Previzualizare documentație:

Cuprins documentație:

- VBA - Bazele programarii
- Instructiunile VBA
- Operatiuni de intrare-iesire
- Visual Basic Editor
- Modele de obiecte
- Obiecte Microsoft Word
Obiectul Application
Proprietati (obiectul Application)
DisplayScrollBars
DisplayStatusBar
Height
Width
WindowState
ActiveDocument
ActivePrinter
ActiveWindow
Documents
Selection
Windows
Metode (obiectul Application)
Quit
Obiectul Document
Referirea unui Document
Deschiderea documentelor
Crearea/salvarea documentelor
Activarea unui document
Tiparirea unui document
Inchiderea documentelor
Accesarea obiectelor din Document
Obiectul Range
Obiect Range sau obiect Selection
Referinta prin metoda Range
Referinta prin proprietatea Range
Modificarea unui document
Lucrul cu textul din Range
Redefinirea unui obiect Range
Atribuirea obiectelor Range
Obiectul Selection
Deplasarea si extinderea selectiei
Metoda GoTo
Metodele GoToNext, GoToPrevious
Obiecte accesibile din Selection
Selection - proprietati si metode
uzuale
Proprietatea Text
Formatarea textului selectat
Returnarea obiectului Range
Proprietatea Information
Determinarea tipului de selectie
Obiectele Find si Replacement
Find
ClearFormatting
Execute
Selection.Find
Range.Find
Replacement
Obiectele Table, Column, Row si Cell
Colectia Tables
Obiectul Table
Colectia Columns
Obiectul Column
Colectia Rows, obiectul Row
Colectia Cells
Obiectul Cell
Exemple cu obiectele Table,
Column, Row si Cell
Utilizarea obiectului HeaderFooter
Colectia Styles
Obiectul Style
Colectia CommandBars
Colectia Dialogs
Campuri - adaugare, editare
Verificarea unui obiect
Modificarea comenzilor Word
Lucrul cu evenimente
Evenimente pentru Document
Evenimente pentru Application
Evenimente pentru ActiveX
Auto Macro
Automatizarea aplicatiilor
Automatizarea Word din alta aplicatie
Automatizarea altei aplicatii din Word
Comunicarea cu obiectele scufundate
- Controale ActiveX si Dialoguri
Proiectarea casetelor de dialog
utilizator
Crearea unui nou dialog
Scrierea procedurilor de raspuns la
evenimente
Controale
Label
TextBox
ListBox
ComboBox
CheckBox
OptionButton
ToggleButton
CommandButton
TabStrip
MultiPage
Frame
2
Image
Utilizarea dialogurilor utilizator
Afisarea unui dialog
Obtinerea/editarea proprietatilor in
executie
Utilizarea controalelor in documente
Word, Excel, PowerPoint
Controale ActiveX in documente
Word
Controale ActiveX in foi de calcul
Excel
Controale ActiveX in diapozitive
PowerPoint
Controlarea programatica a
controalelor din documentele aplicatiilor
- Obiecte Microsoft Excel
Obiectul Application
Obiectul Workbook
Deschiderea unui Workbook
Metoda GetOpenFilename
Crearea/salvarea unui Workbook
Metoda Add (colectia Workbooks)
Metoda SaveAs
Metoda Save
Metoda GetSaveAsFilename
Inchiderea unui Workbook
Metoda Close
Obiectul Range
Referinte de tip A1 sau nume de
domeniu
Utilizarea indicilor de linii si coloane
Utilizarea proprietatii Offset
Utilizarea proprietatilor CurrentRegion
si UsedRegion
Parcurgerea unui domeniu de celule
Utilizarea instructiunii For
Each Next
Utilizarea instructiunii Do Loop
Utilizarea proprietatii Address
Evenimentele din Excel 97
Permiterea si inhibarea
evenimentelor
Utilizarea evenimentelor
Evenimentele obiectului Worksheet
Exemplu
Evenimentele obiectului Chart
Exemplu
Evenimentele obiectului Workbook
Exemplu
Evenimentele obiectului Application
Utilizarea modulelor clasa cu
evenimente
- Obiecte Microsoft Access
Obiectele accesibile in Microsoft
Access
Obiectele Microsoft Access
Obiectul Application
Utilizarea obiectului Application in
automatizare
Colectia Forms
Referirea la un obiect Form
Proprietatile obiectului Form
Proprietatea Me (obiectul Form)
Proprietatea Section (obiectul
Form)
Proprietatea Properties (obiectul

Extras din documentație:

Variabilele si constantele utilizate intr-un program VBA pot avea diverse tipuri, specifice datelor memorate. Spre

deosebire de alte limbaje de programare, exista un tip universal -- tipul Variant --, care poate contine aproape orice alt

tip de date. Acest tip este asignat in mod implicit tuturor variabilelor nedeclarate altfel, incat declararea explicita poate fi

utilizata atunci cand se doreste economisirea memoriei (tipul Variant aloca mai multa memorie), viteza in executie sau

atunci cand se scriu date intr-un fisier in acces direct.

Boolean

Domeniu de valori: True sau False (valorile logice)

Memorie: 2 bytes

Declarator de tip:

Observatii. Convertirea valorilor numerice la tipul Boolean: 0 produce False, valorile nenule produc True.

Convertirea valorilor de tip Boolean la alte tipuri numerice: False devine 0, True devine -1.

Byte

Domeniu de valori: 0-255 (numere intregi, fara semn)

Memorie: 1 byte

Declarator de tip:

Observatii.

Currency

Domeniu de valori: -922 337 203 685 477.5808 -- 922 337 203 685 477.5807

Memorie: 8 bytes

Declarator de tip: @

Observatii. Utilizate pentru calcule banesti (sau alte situatii in care precizia este foarte importanta).

Valorile sunt memorate in format intreg, scalate prin 10 000, pentru a obtine 15 cifre la partea intreaga si

4 cifre la partea zecimala (reprezentare in virgula fixa).

Date Domeniu de valori: 1 ianuarie 100 -- 31 decembrie 9999, 0:00:00 -- 23:59:59

Memorie: 8 bytes

Declarator de tip:

Observatii. Informatiile de tip data calendaristica si/sau timp orar sunt memorate drept numere flotante,

partea intreaga reprezentand data calendaristica, partea fractionara reprezentand timpul.

La convertiri, miezul noptii este 0, miezul zilei este .5, numerele negative reprezinta date inainte de 30

decembrie 1899.

Poate fi atribuit ca valoare de tip date orice literal care reprezinta o data calendaristica recunoscuta ca

atare, literalul trebuind sa fie cuprins intre simboluri #, de exemplu #1 Jan 99#.

Decimal

Domeniu de valori: (vezi observatiile)

Memorie: 12 bytes

Declarator de tip:

Observatii. Valorile de tip Decimal sunt memorate ca intregi fara semn insotiti de un factor de scala, intre

0 si 28, specificand numarul de zecimale. Pentru scala=0 (fara parte zecimala), cea mai mare valoare

posibila este +/-79,228,162,514,264,337,593,543,950,335. Cu scala=28 cea mai mare valoare este +/-

7.9228162514264337593543950335 iar cea mai mica valoare nenula este +/-

0.0000000000000000000000000001.

Nota: Deocamdata, tipul Decimal poate fi utilizat doar ca subtip in Variant, adica nu se pot declara

variabile ca fiind de tip Decimal. Acestea pot fi create ca Variant cu subtipul Decimal prin functia Cdec

(functia forteaza o expresie sa fie de un tip specificat, din aceeasi categorie de functii fiind si CBool,

CByte etc.).

Double

Domeniu de valori: numere negative de la -1.79769313486232E308 pana la -4.94065645841247E-324;

numere pozitive de la 4.94065645841247E-324 pana la 1.79769313486232E308 (numere flotante in

dubla precizie).

Memorie: 8 bytes

8

Declarator de tip: #

Observatii.

Integer

Domeniu de valori: -32 768 -- 32 767.

Memorie: 2 bytes

Declarator de tip: %

Observatii.

Long

Domeniu de valori: -2 147 483 648 -- 2 147 483 647.

Memorie: 4 bytes

Declarator de tip: &

Observatii.

Object

Domeniu de valori: (vezi observatiile)

Memorie: 4 bytes

Declarator de tip:

Observatii. Adrese pe 32 de biti care se refera la obiecte. Prin instructiunea Set se atribuie unei variabile

declarate de tip Object referinta la obiectul dorit.

Nota. Prin declararea unei variabile de tip Object, referirea la un obiect prin Set produce o atasare tarzie

(la timpul executiei - run-time binding). Pentru o atasare timpurie (la timpul compilarii - compile-time

binding) se va utiliza o variabila declarata cu numele clasei respective.

Single

Domeniu de valori: numere negative de la -3.402823E38 pana la -1.401298E-45; numere pozitive de la

1.401298E-45 pana la 3.402823E38.

Memorie: 4 bytes

Declarator de tip: !

Observatii.

String

Domeniu de valori: sir de lungime variabila: pana la 2^31 caractere; sir de lungime fixa: pana la 2^16

caractere.

Memorie: 2 bytes

Declarator de tip: $

Observatii. Un sir de lungime fixa declarat Public nu poate fi utilizat intr-un modul de clasa.

Variant (default)

Domeniu de valori: aceleasi cu domeniile specificate la tipurile precedente si care pot fi subtipuri ale

tipului Variant, cu mentiunea ca toate subtipurile numerice au domeniul de la Double.

Memorie: in functie de subtipul valorii: valorile numerice ocupa 16 bytes, valorile de tip String necesita 22

bytes plus cate un byte pentru fiecare caracter.

Declarator de tip:

Observatii. Este tipul specificat implicit (in lipsa unei declaratii explicite) pentru o constanta, variabila, sau

argument (caz care, desi nerecomandat, poate elimina erorile provocate de diferentele de tip ale

argumentelor la apelul procedurilor).

Cu exceptia datelor de tip String cu lungime fixa si a datelor cu tipuri definite de utilizator, tipul Variant

poate contine orice alt tip de data. In plus poate sa contina valorile speciale Empty, Error, Nothing si Null.

Tipul considerat pentru o data continuta intr-un Variant poate fi determinat cu functia VarType sau

TypeName.

Valorile unei variabile Variant pot sa-si converteasca valorile automat. In general, datele numerice sunt

memorate in tipul de origine, dar este posibil ca ele sa fie promovate la tipul superior daca rezultatul unei

operatii necesita acest fapt. De exemplu o valoare declarata initial drept Integer si atribuita unui Variant

va fi memorata ca un intreg pana cand, ridicand-o de exemplu la o putere, valoarea ei excede domeniul

tipului Integer. In acest caz are loc promovarea (ca mod de reprezentare) la tipul superior adecvat (Long

sau Double). Daca depasirea domeniului are loc pentru subtipurile Currency, Decimal sau Double, atunci

se va semnala eroare.

Utilizarea tipului Variant permite o tratare mai diferentiata a sirurilor de cifre: in operatii numerice vor fi

considerate numere iar in operatii cu siruri vor fi considerate siruri.

Accesul la valorile Variant este mai lent decat accesul la valorile definite prin tipuri explicite.

9

Valorile speciale au semnificatia:

o Empty este valoarea unui Variant care nu a fost initializat. In calcule numerice este considerat 0 iar in

operatii cu siruri este sirul de lungime zero.

o Null este valoarea unui Variant care, in mod programatic, nu contine date.

o Error este valoarea utilizata pentru a arata indeplinirea unei conditii de eroare (prin convertirea unui real

cu functia CVErr). Procesarea se va efectua de catre utilizator, tratarea automata a erorilor nu este

activata la setarea acestor valori.

o Nothing este utilizata pentru disocierea unei variabile de tip Object de un obiect efectiv.

Descarcă documentație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Visual Basic.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Nu
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
291 pagini
Imagini extrase:
291 imagini
Nr cuvinte:
110 113 cuvinte
Nr caractere:
625 537 caractere
Marime:
1.60MB (arhivat)
Publicat de:
Dina Tanase
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
informatica, programare, Visual Basic
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Calculatoare
Sus!