intre un drum public existent si o platforma industriala ce urmeaza a fi amenajata.
Traseul drumului de legatura se desfasoara intre punctul B (desprindere din drumul public
existent) si A (accesul la platforma industriala) fixate pe planul de situatie dat (scara 1:1000 si
echidistanta e=1 m) si traverseaza partial o localitate.
Prin tema de proiectare se dau urmatoarele date:
? n-numarul de ordine;
? V-viteza de proiectare [km/h]; V=25+n;
? pa=2%-panta transversala a drumului in aliniament;
? ps=6%-panta de suprainaltare in curba;
? K-coeficient de confort la parcurgerea curbei; K=20;
? B-latimea partii carosabile; B=7 m;
? ac-latimea acostamentului; ac=0,5 m;
? tr=latimea trotuarului; tr=1,5 m;
? i-declivitatea maxima; i=6%;
? N-numarul de autovehicule; N=20+n.
MEMORIU TEHNIC JUSTIFICATIV
Prin tema de proiectare s-a cerut sa se realizeze proiectul pentru legatura rutiera intre
un drum public existent si o platforma industriala.
In planul de situatie aliniamentele sunt racordate prin curbe arc de cerc in functie de
viteza de proiectare Vp=40 km/h, o raza minima Rmin=70 m. Razele de racordare au fost
cuprinse intre 25 m si 116 m.
Din totalul lungimii traseului de 590.03 m, amenajat in curba a fost de 265.15 m, iar
restul in aliniament.
In localitate, lungimea traseului a fost de178.06 m , iar in extravilan de 315.04 m. A
rezultat un grad de sinuozitate de 44,93% ( *100 44.93%
590.03
265.15 = ).Traseul strabate o regiune
de deal, cota maxima fiind de +364.75 m.
In profil longitudinal a rezultat o declivitate maxima de i=3.78%, cea mai mare
portiune din drum va fi executata in rambleu cu o diferenta maxima in ax cu valori in umplutura
de +0.75 m, iar in sapatura de -0.81m.
In aceste diferente maxime in ax au fost realizate si sectiunile in profil transversal.
Au fost necesare curbe de racordare verticala deoarece declivitatile adiacente au o
diferenta de valoare mai mare de 1%. S-a facut o racordare verticala concava in punctul de
schimbare a declivitatii 2 cu o raza de racordare R=1300 m si o racordare verticala convexa in
punctul de schimbare a declivitatii 15 cu o raza de racordare R=1900 m.
Drumul in profil transversal prezinta o platforma de 8 m in extravilan (2 benzi de 3.5 m
si 2 acostamente de 0.5 m) si 10 m in intravilan, circulatia se desfasoara in dublu sens, 2 benzi
cu latimea de 3.5 m si trotuare de 1.5 m de-o parte si de alta a drumului. Circulatia va fi
reglementata prin indicatoare de circulatie. Profilurile caracteristice au fost amenajate in functie
de utilitati fata de axul drumului.
A fost amenajat un parcaj de lunga durata pentru 36 autoturisme.
Apele pluviale vor fi captate si evacuate in functie de suprafata pe care au cazut:
- pe strazi prin pante longitudinale si transversale, apele sunt conduse spre puncte
in care se realizeaza guri de scurgere racordate la reteaua de canalizare pluviala;
- pe spatiile verzi se infiltreaza.
Detaliile de executie pentru categoriile de drumuri ce se vor realiza in intravilan sau in
extravilan sunt prevazute grafic in planse.
Detaliul pentru structura rutiera a drumului din asfalt:
? 4 cm beton asfaltic BA 16
? 5 cm binder BAD 25
? 6 cm anrobat bituminos AB 2
? 35 cm asfalt
? teren de fundare
Total: 50 cm
Detaliu structura trotuar:
? 3 cm beton asfaltic BA 8
? 10 cm beton de ciment C8/10
? 10 cm balast
? teren de fundare.
Total: 23 cm
Se vor monta borduri prefabricate din beton (20x25).
Tema Proiect
An II-CCIA
Prin tema de proiectare se cere sa se elaboreze proiectul de studiu pentru legatura
rutiera intre un drum public existent si o platforma industriala ce urmeaza a fi amenajata.
Traseul drumului de legatura se desfasoara intre punctul B (desprindere din drumul public
existent) si A (accesul la platforma industriala) fixate pe planul de situatie dat (scara 1:1000 si
echidistanta e=1 m) si traverseaza partial o localitate.
Prin tema de proiectare se dau urmatoarele date:
o n-numarul de ordine;
o V-viteza de proiectare [km/h]; V=25+n;
o pa=2%-panta transversala a drumului in aliniament;
o ps=6%-panta de suprainaltare in curba;
o K-coeficient de confort la parcurgerea curbei; K=20;
o B-latimea partii carosabile; B=7 m;
o ac-latimea acostamentului; ac=0,5 m;
o tr=latimea trotuarului; tr=1,5 m;
o i-declivitatea maxima; i=6%;
o N-numarul de autovehicule; N=20+n.
Aplicatia va cuprinde:
A. Piese scrise
a. tema proiectului
b. memoriu tehnic justificativ
c. calculul elementelor geometrice ale curbelor circulare
d. carnetul de pichetaj
e. calculul elementelor in profil longitudinal.
B. Piese desenate
a. planul de situatie (scara 1:1000 si echidistanta e=1 m), definitivat cu prezentarea
elementelor geometrice ale curbelor, pichetaj, latimea partii carosabile si a
acostamentelor/trotuarelor, amenajarea intersectiei cu drumul existent
b. profil longitudinal (scara 1:1000 si 1:100)
c. profile transversale tip de strada si de drum (scara 1:50 cu detalii scara 1:20)
d. profile transversale caracteristice de strada (scara 1:100)
e. profile transversale caracteristice de drum (scara 1:100)
f. detaliul de amenajare a parcajelor
g. detaliul de amenajare a platformei industriale 150x100 m (amenajare de santier)
scara 1:500.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.