat catre rezolvarea unui obiectiv.

Descarcă ghid de studiu

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Despre economia si gestiunea intreprinderii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
46 pagini
Imagini extrase:
46 imagini
Nr cuvinte:
15 177 cuvinte
Nr caractere:
101 550 caractere
Marime:
118.71KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Ghid de studiu
Domeniu:
Management
Tag-uri:
Economie, gestiunea intreprinderii, management, financiar
Predat:
Facultatea de Management Financiar-Contabil din Constanta , Universitatea Spiru Haret din Bucuresti
Materie:
Management
Sus!