Rolul bugetului public

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Ordonatorii de credite au obligatia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si conform destinatiilor aprobate, pentru cheltuieli stricte legate de activitatea institutiilor respective. Pot delega dreptul de a aproba folosirea si repartizarea creditelor bugetare inlocuitorilor lor de drept. Aproba planul anual de audit intern.

Raspund potrivit legii de;

1.Utilizarea creditelor bugetare;

2.Realizarea veniturilor;

3.Folosirea cu eficienta a sumelor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor soc.de stat sau din fonduri speciale;

4.Asigurarea integritatii bunurilor incredintate institutiei pe care o conduc;

5.Organizarea sistemului de monitorizare a programului de achizitii publice si a programului de investirii publice;

6.Organizarea evidentei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenti acestora;

7.Tinerea la zi a evidentei contabile, prezentarea la termen a situatiilor financiare;

8.Tinerea la zi a evidentei patrimoniului, conform prevederilor legale;

9.Organizarea controlului financiar preventiv si audit intern;

10.Asigurarea controlului financiar de gestiune;

4. Care este scopul situatiilor financiare anuale

Situatiile financiare anuale reprezinta documente oficiale de prezentare a situatiei patrimoniului aflat in administrarea statului si a unitatilor administrativ teritoriale, a executiei bugetului de venituri si cheltuieli, precum si a anexelor la buget. Pe baza situatiilor financiare prezentate de ordonatorii principali de credite, MFP elaboreaza contul general annual de executie a bugetului de stat, asig.socoiale de stat, care au ca anexe conturile anuale de executie ale bugetelor fondurilor speciale si bugetele ordonatorilor de credite, inclusiv anexele acestora, pe care le prezinta Guvernului si se proba de Parlament.

Obiectivul situatiilor financiare de uz general este de a oferi informatii despre pozitia financiara, performanta si fluxurile de trezorerie ale unei institutii, utile pentru o gama larga de utilizatori in luarea deciziilor. Ele trebuie sa ofere informatii despre;

- Sursele, alocarea si utilizarile resurselor financiare;

- Informatii privind modul in care institutia si-a finantat activitati;e si si-a acoperit necesarul de numerar;

- Evaluarea capacitatii de a-si finanta activitatile si de a-si onora datoriile si angajamentele;

- Situatia financiara si modificarile ei;

- Evaluarea performantei in termeni de costuri ale serviciilor, eficienta si realizari;

5. Ce presupune reforma contabila in contextul contabilitatii publice?

Reforma contabila cuprinde;

1.Reforma administratiei publice;- cresterea economica concomitent cu diminuarea resurselor bugetare alocate administratiei publice., introducerea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor.

2.Reforma finantelor publice;- extinderea finantarii pe baza de programe, reducerea fondurilor speciale gestionate de ministere, cresterea autonomiei financiare a administratiei locale, adoptarea procedurilor de supraveghere fiscala.

3.Reforma controlului financiar intern;- completarea legislatiei in domeniu, constituirea compartimentelor de audit public intern in institutii, implementarea de standarde de audit extern.

4.Administratiei fiscale.- eficientizarea administratiei fiscale, cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare, reducerea costurilor colectarii, simplificarea procedurilor de declaratii fiscale.

Reforma propriu-zisa a demarat prin crearea cadrului legal nat. de reglementari privind contabilitatea institutiilor, prin;

1.L.82/1991 republicata;

2.L.500/2002 privind finantele publice;

3.OUG 45/2003 privind finantele publice locale;

4.OMFP 1394/1995 privind clasificatia indicatorilor privind finantele publice;

5.OMFP 1461/2004 privind trecerea la contabilitatea de angajamente;

6.OMFP 1917/2005 privind normele de organizare si conducere a contabilitatii publice, cu modificarile de rigoare.

8. Ce rol au politicile contabile?

Aplicarea reglementarilor contabile impune construirea unui set de proceduri pentru toate tranzactiile derulate, incepand cu intocmirea documentelor justificative si incheind cu elaborarea situatiilor financiare trimestriale si anuale. Elaborarea setului de proceduri este sarcina managementului institutiei si trebuie sa aiba in vedere specificul acesteia.

Setul de proceduri pe evenimente se numeste "politicile contabile " si au la baza, principiile de baza ale contabilitatii.

9. Ce diferenta exista intre active fixe si active circulante?

Activele fixe ale unei institutii sunt;

1. Active fixe necorporale - active fara substanta fizica, care se utilizeaza pe o perioada mai mare de un an, ex; cheltuieli de dezvoltare-cercetare, concesiuni, brevete, licente, marci, inregistrari ale reprezentatiilor teatrale, programe de radio, lucrari muzicale, avansuri si active fixe necorporale in curs de executie.

2. Active fixe corporale - obiectul sau complexul de obiecte care indeplinesc cumulativ conditiile;

- Durata de utilizare mai mare de un an;

- Valoare de intrare mai mare de 15.000.000lei;

- Participa la mai multe cicluri de productie;

- Isi recupereaza valoarea in mod treptat pe calea amortizarii.

3. Active fixe financiare - cuprind;

- titluri de participare - drepturile sub forma de actiuni detinute de stat sau unitati administrativ-teritoriale, potrivit legii, in capitalul unor societati comerciale, a caror detinere pe o perioada indelungata aduce venituri sub forma de dividente.

- Alte titluri imobilizate - obligatiuni detinute de stat, a caror detinere pe o perioada indelungata aduce venituri sub forma de dobanzi.

- Creante imobolizate - drepturile institutiilor publice pentru imprumuturi acordate pe termen lung, potrivit legii.

Activele circulante. Activele curente sunt considerate activele circulante atunci cand;

- Sunt achizitionate su produse pentru consum propriu si se asteapta sa fie realizate in termen de un an;

- Sunt reprezentate de creante aferente ciclului de exploatare;

- Sunt reprezentate de trezorerie sau echivalente de trezorerie a caror utilizare nu este restrictionata.

Cuprind;

- Stocuri, inclusiv valoarea serviciilor prestate pentru care nu a fost intocmita factura;

- Creante;

- Investitii pe termen scurt;

- Casa si conturi la banci.

10.Ce sunt datoriile curente si necurente

Datoriile pe termen scurt exprima fondurile utilizate de terti pentru care unitatea trebuie sa acorde o prestatie sau echivalentul valoric. Este vorba de datoriile create in cadrul relatiilor de decontare ale unitatii cu alte persoane fizice sau juridice si care sunt rambursate in cursul exercitiului financiar in curs.

Datoriile pe termen lung sunt datoriile care sunt rambursate intr-o perioada mai mare de un an.

Rolul bugetului public

Reprezinta documentul in care se prezinta previziunea veniturilor si a cheltuielilor pe o anumita perioada de timp, a unei anu,mite unitati adm-teritoriale, a unui ag.economic, a unei organizatii obstesti.

Un plan financiar prin intermediul caruia sunt prevazute veniturile si cheltuielile pe o perioada determinata, in scopul indeplinirii unor obiective si sarcini precise stabilite la nivelul entitatilor la care se refera acel buget.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Rolul bugetului public.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
3 542 cuvinte
Nr caractere:
23 404 caractere
Marime:
19.99KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Știința Administrației
Tag-uri:
buget, fonduri, administratie
Predat:
la facultate
Materie:
Știința Administrației
Sus!