Ghid practic privind tehnologia de execuție a piloților pentru fundație

Previzualizare ghid de studiu:

Extras din ghid de studiu:

1. GENERALITATI. DEFINITII. CLASIFICARE

1.1. Prezentul ghid practic se aplica la alcatuirea si executarea pilotilor de beton, beton armat sau beton precomprimat pentru executarea fundatiilor de adancime la toate tipurile de constructii.

Pentru lucrarile de poduri, constructii hidrotehnice, alte lucrari de arta speciale, prevederile prezentului ghid practic se vor completa de catre proiectant prin caiete de sarcini continand conditiile suplimentare specifice lucrarii respective.

1.2. Pilotii sunt elemente structurale de fundare de adancime caracterizate printr-un raport mare intre lungimea 1 si latura (diametrul) d, in general 1/d > 20.

1.3. Prin fisa pilotului se intelege portiunea ingropata in pamant a acestuia prin care se transmite terenului sarcina data de suprastructura constructiei.

1.4. Pilotii reprezinta o fundatie de adancime realizata prin mijloace mecanizate.

1.5. Refuzul la batere a unui pilot este infigerea medie finala a lui masurata sub o serie de 10 lovituri de berbec executate in conditiile normale de batere a pilotului.

1.6. Prelungilor, pilot fals sau fetita este un element ajutator din metal fixat pe capul pilotului, la pilotii infipti prin batere, pentru a permite infigerea lui sub nivelul platformei de batere.

1.7. Pilotii forati tubati se executa cu ajutorul unei coloane metalice alcatuita din tronsoane de tuburi cu lungimea de 2...8 m, grosime 4...6 mm si diametre variabile.

1.8. Carcasa de armatura este ansamblul de otel beton rezultat din calculul de rezistenta efectuat de proiectant dupa normele in vigoare, cu care se armeaza pilotul.

1.9. Distantieri sau centrari sunt piese in general din beton armat, sub forma de role, montati pe carcase de armatura, care au rolul sa o centreze la introducerea ei in foraj inainte de betonare.

1.10. Camasa pierduta sau teaca este un tub de otel subtire destinat sa ramana in pamant dupa turnarea betonului.

1.11. Coloana sau burlan de betonare este un tub de otel alcatuit din tronsoane destinate turnarii betonului in corpul pilotului forat.

Clasificarea pilotilor

1.12. Dupa modul de transmitere in teren a incarcarii axiale se deosebesc doua tipuri de piloti: piloti purtatori pe varf si piloti flotanti.

1.12.1. Pilotii purtatori pe varf sunt cei la care pilotul patrunde cu varful intr-un strat practic incompresibil (pietrisuri si nisipuri indesate, argile tari, marne, roci semistancoase sau stancoase etc.). In acest caz se admite ca intreaga incarcare a pilotului se transmite prin presiunea p la contactul bazei cu terenul.

1.12.2. Pilotii flotanti sunt cei la care baza sau varful pilotilor se opreste intr-un strat compresibil. La acest tip de piloti incarcarea axiala se transmite la teren preponderent prin frecarea laterala si partial prin contactul terenului de baza.

1.13. Dupa modul de executie, pilotii se clasifica in piloti prefabricati si piloti executati pe loc.

1.13.1. Pilotii prefabricati sunt piloti de lemn, metal, beton armat sau beton precomprimat, care se confectioneaza in intreprinderi de prefabricate sau pe santier, sunt transportati la locul de punere in opera si infipti in pamant prin batere, vibrare, vibropresare sau insurubare.

1.13.2. Pilotii executati pe loc sun pilotii la care corpul pilotului se realizeaza prin turnarea betonului intr-o gaura formata pe locul viitorului pilot.

1.13.3. Dupa procedeul de realizare a gaurii, se deosebesc piloti executati pe loc prin batere, prin vibrare sau prin forare, fara tubaj sau cu tubaj recuperabil sau nerecuperabil, sau forat in uscat, care poate fi executat cu burghiu (sfredel) sau cu o cupa (bena) sau cu noroi bentonitic.

1.14. Dupa efectul pe care procedeul de realizare a gaurii il are asupra terenului din jur, pilotii se impart in piloti de indesare si piloti de dislocuire.

1.14.1. Pilotii de indesare sunt pilotii la care prin infigerea pilotului (la pilotii prefabricati) sau prin realizarea fortata a gaurii, fara evacuarea pamantului (la pilotii executati pe loc prin batere sau vibrare) se produce compactarea pamantului din jurul si de la baza pilotului si uneori chiar ridicarea suprafetei terenului in cazul pamanturilor argiloase.

1.14.2. Pilotii de dislocuire sunt piloti la care se dislocuieste (indeparteaza) prin forare un volum de pamant egal cu volumul pilotului, neafectandu-se prin aceasta in mod normal starea terenului din jur.

1.15. Dupa materialul din care sunt alcatuiti pilotii se clasifica in piloti de lemn, metal, beton simplu, beton armat si beton precomprimat.

1.16. Dupa modul de variatie al sectiunii transversale se deosebesc piloti cu sectiune constanta pe toata lungimea fisei si piloti cu secitunea variabila la care aceasta se modifica pe lungimea fasei sau la baza pilotului.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Ghid practic privind tehnologia de executie a pilotilor pentru fundatie.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
37 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
17 522 cuvinte
Nr caractere:
87 846 caractere
Marime:
291.10KB (arhivat)
Publicat de:
Jenel Pantea
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Ghid de studiu
Domeniu:
Construcții
Tag-uri:
constructii, fundatii, pilotii
Predat:
la facultate , Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" din Iasi
Materie:
Construcții
Sus!