Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Transportul si importanta acestuia

- Aspecte generale:

- Utilitatea in timp si spatiu;

- Transportul, logistica, interfetele marketingului:

- transportul deplaseaza produsele pe piete de vanzare si le adauga valoare clientilor atunci cand ajung la timp, fara stricaciuni si in cantitatile cerute;

- transportul contribuie la nivelul serviciului clientului, ceea ce reprezinta piesa de baza a satisfactiei clientului;

- transportul reprezinta unul dintre cele mai costuri ale logisticii.

Factorii care influenteaza valoarea transportului si pretului

A. Factorii legati de produs pot fi grupati in urmatoarele categorii:

- Densitate;

- Densitatea ambalarii;

- Usurinta sau dificultatea cu care sunt manevrate produsele;

- Responsabilitatea.

B. Alti factori care variaza in functie de categoria produsului.

Factorii legati de piata de vanzare

- Gradul de competitie intramodal si intermodal;

- Locatia pietii;

- Natura si ordinul de extindere

- Echilibru sau dezechilibrul densitatii traficului;

- Mutarile periodice ale produselor;

- Daca produsul este transportat intern sau intermodal.

Caracteristicile si serviciile transportului

- Rutier;

- Feroviar;

- Aerian;

- Naval;

- Transportul prin conducte;

Transportul si importanta acestuia

- Mijloacele de transport in viitor: mobilizarea economica prin transporturile logistice.

TEMA 3

IMPACTUL COMERTULUI ELECTRONIC ASUPRA TRANSPORTULUI DE MARFA

Aspecte generale:

- Triumful globalizarii a adus emergenta noii economii. ,,Noua economie" se bazeaza pe tehnologia informationala si telecomunicationala si Internet.

- Este o economie digitala care recunoaste rolul fundamental al informatiei. Pentru a face fata competitiei dure, firmele cauta sa-si schimbe modelele de afaceri. Prin urmare, lantul valoric s-a schimbat.

- Comertul electronic poate fi definit, in linii largi, drept comertul cu bunuri si servicii prin intermediul retelelor intermediate de computer.

- E-commerce in prezent pare a fi una dintre cele mai rapide canale de dezvoltare de marketing pentru diverse tipuri de produse si servicii pentru consumatori.

- E-commerce faciliteaza achizitionarea produselor preferate de acasa, fiind livrate direct la usa clientilor.

- Comertul electronic si transportul sunt, prin urmare, strans legate.

1.Influente in insasi industria transportului de marfuri In America de Nord si Europa, transportul a fost una dintre industriile cu cel mai rapid ritm de adoptare a comertului

electronic. Este, asadar, drept sa ne intrebam cum aceasta tehnologie va afecta structura si performanta industriei.Va conduce la servicii mai rapide si mai ieftine? Va duce la mai

multa sau mai putina competitie? Se vor diversifica tipurile de servicii oferite

2.Influente vizand schimburile in distributia spatiala a marfurilor, care sunt determinate, in totalitate sau doar in parte, de raspandirea globala a comertului electronic.

Daca e-commerce isi mareste competitia pe arii geografice mai largi, firmele pot procura contributii si clienti de perspectiva la distante mai mari. Firmele cu economii aflate in

trazitie sau in dezvoltare ar putea fi mai capabile sa participe in lanturile de productie globale.Toate acestea implica mai multe expedieri.

3. Schimbari structurale, precum schimbul in imbinarea bunurilor si serviciilor, schimbari in tehnologiile de productie si schimbari in intreprinderi.

Daca e-commerce este cu adevarat o tehnologie care produce trans-formari, poate indemna la schimbari atat in tehnologii cat si in institutii. De exemplu, reducerea

costurilor tranzactiilor, prevazuta de Internet poate schimba logica nivelului firmei in integrarea pe verticala.

Dezintegrarea va avea in mod natural un impact in tiparul transportului de marfa.

I. Comertul electronic business-to-business si logistica

- Tranzactiile Business-to-business bazate pe comunicarea electronica sunt mai degraba noi. Cometul electronic de tipul B2B include multitudinea de relatii si tranzactii comerciale care

se stabilesc intre companii si/sau alte tipuri de organizatii, avand ca suport de derulare tehnologia informatiei si a comunicatiei (mijloacele electronice), in principal tehnologia

Internet. Cea mai mare parte a activitatii comertului electronic desfasurata in zilele noastre intra in categoria Business-to- Business.

Interactiunile business-to-business acopera intregul ciclu de viata al tranzactiilor economice:

- achizitii, controlul stocurilor, facturarii si al platilor.

- cautarea potentialilor furnizori, cataloage de produse, comandarea de bunuri si servicii.

- furnizorii primesc comenzile, le urmaresc, coordoneaza livrarea, factureaza si ofera asistenta consumatorilor.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Logistica.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
6 395 cuvinte
Nr caractere:
34 726 caractere
Marime:
88.93KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
transporturi, logistica
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!