Previzualizare documentatie:

Extras din documentatie:

Intreaga noastra viata este marcata de existenta unor instrumente cat mai perfectionate care sa ne usureze munca si sa ne faca mai placut timpul liber. Astazi cel mai puternic si sofisticat instrument dar si cel mai adaptabil in diverse domenii de activitate este calculatorul.

Conceput initial ca o simpla unealta de socotit, calculatorul si-a castigat faima, favorizat fiind de "materia prima" pe care o prelucreaza: informatia. Pe de alta parte universalitatea calculatorului provine din conceptia sa :

* O parte fixa (echipamentele sau hardware-ul) constituind motorul prelucrarilor.

* O parte variabila (programele sau software-ul) reprezentand factorul de comanda al acestui motor.

Avansul spectaculos al tehnologiei electronice a facut posibil transferul echipamentelor de calcul din ,,turnurile de fildes" care au centrele de calcul in: birouri, laboratoare de informatica, locuinte personale precum si modificarea conversatiei dintre calculator si utilizator prin crearea unei interfete deosebit de prietenoase.

Cum proiectele de modernizare a procesului de invatamant cuprind introducerea informaticii ca disciplina obligatorie, programarea calculatoarelor este o indeletnicire pe care in curand o va practica orice tanar.

Activitatea de programare presupune trei faze:

- faza definirii care cuprinde:

a) planificarea cu scopul de a furniza o prognoza asupra viabilitatii sistemului, relativa la termenele de planificare stabilite deja si care produce un plan al proiectului ce va fi revizuit de conducatorul proiectului ;

b) analiza cerintelor ce analizeaza si defineste cerintele software ale sistemului care mai tarziu va fi expandata pentru a deveni specificatie software.

- faza dezvoltarii care translateaza un set de cerinte in elemente sisteme operationale numite produse program sau software si cuprinde:

- proiectarea arhitecturii si datelor;

- proiectarea procedurala;

- codificarea.

- faza verificarii, lansarii si intretinerii care presupune integrarea unitatilor si validarea testelor precum si livrarea si distributia.

Unul din limbajele cele mai folosite in programarea calculatoarelor este limbajul Pascal. El a fost conceput de NIKLAUS WIRTH, la Universitatea tehnica din ZURICH in 1971, atat pentru scopuri didactice cat si pentru rezolvarea problemelor stiintifice, ingineresti si de gestiune.

Aparitia acestui limbaj este un rezultat al conceptelor dezvoltate ca urmare a crizei ce caracteriza domeniul programarii calculatoare-lor la sfarsitul anilor '60. In aceasta perioada problemele abordate de programatori au devenit tot mai complexe. Programele construite pentru rezolvarea acestor probleme au devenit si ele, in mod evident, complicate, greu accesibile chiar si pentru creatorii lor. Depanarea si modificarea unor astfel de programe a devenit extrem de complicata. Acest fenomen a aparut datorita absentei unor principii clare, care sa impuna o "disciplina a programarii". Bineinteles , a aparut intrebarea: nu se poate oare elabora o tehnologie generala care sa permita realizarea sistematica a unor programe elegante, usor de depanat si de modificat? Ca raspuns la aceasta intrebare a aparut metoda programarii structurate. Un program structurat este format din unitati functionale bine conturate, ierarhizate conform naturii problemei. In interiorul unei astfel de unitati structurarea se manifesta atat la nivelul instructiunilor cat si la nivelul datelor. Avantajele programarii structurate sunt:

- scrierea programului poate fi facuta de mai multe persoane, fiecare ocupandu-se cu cate un modul;

- modificarea unui program se poate face foarte usor, modificarea unui modul neafectand celelalte module;

- programul poate fi extins prin adaugarea de noi module;

- structura modulara este independenta de limbajul de programare utilizat;

- modulele pot fi scrise in limbaje diferite si apoi asamblate.

Elemente de baza ale limbajului Pascal

1.1.Constante si variabile

O constanta este o dat (o informatie) a carei valoare nu poate fi modificata pe parcursul rularii unui program. O constanta se declara in felul urmator:

Const identif_constanta=valoare_const

Ex: Const

enter=#13;

sus=#72;

jos=#80;

Prin variabila se intelege o informatie (o data) a carei valoare se poate modifica pe parcursul executiei unui program. Multimea de valori pe care o poate lua o variabila reprezinta tipul acelei variabile. O variabila se declara astfel:

Var identif_var:identif_de_tip

Ex : j,optiune,i:integer;

tasta,opt:char;

inversari,gasit:boolean;

Download documentatie

Primești documentatia în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
20 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
2 848 cuvinte
Nr caractere:
17 290 caractere
Marime:
23.26 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Documentatie
Materie:
Informatica
Data publicare:
18.09.2017
Structură de fișiere:
  • Pascal.doc
Predat:
la liceu
Profil:
Real

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Exista multe culegeri de probleme de informatica ce permit invatarea si perfectionarea in...
Descartes, fiind in armata lui Bucqnoy in Bavaria, avea sa-si traieasca primele intuitii ale...
Limbajele de programare reprezinta unul din principalele mijloace de comunicare om-masina,...
Proceduri destinate gestiunii generatorului de sunet si a intensitatii video Procedura Sound...
Un limbaj de programare este un limbaj artificial care prin exprimari simbolice descrie...
Sus!