Analiza cererii și ofertei turistice balneare românești

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Piata turistica este definita ca sfera de confruntare dintre oferta turistica, materializata in productia specifica si cererea turistica - expresie a nevoilor, dorintelor si aspiratiilor clientilor.

Pentru a putea formula strategiile de promovare ale turismului balnear, care constituie obiectul acestui proiect, trebuie mai intai studiata piata turistica balneara, respectiv oferta si cererea turistica.

3.1. Oferta balneoturistica

Desfasurarea de activitati balneare in Romania se practica din timpuri indepartate, ele realizandu-se ca urmare a existentei unor premise favorizante care au permis constituirea in timp, a unei oferte balneoturistice valoroase. Acesta a avut o contributie relevanta in cadrul turismului romanesc, oferind elemente calitative si structurale eficiente pentru satisfacerea motivatiilor unui important segment al cererii turistice interne si internationale.

Importanta acesteia in cadrul turismului romanesc este determinata de ansamblul factorilor naturali si de mediul de exploatare a acestora care fac posibila desfasurarea de activitatii balneare, precum si a serviciilor ce pot fi realizate prin valorificarea acestora, principalele caracteristici ale acestor componente prezentandu-se in continuare.

Resursele balneare reprezinta componenta determinanta a unei oferte de profil, caracteristicile lor cantitative si calitative, determinand modul si nivelul de organizare si amenajare al structurilor necesare valorificarii lor.

In alcatuirea ofertei balneare romanesti, resursele balneare sunt reprezentate, predominant, prin substante minerale terapeutice, care prin proprietatile lor raspund necesitatilor de viata, mentinere, consolidare si refacere a sanatatii si capacitatilor de munca sau de reconfortare fizica si psihica a oamenilor.

Importanta substantelor minerale terapeutice este sustinuta si de existenta unor factori climatici favorabili sanatatii oamenilor si de situarea lor, in majoritatea cazurilor, intr-un cadru natural reconfortant, cu grad mare de puritate a aerului si a celorlalti factori de mediu, ansamblul lor contribuind la constituirea ofertei balneare de mare interes.

Oferta turistica balneara este constituita din ansamblul elementelor care concura la obtinerea produsului turistic balnear, respectiv potentialul turistic al statiunilor, echipamentele turistice, personalul unitatilor de cazare, alimentatie, tratament si infrastructura turistica.

Prima componenta a ofertei, potentialul turistic este constituit din atractii naturale si antropice.

Statiunile balneare sunt categorii functionale speciale in cadrul organizarii urbane si rurale din Romania pot fi considerate ca prime tentative de a avea un turism organizat si sunt dotate corespunzator pentru primirea turistilor.

Statiunile balneare se afla in principalele zone naturale ale teritoriului Romaniei, indeosebi Arcul Carpatic si litoralul Marii Negre, si de asemenea in zonele de campie, de deal si in zonele sub-carpatice, majoritatea fiind de importanta locala.

In arsenalul medical folosit in scop profilactic, curativ sau de recuperare, factorii naturali ca elemente ale potentialului natural balnear si-au castigat un binemeritat renume, iar utilizarea lor in statiuni balneare a contribuit la orientarea indicatiilor de cura.

Apele minerale naturale, apa lacurilor si namolurile terapeutice, apa Marii Negre, gazele naturale, climatul sunt factori naturali folositi sub forma unor cure repetabile de-a lungul anilor.

Cu ajutorul acestor factori naturali, care reprezinta parte componenta a ofertei balneare, prin proceduri specifice se pot trata o serie de afectiuni precum cele reumatismale, ortopedico-traumatice, neurologice, cardio-vasculare, respiratorii, ORL, ale tubului digestiv, hepato-biliare, ale rinichilor, cailor urinare, ginecologice, metabolice, de nutritie, endocrine, dermatologice si afectiunile celor varstnici.

Bibliografie:

1.Minciu, Rodica - ,,Economia turismului", Editura Uranus, Bucuresti, 2001;

2.Petcu, Nicoleta - ,,Statistica in turism - teorie si aplicatii", Editura Albastra, Cluj-Napoca, 2000;

3.Nedelea Alexandru -,,Piata turistica", Editura Didactica si Pedagogica R.A., Bucuresti, 2003;

4.Cristureanu, Cristiana -,,Economia si politica turismului international", Editura Abeona, Bucuresti, 1992;

5. *** Institutul National de Cercetare si Dezvoltare in Turism - ,,Analiza cererii potentiale pentru turism a populatiei din Romania", 2002;

6.*** Institutul National de Cercetare si Dezvoltare in Turism - ,,Adaptarea ofertei balneoturistice romanesti la cerintele pietei internationale. Etapa I";

7.*** Ministerul Integrarii Europene - Planul National de Dezvoltare 2004 - 2006.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza cererii si ofertei turistice balneare romanesti.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
32 imagini
Nr cuvinte:
7 792 cuvinte
Nr caractere:
47 230 caractere
Marime:
82.86KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
turism, cerere, oferta
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!