Căi de comunicații și poduri

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

intre un drum public existent si o platforma industriala ce urmeaza a fi amenajata.

Traseul drumului de legatura se desfasoara intre punctul B (desprindere din drumul public

existent) si A (accesul la platforma industriala) fixate pe planul de situatie dat (scara 1:1000 si

echidistanta e=1 m) si traverseaza partial o localitate.

Prin tema de proiectare se dau urmatoarele date:

? n-numarul de ordine;

? V-viteza de proiectare [km/h]; V=25+n;

? pa=2%-panta transversala a drumului in aliniament;

? ps=6%-panta de suprainaltare in curba;

? K-coeficient de confort la parcurgerea curbei; K=20;

? B-latimea partii carosabile; B=7 m;

? ac-latimea acostamentului; ac=0,5 m;

? tr=latimea trotuarului; tr=1,5 m;

? i-declivitatea maxima; i=6%;

? N-numarul de autovehicule; N=20+n.

MEMORIU TEHNIC JUSTIFICATIV

Prin tema de proiectare s-a cerut sa se realizeze proiectul pentru legatura rutiera intre

un drum public existent si o platforma industriala.

In planul de situatie aliniamentele sunt racordate prin curbe arc de cerc in functie de

viteza de proiectare Vp=40 km/h, o raza minima Rmin=70 m. Razele de racordare au fost

cuprinse intre 25 m si 116 m.

Din totalul lungimii traseului de 590.03 m, amenajat in curba a fost de 265.15 m, iar

restul in aliniament.

In localitate, lungimea traseului a fost de178.06 m , iar in extravilan de 315.04 m. A

rezultat un grad de sinuozitate de 44,93% ( *100 44.93%

590.03

265.15 = ).Traseul strabate o regiune

de deal, cota maxima fiind de +364.75 m.

In profil longitudinal a rezultat o declivitate maxima de i=3.78%, cea mai mare

portiune din drum va fi executata in rambleu cu o diferenta maxima in ax cu valori in umplutura

de +0.75 m, iar in sapatura de -0.81m.

In aceste diferente maxime in ax au fost realizate si sectiunile in profil transversal.

Au fost necesare curbe de racordare verticala deoarece declivitatile adiacente au o

diferenta de valoare mai mare de 1%. S-a facut o racordare verticala concava in punctul de

schimbare a declivitatii 2 cu o raza de racordare R=1300 m si o racordare verticala convexa in

punctul de schimbare a declivitatii 15 cu o raza de racordare R=1900 m.

Drumul in profil transversal prezinta o platforma de 8 m in extravilan (2 benzi de 3.5 m

si 2 acostamente de 0.5 m) si 10 m in intravilan, circulatia se desfasoara in dublu sens, 2 benzi

cu latimea de 3.5 m si trotuare de 1.5 m de-o parte si de alta a drumului. Circulatia va fi

reglementata prin indicatoare de circulatie. Profilurile caracteristice au fost amenajate in functie

de utilitati fata de axul drumului.

A fost amenajat un parcaj de lunga durata pentru 36 autoturisme.

Apele pluviale vor fi captate si evacuate in functie de suprafata pe care au cazut:

- pe strazi prin pante longitudinale si transversale, apele sunt conduse spre puncte

in care se realizeaza guri de scurgere racordate la reteaua de canalizare pluviala;

- pe spatiile verzi se infiltreaza.

Detaliile de executie pentru categoriile de drumuri ce se vor realiza in intravilan sau in

extravilan sunt prevazute grafic in planse.

Detaliul pentru structura rutiera a drumului din asfalt:

? 4 cm beton asfaltic BA 16

? 5 cm binder BAD 25

? 6 cm anrobat bituminos AB 2

? 35 cm asfalt

? teren de fundare

Total: 50 cm

Detaliu structura trotuar:

? 3 cm beton asfaltic BA 8

? 10 cm beton de ciment C8/10

? 10 cm balast

? teren de fundare.

Total: 23 cm

Se vor monta borduri prefabricate din beton (20x25).

Observații:

Tema Proiect

An II-CCIA

Prin tema de proiectare se cere sa se elaboreze proiectul de studiu pentru legatura

rutiera intre un drum public existent si o platforma industriala ce urmeaza a fi amenajata.

Traseul drumului de legatura se desfasoara intre punctul B (desprindere din drumul public

existent) si A (accesul la platforma industriala) fixate pe planul de situatie dat (scara 1:1000 si

echidistanta e=1 m) si traverseaza partial o localitate.

Prin tema de proiectare se dau urmatoarele date:

o n-numarul de ordine;

o V-viteza de proiectare [km/h]; V=25+n;

o pa=2%-panta transversala a drumului in aliniament;

o ps=6%-panta de suprainaltare in curba;

o K-coeficient de confort la parcurgerea curbei; K=20;

o B-latimea partii carosabile; B=7 m;

o ac-latimea acostamentului; ac=0,5 m;

o tr=latimea trotuarului; tr=1,5 m;

o i-declivitatea maxima; i=6%;

o N-numarul de autovehicule; N=20+n.

Aplicatia va cuprinde:

A. Piese scrise

a. tema proiectului

b. memoriu tehnic justificativ

c. calculul elementelor geometrice ale curbelor circulare

d. carnetul de pichetaj

e. calculul elementelor in profil longitudinal.

B. Piese desenate

a. planul de situatie (scara 1:1000 si echidistanta e=1 m), definitivat cu prezentarea

elementelor geometrice ale curbelor, pichetaj, latimea partii carosabile si a

acostamentelor/trotuarelor, amenajarea intersectiei cu drumul existent

b. profil longitudinal (scara 1:1000 si 1:100)

c. profile transversale tip de strada si de drum (scara 1:50 cu detalii scara 1:20)

d. profile transversale caracteristice de strada (scara 1:100)

e. profile transversale caracteristice de drum (scara 1:100)

f. detaliul de amenajare a parcajelor

g. detaliul de amenajare a platformei industriale 150x100 m (amenajare de santier)

scara 1:500.

Descarcă documentație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cai de comunicatii si poduri.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Nu
Nota:
5/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
2 492 cuvinte
Nr caractere:
18 655 caractere
Marime:
171.49KB (arhivat)
Publicat de:
Ilie Toader
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Comunicare
Tag-uri:
comunicare, trafic rutier, traseu, circulatie, autoturisme
Predat:
la facultate
Materie:
Comunicare
Sus!