Registrele de clasificare sunt institutii de stat, organizate in scopul verificarii si confirmarii starii tehnice a navelor de transport, precum si a certificarii posibilitatii acestora de a naviga in siguranta.
In principal, registrele de clasificare navala elaboreaza:
- reguli pentru incercarea materialelor ce se intrebuinteaza la constructia navelor, a masinilor si instalatiilor navale;
- reguli pentru stabilirea dimensiunilor elementelor de constructie;
- reguli dupa care se supravegheaza constructia navelor, a masinilor si instalatiilor navale;
- reguli dupa care se executa probele finale de receptie ale navei, ale masinilor si instalatiilor navale;
- reguli dupa care se executa vizitarea, de catre expertii registrului, a navelor aflate in exploatare, cu scopul de a li se asigura o stare tehnica buna.
Cele mai cunoscute registre de clasificare navala actuale sunt:
- registrul englez (Lloyd's Register of Shipping);
- registrul francez (Bureau Veritas);
- registrul american (American Bureau of Shipping);
- registrul german (Germanischer Lloyd);
Pentru a se construi o nava sub supravegherea unui registru se procedeaza astfel:
- armatorul se adreseaza, in scris, directiei registrului prezentandu-i planurile principale ale corpului, masinilor si instalatiilor conform listei continute in normele acestuia;
- directia registrului avizeaza planurile si dispune expertilor sai sa procedeze la: incercarile materialelor, supravegherea constructiei si probele finale de receptie ale navei;
- dupa terminarea probelor finale, daca se constata ca s-au respectat intocmai regulile registrului, acesta emite navei respective certificatul de clasa.
Certificatul de clasa este un act, eliberat de catre registrul de clasificare, in baza caruia societatile de asigurare stabilesc cotele de asigurare atat pentru nava cat si pentru marfurile pe care aceasta le transporta. Certificatul de clasa al unei nave este valabil pe o perioada de timp limitata. In aceasta perioada, nava este supusa unor vizite anuale, care au rolul de a atesta valabilitatea in continuare a certificatului de clasa.
La expirarea perioadei de valabilitate a certificatului de clasa, nava este supusa vizitei periodice. Referatele intocmite cu aceasta ocazie constituie documentele care stau la baza reinnoirii certificatului de clasa.
In afara de vizitele anuale si periodice, expertii registrului fac si vizite ocazionale sau speciale, cu ocazia aparitiei unor avarii la corp si instalatii sau la invitatia proprietarului navei.
Exista mai mult de 50 de organizatii de clasificare in lume, unele dintre ele se gasesc in tabelul de mai jos:
Lista societatilor de clasificare
Numele societatii de clasificare Abr Data infiintarii Birou central
Lloyd's Register of Shipping
LR 1760 London
Bureau Veritas
BV 1828 Paris
Registro Italiano Navale
RINA 1861 Genova
American Bureau of Shipping
ABS 1862 Houston
Det Norske Veritas
DNV 1864 Oslo
Germanischer Lloyd
GL 1867 Hamburg
Nippon Kaiji Kyokai
NKK 1899 Tokyo
Russian Maritime Register of Shipping
RS 1913 Sankt Petersburg
Asia Classification Society
ACS 1980 Tehran
Hellenic Register of Shipping
HR 1919 Piraeus
Polish Register of Shipping
PRS 1936 Gdansk
Croatian Register of Shipping
CRS 1949 Split
China Classification Society
CCS 1956 Beijing
China Corporation Register of Shipping
CR 1951 Taipei
Korean Register of Shipping
KR 1960 Daejeon
Biro Klasifikasi Indonesia BKI 1964 Jakarta
Registo Internacional Naval
(din 2004 membra a Bureau Veritas) RINAVE 1973 Lisbon
Indian Register of Shipping
IRS 1975 Mumbai
Brazilian Register of Shipping
RBNA 1982 Rio de Janeiro
International Register of Shipping
IROS 1993 Miami
Iranian Classification Society
ICS 2007 Tehran
Ships Classification Malaysia
SCM 1994 Shah Alam
3.3.2.NORMELE SOCIETATILOR DE CLASIFICARE PRIVIND MOTOARELE CU ARDERE INTERNA
3.3.2.1.CONDITII GENERALE
Motoarele principale trebuie sa dezvolte pe standul de probe o suprasarcina de cel putin 10% fata de puterea de calcul timp de cel putin o ora.
Turatia minima stabilita a motoarelor principale care functioneaza cu transmiterea directa a puterii la elice, nu trebuie sa fie mai mare de 30% din turatia nominala.
Motoarele cu cap de cruce, ale caror colectoare de baleiaj comunica cu spatiile cilindrilor sub pistoane trebuie sa aiba un sistem de stingere a incendiului aprobat de societatile de clasificare independent de instalatia de stins incendiu din compartimentul masini.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.