Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

Istoric

Nike, Inc., fosta (1964-78) Blue Ribbon Sports, companie americana de imbracaminte sportiva cu sediul central in Beaverton, Oregon. A fost fondata in 1964 sub numele de Blue Ribbon Sports de Bill Bowerman, antrenor de atletism la Universitatea din Oregon, si de fostul sau student Phil Knight. Acestia au deschis primul lor punct de vanzare cu amanuntul in 1966 si au lansat pantoful de marca Nike in 1972. Compania a fost redenumita Nike, Inc. in 1978 si a devenit publica doi ani mai tarziu. La inceputul secolului XXI, Nike avea puncte de vanzare cu amanuntul si distribuitori in peste 170 de tari, iar sigla sa - un semn de control curbat numit "swoosh" - era recunoscuta in intreaga lume.

De la sfarsitul anilor 1980, Nike si-a extins in mod constant activitatea si si-a diversificat linia de produse prin numeroase achizitii, inclusiv companiile de incaltaminte Cole Haan (1988; vanduta in 2012) si Converse, Inc. (2003), producatorul de echipament sportiv Canstar Sports, Inc. (1994; ulterior denumit Bauer si vandut in 2008), si compania de imbracaminte si echipament sportiv Umbro (2008; vanduta in 2012). In 1996, compania a creat Nike ACG ("all-conditions gear"), care comercializeaza produse pentru sporturi extreme, cum ar fi snowboardingul si ciclismul montan. La inceputul secolului XXI, Nike a inceput sa vanda accesorii de tehnologie sportiva, inclusiv monitoare portabile de ritm cardiac si busole de incheietura mainii de mare altitudine.

O parte din succesul Nike se datoreaza sponsorizarilor unor sportivi precum Michael Jordan, Mia Hamm, Roger Federer si Tiger Woods. Lantul de magazine NikeTown, primul dintre ele deschis in 1990, le aduce un omagiu acestora si altor reprezentanti ai companiei, oferind in acelasi timp consumatorilor o gama completa de produse Nike. In anii 1990, imaginea companiei a avut de suferit pentru scurt timp din cauza unor dezvaluiri privind conditiile de munca precare din fabricile sale din strainatate.

Principalii concurenti

Nike s-a extins la nivel global de la infiintare, iar valoarea brandului sau a crescut de la an la an incepand cu 2010, ajungand la aproximativ 34,4 miliarde de dolari in 2020.

Aceasta a scazut cu 60% in T4 2020, din cauza crizei si a concurentei dure. Nike se confrunta, de asemenea, cu concurenta din diverse domenii, inclusiv incaltaminte, imbracaminte sportiva, athleisure, imbracaminte casual si accesorii.

I. Adidas

Adidas, fondata in 1949, este o marca globala care este principalul concurent al Nike. Nike si Adidas concureaza in mai multe sectoare, inclusiv in cel al incaltamintei, al imbracamintei, al echipamentelor sportive si al accesoriilor. Valoarea marcii Adidas a crescut an de an timp de cinci ani consecutivi si se asteapta sa ajunga la 12,07 miliarde de dolari in 2021.

II. Puma

Puma si Adidas au o istorie lunga si ilustra, care dateaza din 1948. Puma, la fel ca fratele sau instrainat, face presiuni asupra Nike de zeci de ani. Venitul net al Puma a crescut cu 40% in 2019, fata de castigul de 108% al Nike.

III. Converse

Marca Converse a devenit un simbol datorita credintei sale ca spiritul creativ poate transforma lumea. Ca urmare, are o baza de clienti tineri numerosi si loiali.

Nike detine acum Converse, dar marca si-a pastrat autenticitatea si concureaza impotriva corporatiei-mama.

IV. Under Armour

Under Armour, care are o valoare a marcii de 4 miliarde de dolari, este in afaceri de numai 25 de ani, dar a dobandit o pozitie de lider in industria incaltamintei. Atat Under Armour, cat si Nike au inregistrat o crestere a veniturilor de la un an la altul in ultimii cinci ani.

V. Asics

Asics si Nike au o istorie indelungata care dateaza din anii 1960, cand Phil Knight, fondatorul Nike, a distribuit pantofi fabricati de Onitsuka Tiger, care a devenit ulterior Asics.

Bibliografie:

- www.britannica.com

- www.comparably.com

- www.wsj.com

- www.bstrategyhub.com

- www.profitworks.ca

- www.statista.com

Download eseu

Primești eseul în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2022
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
1 703 cuvinte
Nr caractere:
8 805 caractere
Marime:
758.55 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Eseu
Domeniu:
Economie
Data publicare:
24.05.2022
Structură de fișiere:
  • Nike.docx
Predat:
la facultate
Te-ar putea interesa și:
In economia moderna, firmele reprezinta ,,forta motrica" a progresului, a dezvoltarii, sunt...
Nike Nike este o companie ce produce si comercialieaza articole sportive, atat de imbracaminte,...
Nu se poate spune exact momentul cand Nike Inc., odata o companie "fara obligatii", a...
El creador de la marca fue Phil Knight. Se graduo en la universidad de Oregon, Standford...
Atunci cand vorbim despre comportamentul clientului, acest concept este cel mai bine cuprins,...
Sus!