Cum motivez un copil supradotat

Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

Cunoscand foarte bine personalitatea copilului supradotat si nevoile sale, putem construi o strategie care sa conduca la motivarea acestuia pentru a-si atinge telurile.

Mai intai, voi cunoaste foarte bine personalitatea acestuia, trasaturile care definesc un copil supradotat din punct de vedere cognitiv, afectiv-motivational si al personalitatii.

Astfel, copilul supradotat va putea manifesta cea mai mare parte din urmatoarele trasaturi:

- Cognitiv: *inteligenta superioara mediei;*capacitate inalta de concentrare; *memorie

superior dotata;*dezvoltare precoce a vocabularului; *precizia si expresivitatea comunicarii;*originalitatea gandirii; *aptitudini in utilizarea sistemelor de simboluri; *intuitie; *spirit de observatie;*gandire probabilistica; *spirit investigativ; *claritate si precizie in formularea ideilor;

- Afectiv - motivational *emotivitate; *senzitivitate generala marita; *simtul umorului;

*nivel inalt de energie, vitalitate; *trairi emotionale intense; *activism; *atasament si angajare personala puternica;*sensibilitate artistica;*motivatie intrinseca pentru invatare;*urmarirea unor idealuri; *anxietate; *sentimente de izolare; *interese academice multiple;*nivel inalt de aspiratii;

- Personalitatea: *perseverenta;*spirit de initiativa;*calitati carismatice; *optimism;

*sentimentul de a fi diferit de colegii de aceeasi varsta; *tendinta de dominare in relatiile cu colegii; *voluntarism; *dorinta de dezbatere.

Se stie ca 40% din copiii supradotati sunt vizuali spatiali si au o dominanta functionala a emisferei cerebrale drepte. Acestia gandesc in imagini, in timp ce evaluarea oficiala a oricarui elev utilizeaza cuvinte pe care ei trebuie sa le transforme in imagini, sa gandeasca in imagini, dupa care sa retranscrie rezultatul in cuvinte pentru a fi evaluati in cuvinte.

Voi sta de vorba cu copilul, in afara programului scolar despre nevoile lui, despre aspiratiile lui despre sine, de succesul sau insuccesul lui scolar, despre starea lui afectiv -motivationala, oferindu-i ocazia sa faca un pas inspre eliminarea emotivitatii si cresterea increderii in sine .

In al doilea rand, voi construi strategia pentru a determina manifestarea motivatiei copilului supradotat.

Pentru asta, voi tine cont de faptul ca in dezvoltarea umana exista doua tipuri de motivatii:

-motivatia extrinseca, care este bazata pe stimularea nevoilor prin folosirea pedepselor si a recompenselor, informand asupra posibilitatilor oferite de diferite situatii si manipuland aceste posibilitati

-motivatia intrinseca, care se activeaza atunci cand persoana tinteste la satisfcerea nevoilor proprii, constient fiind de existenta lor, de ce isi doreste.

Strategia o voi construi pe activarea motivatiei intrinseci, si anume:

*voi actiona pentru a trezi curiozitatea cognitiva a copilului : il voi incuraja sa puna cat mai multe intrebari din cele care ii trezesc lui interesul, fara al critica, dar dezvoltand raspunsurile, provocandu-l la altele noi, mai extraordinare, mai neasteptate, tocmai pentru a indeparta plictiseala din timpul unor sarcini scolare plictisitoare.

* voi aplica teste de gandire divergenta, de tip problematizat( De ce ploua..., Ce s-ar intampla daca.....Ce poate zbura....) pentru a-i dezvolta factorii aptitudinali ai creativitatii, pentru a afla cu ajutorul raspunsurilor copilului nevoile lui ascunse, interiorizate.

* il voi provoca la intrebari de genul : ,,Ce te surprinde la...." tocmai pentru a-i stimula activitatea cognitiva, i-am putea trezi umorul, placerea de a-si imagina situatii inedite.

* ii voi trezi nevoia de achizitii, adica voi provoca copilul sa raspunda la antrebari de genul:,,Ce este de facut?", intrebari menite sa-i trezeasca mecanismele motivationale in a gasi solutii pentru anumite situatii-problema. Exemple:"Ce este de facut pentru a trece testele nationale cu bine?", ,,Ce nu stiu parintii tai despre scoala?", ,, Cum ar trebui sa organizam serbarea de absolvire?" etc.

In al treilea rand , voi realiza un ghid pentru dezvoltarea motivatiei copilului, personalizat.

Aici voi include modalitati de crestere a motivatiei, concretizate in actiuni pe care sa le faca copilul:

1.Comunica celorlalti ce vrei sa faci!

2.Analizeaza-ti telul cu atentie!

3.Imagineaza-ti ca ti-ai atins scopul!

4.Analizeaza consecintele negative care ar putea fi daca nu iti atingi scopul!

5."Garantia celor 5 minute"- nu amana sa faci un lucru mai mult de 5 minute!

6.Incepe sa rezolvi temele cu cea care ti se pare mai usoara, cu cea care iti place mai

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cum motivez un copil supradotat.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
956 cuvinte
Nr caractere:
5 002 caractere
Marime:
18.20KB (arhivat)
Publicat de:
Stefania D.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Eseu
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
motivare, psihologie, copil
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!