Evaluare sumativă I
Educatoare:
Grupa: mare, „Furnicuțe”
Data: 27.01.2021
Tema: Evaluare sumativă I
Domeniul experiențial: Domeniul Științe
Disciplina: Activitate matematică
Tema activității: „Cine știe mai multe?”
Mijloc de realizare: joc-exercițiu
Tipul activității: verificare de cunoștințe și deprinderi
Scopul: Evaluarea cunoștințelor și deprinderilor matematice privind formarea de mulțimi prin punere în corespondență.
Obiective operaționale:
- să formeze frontal, la panou, mulțimi de obiecte din aceeași categorie e baza exemplului dat;
- să formeze frontal, la panou, mulțimi cu tot atâtea / mai puține / mai multe elemente din punere în corespondență pe baza informațiilor oferite;
- să formeze, pe echipe, mulțimi de obiecte după criteriile cerute (mărime, formă, culoare) pe baza modelului prezentat;
- să formeze individual mulțimi de obiecte, conform cerințelor specificate de educatoare pe baza exemplului dat.
Itemi:
1. Formează mulțimi de obiecte din aceeași categorie;
2. Alcătuiește mulțimi cu tot atâtea / mai puține/ mai multe elemente din punere în corespondență;
3. Formează, pe echipe, mulțimi de obiecte după criteriile cerute (mărime, formă, culoare)
4. Formează individual mulțimi de obiecte, conform cerințelor specificate de educatoare.
Descriptori de performanță:
A - Formează corect mulțimi de obiecte din aceeași categorie; alcătuiește mulțimi cu tot atâtea / mai puține/ mai multe elemente din punere în corespondență; formează mulțimi de obiecte după criteriile cerute (mărime, formă, culoare); alcătuiește, individual, mulțimi de obiecte, conform cerințelor specificate de educatoare;
D - Formează mulțimi de obiecte din aceeași categorie; alcătuiește mulțimi cu tot atâtea / mai puține/ mai multe elemente din punere în corespondență; formează mulțimi de obiecte după criteriile cerute (mărime, formă, culoare); alcătuiește, individual, mulțimi de obiecte, conform cerințelor specificate de educatoare, cu sprijin minim din partea educatoarei;
N.S - Formează mulțimi de obiecte din aceeași categorie; alcătuiește mulțimi cu tot atâtea / mai puține / mai multe elemente din punere în corespondență; formează mulțimi de obiecte după criteriile cerute (mărime, formă, culoare); alcătuiește, individual, mulțimi de obiecte, conform cerințelor specificate de educatoare, beneficiind de sprijin constant din partea educatoarei.
Punctaj maxim acordat:
1. 2 puncte
2. 3 puncte
3. 2 puncte
4. 3 puncte
Baraj de punctaj:
8-10 puncte = Comportament atins (CA)
4-8 puncte = Comportament în dezvoltare (CD)
Sub 4 puncte = Necesită sprijin (NS)
Forma de evaluare: Evaluare orală, fișă individuală
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.