1. Creare proiect si definire proprietati
Se va porni programul Allplan 2008, si se va crea un plan nou din Fisier > Deschidere proiect,
ca in imaginea urmatoare :
In acest moment puteti crea un proiect nou, denumit ex.
"Armare planseu ". Bifati "Nume director ca nume proiect,
astfel incat, in momentul in care doriti sa cautati fizic proiectul pe
hard-disk, sa il gasiti in directorul Prj, sub acelasi nume >
Armare planseu:
In urmatoarele ferestre care se deschid, apasati pe butonul Next iar in ultima fereastra apasati
pe Finish. In acest moment ati creat un proiect nou.
Intrati in structura de layere a programului, fie
cu dublu-click pe butonul din dreapta al
mouse-ului fie din meniul Vedere > Selectie
Layere, definire , si mergeti pe meniul
Definitii format.
Aici, in cazul in care nu este bifata, bifati in
zona "Proprietati format din layer" caseta
"Preluare nume in bara de instrumente cu
propunerea formatului, la selectia layer"
(vedeti imaginea din stanga)
Astfel, fiecare entitate noua pe care o veti crea (grinda, cofraj, armatura), va merge automat pe un
layer propus de catre Allplan 2008, layer ce poate fi schimbat cu altul definit anterior.
Programul Allplan 2008 va da posibilitatea sa alegeti si ce fel de proprietati pre-setate vor fi luate in
considerare la introducerea entitatii respective pe layer (culoare creion, tip linie sau grosime creion).
Bifati in meniul Selectie layer/vizibile> Selectie automata a layerelor la selectarea modulelor
precum si "preluare" pentru Grosime, Tip si Culoare, ca in imaginea de mai jos :
In acest moment s-au definit layerele. Se va verifica daca la Reprezentare pe ecran
(meniul Vedere) este bifata optiunea
Nu uitati ca scara la care lucrati este 1: 50 si unitatea de masura: metri. Acestea se stabilesc
obligatoriu la inceputul desenului si pot fi schimbate oricand pe parcursul desenarii planului, apasand
pe cifrele corespunzatoare din dreapta jos.
Deschideti sistemul de mape si desene prin Fisier > Deschidere fisiere proiect.
Intrati in structura acestuia si creati o mapa noua, numita Arhitectura.
In aceasta mapa, cu "drag and drop" introduceti desenul numarul 1, si redenumiti-l
ex. Planseu cu grinzi. Activati prin bifare casuta dreapta si apasati apoi pe butonul
din dreapta jos Inchidere, pentru a va intoarce in primul desen. In acest moment
puteti incepe lucrul propriu-zis.
Acest tutorial se recomanda utilizatorilor Nemetschek doar dupa fixarea cunostintelor de
baza referitoare la desenarea elementelor de arhitectura (pereti, plansee, grinzi, stalpi...etc) -
Tutorial Arhitectura.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.