Considerații privind rolul instituțiilor publice în promovarea turismului din municipiul Suceava

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Suceava constituie din pacate numai o zona de tranzit. Ca urmare, se impune

conceperea unor strategii de marketing care sa urmareasca retinerea turistilor cel putin inca o

zi in zona. Pentru a implinii acest deziderat este necesara elaborarea unei strategii de

marketing coerente la nivelul intregii zone turistice a Sucevei.

In general, in Suceava, turistii vin in grupuri organizate, in cadrul unor circuite

concepute, distribuite si promovate de agentiile turoperatoare din Bucuresti. In acest sens este

nevoie de o colaborare a tuturor celor implicati si interesati de dezvoltarea industriei

ospitalitatii in regiune pentru a stabili continutul programelor turistice care vor fi promovate

sub marca / brandul Bucovina / Suceava.

Turismul de tranzit necesita imbunatatiri multiple legate de modernizarea si

extinderea cailor rutiere si feroviare, cat si a serviciilor aferente.

Punctele slabe ale turismului in Suceava (cu precizarea ca acestea, in majoritate, se

regasesc si la nivelul intregii Romanii):

- lipsa de comunicare si de coeziune intre comunitatile umane pentru realizarea unor

obiective de interes comun; mentalitatea unor oameni de a face rapid bani, mai degraba

decat sa ofere servicii de calitate, indiferenta oamenilor fata de mediu; numarul mare de

cersetori;

- insuficienta pregatire de specialitate a unor lucratori din industria ospitalitatii, lipsa de

motivare a personalului;

- interes scazut pentru investitii;

- calitatea relativ slaba a serviciilor turistice oferite in regiune;

- indicele redus de ocupare a capacitatii de cazare (cca. 30%);

- perturbarea transportului datorata starii cailor de acces (infrastructura precara, indicatoare

lipsa, gropi), lipsa telefonului in anumite zone;

46

- deficiente ale infrastructurii turistice: lipsa magazinelor de specialitate (articole sportive,

suveniruri, harti, ghiduri, pliante etc.), starea de conservare si de curatenie a unor

monumente; lipsa unor marcaje turistice;

- existenta in unele cazuri a unor conditii precare de cazare, lipsa curateniei;

- insuficienta oferta de agrement; teritoriul nu dispune decat de echipamente foarte

sporadice de recreere si sport accesibile turistilor;

- insuficienta dezvoltare a potentialului turistic existent;

- insuficienta promovare a unor obiective turistice (lipsa unor indicatoare rutiere si a unei

semnalizari eficiente, a unor informatii turistice), numarul redus de centre de informare

turistica; lipsa materialelor promotionale de tipul brosurilor oferite gratuit in cadrul

unitatilor de cazare, lipsa unor ghiduri culturale din care turistul sa poata afla activitatile si

evenimentele culturale ce se desfasoara pe parcursul sejurului sau; lipsa organizarii

evenimentelor care pun in evidenta traditiile si obiceiurile din regiune;

- aparenta saracie vazuta din exterior si impresia neglijarii multor monumente chiar din

zonele istorice.

Oportunitati:

- refacerea retelei judetene de drumuri, prioritate avand cele care asigura accesul spre

punctele de interes turistic, de regula frecvent cautate;

- constituirea Parcului Natural Regional al Manastirilor din Bucovina;

- dezvoltarea activitatii Centrului Info-Turism al Consiliului Judetean Suceava si a

Asociatiei pentru Turism Bucovina, precum si consolidarea relatiilor de parteneriat intre

toti operatorii turistici din zona; in acest sens trebuie concepute si promovate programe

turistice care sa combine vizitarea obiectivelor turistice din Bucovina cu cele din

Maramures, Neamt sau realizarea unui circuit Dracula care sa includa Bucovina si Bistrita

(Castelul Dracula din Pasul Tihuta);

- crearea unei Burse de turism la Suceava;

- dotarea structurilor de primire cu sali de conferinte, seminarii precum si infrastructura

aferenta, deoarece afacerile se numara printre motivatiile principale ale turistilor de a

reveni in Bucovina si de a cunoaste zona;

- sustinerea proiectelor care introduc valoare turistica, obiective si evenimente culturale si

spirituale din Bucovina;

- crearea de noi locuri de munca si aparitia oportunitatilor de a face cariera in domeniul

industriei ospitalitatii;

- imbunatatirea infrastructurii

Bibliografie:

Nedelea, Al. - Politici de marketing in turism, Ed. Economica, Bucuresti, 2003

2. Nedelea, Al. - Piata turistica, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003

3. Nistoreanu, P., Dinu, V., Nedelea, Al. - Productia si comercializarea serviciilor

turistice, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004

4. www.e-promo.ro

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Consideratii privind rolul institutiilor publice in promovarea turismului din municipiul Suceava.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
4 188 cuvinte
Nr caractere:
23 294 caractere
Marime:
232.19KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, suceava
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!