NP 045-2000 Normativ

Previzualizare documentație:

Cuprins documentație:

1. Obiect si domeniu de aplicare 10l
2. Principiile metodelor de incercare l 04
3. Activitati preliminare efectuarii incercarilor 105
4. Exigente pentru utilajele, dispozitivele si aparatele de masurare utilizate
la incercarea pilotilor 108
5. Incercarea axiala la compresiune l 14
6. Incercarea axiala la smulgere 121
7. Incercarea cu forte orizontale 123
8. Conditii speciale pentru realizarea incercarilor statice in teren inundat 127
9. Incercarea pe cale dinamica 131
10. Raportul de incercare 132
l 1. Masuri specifice de tehnica securitatii muncii 134
ANEXE Al A1 1
Al Schema incercarii statice axiale la compresiune a pilotilor. Varianta cu
platforma de lestare 135
A2 Schema incercarii statice axiale la compresiune a pilotilor. Varianta cu
piloti de ancoraj 136
A3 Schema incercarii statice axiale la compresiune a pilotilor. Varianta cu
ancoraje forate 137
A4, A5 Scheme ale incercarii statice axiale la compresiune a pilotilor.
Preluarea reactiunii in structura existenta 138
A6, A7 Scheme ale incercarii statice axiale la smulgere a pilotilor. Varianta
cu placi de rezemare. Varianta cu piloti comprimati 138
A8, A9 Scheme ale incercarii la forte orizontale a pilotilor. Un singur pilot
incercat. O pereche de piloti incercati 139
A10 Schema incercarii pilotului in teren inundat. PSU grupa A 140
Al l Schema incercarii pilotului in teren inundat. PSU grupa B 141

Extras din documentație:

1.1. Prezentul normativ stabileste conditiile referitoare la incercarea

statica in teren a pilotilor izolati in vederea determinarii capacitatii portante

a acestora in conlucrare cu terenul si a relatiei dintre incarcari si deformatii,

precum si la incercarea pe cale dinamica a pilotilor prefabricati pentru

evaluarea prin calcul a capacitatii portante axiale.

Datele obtinute in urma efectuarii incercarilor in teren a pilotilor

servesc la:

- proiectarea fundatiilor pe piloti;

- verificarea tehnologiilor de realizare a pilotilor in

conditiile gcotehnice ale amplasamentului;

- controlul calitatii la executie

Observatie: Prezentul Normativ inlocuieste STAS 2561/2-81

Conditiile de pregatire si de instrumentare a pilotilor de proba pot fi

utilizate si in lucrarile de cercetare stiintifica, reprezentand un nivel minim

de exigente.

Prevederile din prezentul normativ se aplica si la incercarea statica

in teren a baretelor pentru fundarea constructiilor (definite in Instructiunile

tehnice P106-85).

l .2. Prevederile prezentului normativ sunt in concordanta cu

principiile cuprinse in capitolul "Fundatii pe piloti" din prenorma europeana

ENV 1997 - 1:1994 "Eurocod 7. Proiectarea geotehnica. Reguli generale" si

cu recomandarile din "Metodologia pentru incercarea axiala a pilotilor

-Partea 1: incercarea statica" (elaborata sub egida Societatii Internationale de

Mecanica Pamanturilor si Fundatii si publicata in "ASTM Geotechnical

Testing Journal" - iunie 1985), la care se refera aceasta prenorma europeana.

Elaborat de: Aprobat de: MINISTRUL

INSTITUTUL DE STUDII Sl LUCRARILOR PUBLICE SI

PROIECTARI PENTRU IMBUNATATIRI AMENAJARII TERITORIULUI

FUNCIARE - l.S.P.I.F. - S.A. cu ordinul nr.: 264/N / 02.11.2000

101

1.3. Utilizarea datelor obtinute din incercarea in teren a pilotilor de

proba pentru proiectarea fundatiilor pe piloti se face conform prevederilor

cuprinse in reglementarile de proiectare a acestei categorii de fundatii. Tot

pe baza acestor reglementari de proiectare se stabilesc pe amplasamentele de

constructii numarul si dispunerea in plan a pilotilor de proba, precum si tipul

de incercare, in corelatie cu alte determinari ce pot servi la stabilirea

portantei pilotilor din fundatiile structurilor proiectate (incercari de

penetrare statica, dinamica, presiometrice, etc.).

In cazul pamanturilor sensibile la umezire, elaborarea programului

de incercare in teren a pilotilor de proba si interpretarea rezultatelor se vor

face in corelare cu prevederile normativului P7-92.

l .4. Prezentul normativ prevede urmatoarele tipuri de incercari ale

pilotilor de proba verticali, izolati:

a) incercari statice cu trepte de incarcare mentinute in timp:

- axiale, la compresiune;

- axiale, la smulgere;

- transversale (cu forte orizontale).

b) incercari pe cale dinamica (bateri de proba).

Observatii: I. Unele prevederi privind realizarea, pregatirea si

instrumentarea pilotilor de proba pot fi utilizate si la

incercarile statice pe grupuri de piloti, pentru care se

vor elabora programe speciale de incercare.

2. Cand nu este posibila incarcarea statica axiala a

pilotilor cu ajutorul preselor hidraulice conform

prezentului normativ, se pot prevedea incarcari prin

lestare directa pe capul pilotului, fiind necesara

intocmirea unei documentatiei speciale.

3. Incercarea pilotilor de proba cu viteza de

deformare impusa poate fi utilizata, pe baza unor

programe de lucru speciale, numai cand se

demonstreaza - pentru tipul de pilot si terenul de

fundare respectiv - echivalenta rezultatelor cu cele

obtinute prin incercari statice, cu trepte de incarcare

mentinute in timp.

102

4. Masurarea vitezei de propagare a undelor in pilotii

batuti, in vederea determinarii capacitatii portante sau a

integritatii corpului pilotului, pe baza "ecuatiei

undei", se realizeaza cu echipamente speciale si nu

face obiectul normativului.

1.5. Incercarile pe piloti vor fi realizate conform unui proiect si vor

fi conduse de personal tehnic avand calificarea necesara.

Se va asigura prezenta permanenta la locul incercarii a unui

specialist cu experienta in domeniu. Raportul de incercare va fi intocmit de

un inginer avand pregatirea necesara interpretarii rezultatelor obtinute.

1.6. In functie de scopul urmarit si de exigentele impuse prin

programul de incercare si de echipare a pilotilor, se stabilesc patru niveluri

(clase) de calitate pentru incercarile in teren ale pilotilor si anume:

- nivelul N1: incercari pentru cercetarea stiintifica (in vederea

perfectionarii, calibrarii, sau adaptarii metodelor sau a principiilor de calcul

al fundatiilor pe piloti);

- nivelul N2: incercari efectuate in apropierea amplasamentului

constructiei proiectate, pentru verificarea tehnologiei de executie a pilotilor

in conditiile de teren date si pentru determinarea capacitatii portante si a

dependentei incarcare-deplasare, in vederea proiectarii fundatiilor pe piloti;

- nivelul N3: incercari de control pe piloti din fundatie, pentru

confirmarea capacitatii portante preliminate in proiect;

- nivelul

Observații:

NP 045 2000 Normativ privind incercarea in teren a pilotilor de proba si a pilotilor din fundatii

-Obiect si domeniu de aplicare-Principiile metodelor de incercare-Activitati preliminare efectuarii incercarilor-Exigente pentru utilajele, dispozitivele si aparatele de masurare utilizate la incercarea pilotilor-Incercarea axiala la compresiune-Incercarea axiala la smulgere-Incercarea cu forte orizontale-Conditii speciale pentru realizarea incercarilor statice in teren inundat-Incercarea pe calea dinamica-Raportul de incercare-Masuri specifice de tehnica securitatii muncii

Descarcă documentație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • NP 045-2000 Normativ.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
22 imagini
Nr cuvinte:
9 892 cuvinte
Nr caractere:
52 395 caractere
Marime:
1.50MB (arhivat)
Publicat de:
Casian Călin
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Drept
Tag-uri:
fundatie, metoda, activitate, teren, utilaj, principiu, incercare, pilot
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Drept
Sus!