Mobile banking

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

Mobile Banking este serviciul ce permite clientului unei banci sa ceara si sa primeasca informatii despre contul sau, despre limitele de creditare sau sa faca plati de facturi sau transferuri de fonduri cu ajutorul telefonului mobil. Ceea ce diferentiaza acest serviciu de unul de baza de transmitere a informatiilor prin SMS este interactivitatea. Clientul solicita numai informatia utila la un anumit moment.

Conform Ordinul nr. 218 din 14 iunie 2004 privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta, de tipul aplicatiilor internet-banking, home-banking sau mobile-banking, publicat in Monitorul Oficial cu numarul 579 din data de 30 iunie 2004 emis de Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, art.2, litera g), instrumentul de plata la distanta tip mobile-banking este acel instrument de plata cu acces la distanta care presupune utilizarea unui echipament mobil (telefon, PDA - Personal Digital Assistant etc.) si a unor servicii oferite de catre operatorii de telecomunicatii.

Primele initiative de plata realizate prin Mobile Banking au fost in jurul anului 1999. Prima mare incercare a fost realizata de o companie numita Paybox (in mare parte sustinuta financiar de Deutsche Bank). Compania a fost fondata de 2 tineri germani ( Mathias Entemann si Eckart Ortwein) care au lansat cu succes solutia in Germania, Austria, Suedia, Spania si Marea Britanie. in anul 2003 mai mult de un million de persoane au fost inregistrati pe Paybox, compania fiind cotata de Gartner- ca lider in domeniu. Din pacate, Deutsche Bank si-a retras sprijinul financiar si compania a trebuit sa se reorganizeze rapid, astfel ca toate operatiunile din Austria s-au inchis rapid.

Alt incepator si de asemenea prezentat ca un lider in domeniu a fost initiativa spaniola numita Mobi Pago (sprijinita de BBVA si Telephonica). Numele a fost schimbat mai tarziu in Mobi Pay si toate bancile si operatorii mobili au fost invatati sa se alature. Produsul a fost lansat in 2003 si multi retaileri au fost aprobati sa accepte confirmarea platii speciale USSD. Datorita unui numar mare de actionari si a constantei lupte politice intre acestia, produsul nu a dus niciodata la bun sfarsit promisiunile avute.

Multi alti mari jucatori au anuntat initiative dar niciodata nu au aratat continuitate si toate initiativele au fost anulate.

Serviciile de mobile banking sunt prezente de aproximativ 5 ani pe piata din Romania, dar, pana acum, acestea au fost utilizate in mod preponderent pentru a informa clientii despre situatia conturilor lor sau erau limitate la un numar de conturi anuntate in prealabil la banca. De asemenea, utilizarea serviciilor presupune terminale sofisticate pe care sa poata fi reproduse paginile de internet banking, fiind o prelungire a acestor servicii.

in Romania, ofera servicii de mobile banking urmatoarele banci: BCR, BRD, Raiffeisen Bank, UniCredit tiriac Bank, MKB Romexterra si Bancpost.

Deoarece este extrem de facil pentru clienti se constata o crestere considerabila a numarului de utilizatori mobile bankingului, astfel la sfarsitul anului 2008 numarul acestora a fost de 232.000, dubu fata de aceeasi perioada a anului 2006, potrivit datelor Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI).

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mobile banking.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
3 106 cuvinte
Nr caractere:
16 328 caractere
Marime:
23.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Bănci
Tag-uri:
banci, bani, tranzactii electronice
Predat:
la facultate
Materie:
Bănci
Sus!