Navă tip vrachier

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

A. Valabilitate, echivalenta

1. Recomandarile sunt valabile pentru nave maritime de constructie metalica cu clasa 100 A5, cu raportul B/H normal pentru nave maritime si cu raportul L/H nu mai mic decat:

16 = pentru navigatie nelimitata si M (ruta medie)

18 = pentru K (navigatie costiera)

19 = pentru W (navigatie in estuar).

B. Nave cu zona limitata de navigatie

1. La navele cu zona limitata de navigatie de tip M, K si W, conform paragrafelor 4, C.1.1 si 5, B.2.3, se admite o micsorare a dimensiunilor elementelor transversale si longitudinale de osatura, dupa cum urmeaza:

Zona M: cu 5%

Zona K: cu 10%

Zona W: cu 15%

Micsorarile nu se refera la: carma, etambou, pereti etansi, tancuri, punti de incarcare si guri de magazii.

2. Cu privire la zonele de navigatie limitate M, K si W vezi si partea O, paragraful 2, C.

E. Stabilitatea

1. Generalitati. Nivelul stabilitatii nu trebuie sa fie mai mic decat cel prevazut in rezolutiile IMO A.167, limitate prin A. 562.

2. Nave cu semnul de clasificare "SURCAP."

Se va consulta paragraful 28.

H. Definitii.

1. Generalitati.

Daca nu exista alte precizari, atunci dimensiunile definite in subparagrafele 2. si 3 exprimate in [m], se vor introduce in formulele prezentate in urmatoarele paragrafe.

2. Dimensiuni principale.

2.1. Lungimea L.

Lpp, este lungimea masurata la linia de plutire de vara, intre perpendiculara prova si axul carmei. Daca Lpp este mai mic decat 0,96 LLWL (LLWL = lungimea plutirii de vara), se va accepta cel putin 0,96- LLWL. Daca Lpp este mai mare decat 0,97- LLWL, se va accepta cel mult 0,97- LLWL. Pentru forme neobisnuite de prove si pupe se va cere avizul special al registrului.

2.2. Lungimea Lc(conform LLC66, MARPOL 73/78,

IBC-Code si IGC-Code)

Lc, este 96% din lungimea totala a plutirii situata la un pescaj egal cu 85% din inaltimea de constructie.

2.3. Lungimea L* (conform SOLAS 74).

L* este lungimea navei la nivelul puntii peretilor etansi intre perpendicularele exterioare.

2.5. Latimea B.

B, este latimea maxima a navei masurata la exteriorul osaturii.

2.6. inaltimea de constructie H.

H, distanta masurata la mijlocul L intre linia de baza si marginea superioara a osaturii superioare continue.

2.7. Pescajul T.

T, distanta masurata pe verticala intre linia de baza si plutirea de vara, la mijlocul L.

3.Distanta regulamentara "a".

4.Coeficient de finete bloc CB.

Volumul carenei [m3] la T

CB =

L- B- T

5. Viteza navei Vo.

Viteza navei in [Nd], in apa calma la turatia nominala a instalatiei de propulsie.

6.Denumirea puntilor.

6.1.Puntea peretilor etansi.

Puntea pana la care se extind peretii etansi.

6.2. Puntea de bord liber.

Puntea care sta la baza calculului de bord liber.

6.3. Puntea superioara de rezistenta.

Puntea superioara care contine cele mai eficace elemente longitudinale de osatura.

6.4. Punte de protectie (adapost).

Toate puntile libere expuse intemperiilor marii.

6.5. Punti inferioare.

Punti aflate sub puntea superioara continua si care se recunosc ca puntea a 2-a, a 3-a, s.a.m.d.

6.6. Punti de suprastructuri.

Puntile aflate deasupra puntii superioare continue, teuga, castel central si duneta. Puntile de deasupra puntii castelului central se recunosc ca puntea a 2-a, a 3-a, s.a.m.d. de suprastructura.

6.7. Pentru dispozitia gurilor de magazii, usilor si gurilor de aerisire vom stabili urmatoarele zone:

Poz.1 - pe puntea libera de bord liber,

-pe puntea inaltata quarterdecks,

-pe puntea libera a suprastructurilor situata in prova pe 1/4Lc.

Poz.2 - pe puntea libera a suprastructurilor situata in pupa fata de sectiunea 1/4 Lc de la perpendiculara prova.

K. Modul de rotunjire a grosimilor tablelor

Grosimile tablelor rezultate din calcul se vor rotunji la jumatate de milimetru dupa cum urmeaza:

13,20 - 13,00

13,21 - 13,70 - 13,50

13,71 - 14,20 - 14,00

Paragraful 2

Materiale

A.Generalitati

Materialele care se abat de la Partea 1, trebuie sa primeasca aprobarea speciala GL.

B.Oteluri pentru placi si profile

1. Otel normal pentru constructii normale.

Observații:

Metode de calcul si formule de calcul folosite in constructii navale

Descarcă documentație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Nava tip vrachier.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
157 pagini
Imagini extrase:
157 imagini
Nr cuvinte:
32 848 cuvinte
Nr caractere:
188 583 caractere
Marime:
6.25MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
nava, calcule, materiale
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!