La fel ca si in marketing, in politica, pentru a supravietui, trebuie sa fii un brand. Brand-ul sau marca publica sau comerciala, asa cum este cunoscuta denumirea in limba romana, nealterata lingvistic, este o forma de identificare a unui produs sau serviciu pe o anumita piata.
Tom Blackett-Brands and Branding defineste brandul atat din punct de vedere al sensului pasiv al sintagmei engleze, ,,obiectul prin care se imprima", cat si din punct de vedere activ, ,,procesul de a imprima". Imprimarea se foloseste aici cu sensul de intiparire in mintea consumatorului a unei marci. In privinta elementelor ce compun brandul, Blackett afirma ca brandurile produc impact major, prin ,,unicitatea vizuala rezultata din combinatia oricarora dintre urmatoarele aspecte: nume, litere, numere, simbol, semnatura, forma, slogan, culoare." Blackett subliniaza insa faptul ca dintre toate aceste elemente, numele este cel mai important element al brandului dat fiind ca serveste drept punct universal de referinta, motiv pentru care este singurul element al brandului care nu ar trebui sa se schimbe niciodata. Schimbarile de nume pot aparea insa in urma fuziunilor si a uniformizarii marcii.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.