Normele societăților de clasificare privind automatizarea motoarelor cu ardere internă

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Registrele de clasificare sunt institutii de stat, organizate in scopul verificarii si confirmarii starii tehnice a navelor de transport, precum si a certificarii posibilitatii acestora de a naviga in siguranta.

In principal, registrele de clasificare navala elaboreaza:

- reguli pentru incercarea materialelor ce se intrebuinteaza la constructia navelor, a masinilor si instalatiilor navale;

- reguli pentru stabilirea dimensiunilor elementelor de constructie;

- reguli dupa care se supravegheaza constructia navelor, a masinilor si instalatiilor navale;

- reguli dupa care se executa probele finale de receptie ale navei, ale masinilor si instalatiilor navale;

- reguli dupa care se executa vizitarea, de catre expertii registrului, a navelor aflate in exploatare, cu scopul de a li se asigura o stare tehnica buna.

Cele mai cunoscute registre de clasificare navala actuale sunt:

- registrul englez (Lloyd's Register of Shipping);

- registrul francez (Bureau Veritas);

- registrul american (American Bureau of Shipping);

- registrul german (Germanischer Lloyd);

Pentru a se construi o nava sub supravegherea unui registru se procedeaza astfel:

- armatorul se adreseaza, in scris, directiei registrului prezentandu-i planurile principale ale corpului, masinilor si instalatiilor conform listei continute in normele acestuia;

- directia registrului avizeaza planurile si dispune expertilor sai sa procedeze la: incercarile materialelor, supravegherea constructiei si probele finale de receptie ale navei;

- dupa terminarea probelor finale, daca se constata ca s-au respectat intocmai regulile registrului, acesta emite navei respective certificatul de clasa.

Certificatul de clasa este un act, eliberat de catre registrul de clasificare, in baza caruia societatile de asigurare stabilesc cotele de asigurare atat pentru nava cat si pentru marfurile pe care aceasta le transporta. Certificatul de clasa al unei nave este valabil pe o perioada de timp limitata. In aceasta perioada, nava este supusa unor vizite anuale, care au rolul de a atesta valabilitatea in continuare a certificatului de clasa.

La expirarea perioadei de valabilitate a certificatului de clasa, nava este supusa vizitei periodice. Referatele intocmite cu aceasta ocazie constituie documentele care stau la baza reinnoirii certificatului de clasa.

In afara de vizitele anuale si periodice, expertii registrului fac si vizite ocazionale sau speciale, cu ocazia aparitiei unor avarii la corp si instalatii sau la invitatia proprietarului navei.

Exista mai mult de 50 de organizatii de clasificare in lume, unele dintre ele se gasesc in tabelul de mai jos:

Lista societatilor de clasificare

Numele societatii de clasificare Abr Data infiintarii Birou central

Lloyd's Register of Shipping

LR 1760 London

Bureau Veritas

BV 1828 Paris

Registro Italiano Navale

RINA 1861 Genova

American Bureau of Shipping

ABS 1862 Houston

Det Norske Veritas

DNV 1864 Oslo

Germanischer Lloyd

GL 1867 Hamburg

Nippon Kaiji Kyokai

NKK 1899 Tokyo

Russian Maritime Register of Shipping

RS 1913 Sankt Petersburg

Asia Classification Society

ACS 1980 Tehran

Hellenic Register of Shipping

HR 1919 Piraeus

Polish Register of Shipping

PRS 1936 Gdansk

Croatian Register of Shipping

CRS 1949 Split

China Classification Society

CCS 1956 Beijing

China Corporation Register of Shipping

CR 1951 Taipei

Korean Register of Shipping

KR 1960 Daejeon

Biro Klasifikasi Indonesia BKI 1964 Jakarta

Registo Internacional Naval

(din 2004 membra a Bureau Veritas) RINAVE 1973 Lisbon

Indian Register of Shipping

IRS 1975 Mumbai

Brazilian Register of Shipping

RBNA 1982 Rio de Janeiro

International Register of Shipping

IROS 1993 Miami

Iranian Classification Society

ICS 2007 Tehran

Ships Classification Malaysia

SCM 1994 Shah Alam

3.3.2.NORMELE SOCIETATILOR DE CLASIFICARE PRIVIND MOTOARELE CU ARDERE INTERNA

3.3.2.1.CONDITII GENERALE

Motoarele principale trebuie sa dezvolte pe standul de probe o suprasarcina de cel putin 10% fata de puterea de calcul timp de cel putin o ora.

Turatia minima stabilita a motoarelor principale care functioneaza cu transmiterea directa a puterii la elice, nu trebuie sa fie mai mare de 30% din turatia nominala.

Motoarele cu cap de cruce, ale caror colectoare de baleiaj comunica cu spatiile cilindrilor sub pistoane trebuie sa aiba un sistem de stingere a incendiului aprobat de societatile de clasificare independent de instalatia de stins incendiu din compartimentul masini.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Normele societatilor de clasificare privind automatizarea motoarelor cu ardere interna.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
26 pagini
Imagini extrase:
26 imagini
Nr cuvinte:
10 310 cuvinte
Nr caractere:
57 756 caractere
Marime:
53.97KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
norme, motoare, clasificare
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!