Managementul securității produselor

Previzualizare documentație:

Cuprins documentație:

1.INTRODUCERE 1
2.LEGEA 245/2004 PRIVIND SECURITATEA GENERALA A PRODUSELOR 2
3.ASPECTE LEGALE ALE SECURITATII PRODUSELOR 5
3.1.Deficiente de calitate ale produselor 5
3.2.Aspecte generale 6
4.CUM ESTE ASIGURATA SECURITATEA PRODUSELOR? 9
4.1.Etichetarea si securitatea produselor 9
4.2.Returnarea produselor 12
5.IMITATII PERICULOASE 14
5.1.Definitie 14
5.2.Directiva cu privire la imitatiile de produse 14
5.3.Cum sunt protejati consumatorii prin aceasta Directiva? 15
CONCLUZII 15
BIBLIOGRAFIE 15

Extras din documentație:

Termenul Management (din lat. manum agere = ,,a conduce cu mana") a fost definit de catre Mary Follet prin expresia "arta de a infaptui ceva impreuna cu alti oameni".

Managementul este procesul prin care se asigura aplicarea in practica a programului si obiectivelor organizatiei respective.

Managementul inseamna, in ultima analiza, inlocuirea muschilor si a fortei cu puterea gandului, a obiceiurilor si superstitiilor cu cunostintele si a agresivitatii cu cooperarea. Inseamna ca raspunderea inlocuieste obedienta fata de ranguri si ca autoritatea performantei ia locul autoritatii functiei.

Securitatea produselor

Riscul se considera acceptabil si compatibil cu un grad inalt de protectie pentru siguranta si sanatatea consumatorilor, evaluarea riscului facandu-se in functie de urmatoarele aspecte:

a) caracteristicile produsului, ale ambalarii si ale instructiunilor de montaj si intretinere;

b) efectul asupra altor produse, impreuna cu care acesta poate fi folosit;

c) modul de prezentare a produsului, etichetarea, instructiunile de folosire si orice alte indicatii si informatii furnizate de producator;

d) categoria de consumatori expusa riscului prin folosirea produsului.

Orice operator economic este obligat sa introduca pe piata numai produse sigure pentru viata, sanatatea si securitatea consumatorilor.

Orice comerciant trebuie sa se asigure ca produsele oferite spre comercializare sunt sigure si sa informeze consumatorii asupra factorilor de risc in utilizarea si/sau consulmul acestora.

Terminologia si conceptiile privind produsele

Activitatea umana are la baza utilizarea unor produse si servicii variate care ajuta pe om sa isi satisfaca o larga paleta de nevoi. Termenul de PRODUS a evoluat de la semnificatia unui bun material, rezultat al activitatii umane destinat sa satisfaca o trebuinta, la semnificatii mai complexe generate de originea, natura, alcatuirea sa, relatiile cu mediul natural si cel creat de om prin civilizatia moderna. Termenul de ,,bun" reprezinta un element material care este util sau necesar existentei sau bunastarii umane.

SENSUL PROPRIU al conceptului de produs este:

-bun material rezultat dintr-un proces de munca

-obiect sau bun obtinut procesul de productie

-corp sau substanta obtinuta pe care naturala sau laborator

- rezultat material al unui proces social sau natural, al unui proces fiziologic sau de creatie

-rezultat material al unui complex de fenomene sau de actiuni.

PRODUSUL este rezultatul material al unei activitati umane, destinat satisfacerii unei nevoi si reprezinta o suma de componente materiale si imateriale, si caracteristici interdependente ce alcatuiesc un tot unitar.

2.LEGEA 245/2004 PRIVIND SECURITATEA GENERALA A PRODUSELOR

-Are ca scop asigurarea consumatorilor ca produsele puse pe piata sunt sigure si se aplica pentru toate produsele numai in situatia in care nu exista prevederi legale specifice de securitate a produselor respective, care au acelasi obiectiv sau acest act normativ.

-In cazul in care unele produse sunt supuse unor cerinte specifice de securitate impuse de legislatia comunitara, prezenta lege se aplica numai pentru aspectele si riscurile sau categoriile de riscuri care nu sunt prevazute de aceste reglementari.

-Producatorii sunt obligati sa puna pe piata numai produse sigure.

-Un produs va fi considerat sigur din punct de vedere al aspectelor reglementate de dispozitiile legislatiei nationale atunci cand, in absenta prevederilor comunitare specifice privind reglementarea produsului in cauza, el este conform cu reglementarile nationale ale Romaniei ori ale statului membru pe teritoriul caruia este comercializat, stabilite cu respectarea principiilor liberei circulatii a produselor si serviciilor de piata si care formuleaza cerintele de sanatate si securitate pe care produsul trebuie sa le indeplineasca pentru a fi comercializat.

-Un produs este considerat sigur din punct de vedere al riscurilor si al categoriilor de riscuri reglementate de standardele nationale neobligatorii relevante atunci cand este conform cu standardele nationale neobligatorii care transpun standarde europene, a caror referinta este publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene. Referintele acestor standarde nationale armonizate sunt publicate de catre Asociatia de Standardizare din Romania (ASRO).

-In alte conditii decat cele avute in vedere mai sus, conformitatea unui produs cu cerinta de securitate generala a produselor poate fi evaluata luandu-se in considerare daca exista:

a) standardele nationale neobligatorii care transpun standarde europene relevante, altele decat cele la care se face referire mai sus;

b) standardele stabilite in statul in care este comercializat produsul;

c) orientarile in domeniul evaluarii securitatii produselor;

d) codurile de bune practici in materie de securitate a produselor, in vigoare in sectorul respectiv;

e) stadiul prezent al cunostintelor stiintifice si/sau tehnice;

f) asteptarile rezonabile ale consumatorilor referitoare la securitatea generala a produselor.-Conformitatea unui produs cu criteriile care au in vedere garantarea obligatiei generale de securitate, nu impiedica autoritatile competente sa ia masurile corespunzatoare pentru a impune restrictii privind punerea sa pe piata sau sa ceara retragerea de pe piata ori returnarea produsului, daca produsul se dovedeste periculos.

Alte obligatii ale producatorilor si obligatii ale distribuitorilor

-In limitele activitatilor lor producatorii trebuie sa asigure consumatorului informatiile utile care ii permit sa evalueze riscurile inerente ale unui produs pe durata medie de utilizare sau pe o durata rezonabil previzibila, atunci cand acestea nu sunt imediat perceptibile de catre consumator, fara un avertisment corespunzator, precum si sa previna astfel de riscuri. Prezenta

Bibliografie:

www.dreptonline.ro

http://www.dolceta.eu

http://ro.wikipedia.org

Descarcă documentație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul securitatii produselor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
4 645 cuvinte
Nr caractere:
27 931 caractere
Marime:
292.50KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Management
Tag-uri:
produse, organizare, securitate, management, servicii
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!