Campaniile de direct e-mail

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

- Direct e-mail poate fi definit ca o "comunicatie adresata personal realizata prin intermediul serviciului de posta electronica"

- Direct e-mail-ul este privit de catre utilizatorii sai ca o sursa importanta de informatii referitoare la produsele si serviciile organizatiei. Conform unui studiu realizat de ActivMedia pe un esantion de 2500 de cumparatori on-line, 43 % dintre acestia considera posta electronica ca un factor "important" din punct de vedere al modului in care cumpara acestia. Mai mult, un procent similar a mentionat ca organizatiile le trimit periodic informatii prin intermediul postei electronice pentru a mentine contactul si interesul cumparatorilor pentru produsele si serviciile acestora.

- in ceea ce priveste modul in care organizatiile folosesc posta electronica, un studiu realizat de Jupiter Communication si NFO arata ca 65 % dintre organizatiile care folosesc internetul ca mediu al comunicatiei de marketing aloca intre 1 si 5 % din bugetul lor de marketing pentru campanii de direct e-mail in timp ce 22 % dintre acestea aloca mai mult de 5 % pentru finantarea acestor campanii.

- Direct e-mail-ul produce rezultate mai bune daca este utilizat cu alte instrumente de marketing on-line sau "off-line". Acelasi studiu Jupiter Communication si NFO arata ca 49 % dintre consumatorii on-line au tendinta de a reactiona la un e-mail comercial daca, in prealabil acestia au vizionat un clip publicitar de televiziune sau au auzit un spot radio, etc.

- Studiul sus-mentionat identifica faptul ca organizatiile privesc e-mail-ul ca pe un instrument de marketing esential pentru atragerea si mentinerea clientilor lor datorita rapiditatii comunicarii, costurilor sale scazute si rapiditatii obtinerii raspunsurilor. Pentru ca volumul e-mail-urilor comerciale este, insa, intr-o continua crestere, una dintre preocuparile organizatiei va trebui sa fie incercarea de a converti clientul potential inca de la primul mesaj transmis catre acesta, pentru nu a abuza de increderea si rabdarea acestuia.

Utilizarile principale ale direct e-mail-ului sunt:

- ca mediu primar de comunicatie: vehicul (instrument) de comunicatie independent folosit pentru promovarea, vanzarea sau sustinerea unui anumit produs, serviciu, marca, organizatie, eveniment, etc.

- integrat altor medii de comunicatie: pentru a sustine efortul de comunicatie de marketing al organizatiei sau pentru a asigura o cale de preluare a "raspunsului" (feedback-ului) tintelor de comunicatie vizate

- ca suport al canalelor de comunicatie sau de distributie: pentru a furniza servicii pre si post vanzare

- Pe plan international, utilizarea postei electronice ca suport pentru realizarea campaniilor de direct e-mail reprezinta o industrie avand o valoare de 164 milioane dolari SUA (1999) ale carei perspective de crestere conduc catre un nivel de 7,3 miliarde dolari SUA (2005).

- Consumatorii americani primeau, in 1999, in medie, 40 de e-mailuri cu continut comercial pe an dar aceasta valoare va creste, conform celor mai recente estimari, la 1600 de e-mailuri comerciale (reprezentand o medie zilnica de circa 4,4 mesaje). Concomitent, va creste si utilizarea postei electronice ca suport de transmitere a corespondentei necomerciale: de la 1750 e-mailuri primite anual de catre consumator (1999) la circa 4000 in 2005.

- Campaniile de direct e-mail pot fi desfasurate pentru diferite produse si servicii. Conform unui studiu realizat in 2000 de Active Media Research, cele mai frecvente utilizari ale postei electronice sunt intalnite pentru firmele care comercializeaza:

- bunuri de consum (50 % din totalul acestora)

- produse de interes personal (45 %)

- computere si articole electronice (43 %)

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Campaniile de direct e-mail.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
1 720 cuvinte
Nr caractere:
9 454 caractere
Marime:
12.43KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
transmitere de informatii, posta electronica
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!