Auditul Calității

Previzualizare eseu:

Extras din eseu:

Auditul calitatii

-Eseu-

Cuvantul audit isi are originea in latinescul audio, audire: a asculta si a cunoscut in decursul vremurilor multiple interpretari, intelesuri care nu au mai avut de a face cu etimologia. In evul mediu acest termen era utilizat in sensul de a asculta partile implicate intr-un proces. Ulterior a capatat o larga extindere, in tarile anglo-saxone si in Franta, in domeniul reviziilor contabile, inclusiv al Curtii de Conturi. Astfel in dictionarul anglo-francez Hachett, din anul 1934, auditul este definit ca reprezentand ,,verificarea conturilor de catre experti".

In domeniul managementului calitatii, termenul de audit este utilizat in sensul de examinare a calitatii in ansamblu.

Standardul ISO 9000:2006 defineste auditul ca reprezentand ,,o examinare sistemica si independenta, efectuata pentru a determina daca activitatile si rezultatele lor, referitoare la calitate, corespund dispozitiilor prestabilite, daca aceste dispozitii sunt efectiv implementare si corespunzatoare pentru realizarea obiectivelor".

Auditurile calitatii reprezinta, prin urmare, examinari ,,sistematice" ale activitatilor si rezultatele acestora, referitoare la calitate, fiind planificate si programate in funcsie de natura si importansa activitatilor respective. Ele sunt pe de alta parte, examinari ,,independente", in sensul ca trebuie conduse de persoane care nu au responsabilitati directe in domeniile audiate.

Auditul intern este o activitate independenta si obiectiva care da unei entitati o asigurare in ceea ce proveste gradul de control asupra operatiunilor, o indruma pentru a-i imbunatati operatiunile si contribuie la adaugarea unui plus de valoare.

Auditul intern ajuta aceasta organizatie sa isi atinga obiectivele evaluand, printr-o abordare sistematica si metodica, procesele sale de management al riscurilor, de control si de guvernare a organizatiei, si facand propuneri pentru a le consolida eficacitatea. El poate fi exercitat atat de persoane din interiorul organizatiei in cauza, cat si de persoane din exteriorul acesteia.

Auditul este efectuat de persoane, denumite auditori, care au calificarea necesara, adica sunt autorizati. Standardul ISO 10011 prevede cerintele pentru calificarea auditorilor sistemelor calitatii care se refera la: studii, experienta, aptitudini de conducere, criterii pentru selectarea responsabilului de audit.

Pe masura ce firmele romanesti incep sa vada avantajele ce rezulta din dezvoltarea si consolidarea operatiunilor de audit intern, vor fi constienti si de avantajele pe care le ofera consultanta oferita de specialisti cu experienta internationala. In ciuda denumirii date acestei practici, auditul intern nu trebuie sa fie realizat neaparat de personalul companiei. Deosebirea fata de un control extern consta in faptul ca observatiile si concluziile auditorilor interni raman confidentiale. Unul dintre principalele avantaje ale implicarii unui consultant extern in auditul intern este acela al unei garantii suplimentare de independenta. Este prin urmare mult mai probabil ca acesta va contribui la dezvoltarea unui departament eficient de audit intern, care va obtine rezultate in optimizarea practicilor in afacerile companiei.

Descarcă eseu

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Auditul Calitatii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 231 cuvinte
Nr caractere:
6 957 caractere
Marime:
11.97KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Eseu
Materie:
Economie
Tag-uri:
audit, Economie, calitate
Predat:
la liceu
Sus!