Planificarea și organizarea producției

Previzualizare documentație:

Cuprins documentație:

I.INTRODUCERE 4
II. COMPETENtE SPECIFICE. OBIECTIVE 6
III. FIsA DESCRIERE ACTIVITatII 7
IV. FIsA DE PROGRES sCOLAR 8
V. GLOSAR DE TERMENI 9
VI. MATERIALE DE REFERINta PENTRU PROFESORI 10
VII. MATERIALE DE REFERINTA PENTRU ELEVI 52
VII. SUGESTII METODOLOGICE 81
IX. BIBLIOGRAFIE 89

Extras din documentație:

Realizat pentru a veni in sprijinul activitatii de predare-invatare-evaluare la modulul Planificarea si organizarea productiei, acest auxiliar curricular se adreseaza deopotriva celor doi parteneri de educatie: profesori si elevi.

Modulul Planificarea si organizarea productiei se studiaza in vederea asigurarii pregatirii de specialitate la:

- clasa a XII-a liceu tehnologic, ruta de calificare directa, la calificarile:

Tehnician in instalatii electrice

Tehnician operator tehnica de calcul

Tehnician mecatronist

Tehnician de telecomunicatii

Tehnician proiectant CAD

Tehnician operator telematica

Tehnician in automatizari

- clasa a XIII-a liceu tehnologic, ruta de calificare progresiva, la calificarile:

Tehnician mecanic pentru intretinere si reparatii

Tehnician prelucrari mecanice

Tehnician electronist

Tehnician electrotehnist

Tehnician electromecanic

Tehnician transporturi

Tehnician metrolog

Tehnician operator roboti industriali

Tehnician audio-video

Tehnician aviatie

Tehnician instalatii de bord (avion)

Tehnician instalatii de bord (avion)

Tehnician prelucrari la cald

Modulul face parte din Cultura de specialitate (aria curriculara Tehnologii) si are alocate un numar de 46 de ore / an, din care:

teorie - 15 ore;

laborator tehnologic - 31 ore;

Putand fi parcurs independent, modulul ofera elevilor oportunitatea de a-si forma competente tehnice in legatura cu analizarea proceselor de productie, dar si a abilitatilor de a planifica activitati specifice locului de munca.

Prezentul auxiliar curricular cuprinde modele de materiale de invatare, cum ar fi: modele pentru folii transparente, fise de descriere a activitatii si de inregistrare a progresului scolar, fise de lucru, fise de evaluare.

in aplicarea lor la clasa profesorul va trebui sa tina seama de stilurile de invatare ale elevilor, de dizabilitatile si posibilitatile reale de invatare ale acestora. Timpul alocat efectuarii activitatilor propuse este orientativ. El se va stabili de catre profesor astfel incat toti elevii sa le rezolve in ritm propriu.

Exercitiile si activitatile practice propuse urmaresc conditiile de aplicabilitate ale criteriilor de performanta pentru fiecare competenta asa cum sunt acestea precizate in Standardul de Pregatire Profesionala, dar nu le acopera in totalitate din lipsa spatiului.

Crearea unui portofoliu al elevului reprezinta o necesitate, deoarece se poate constata concret cum se desfasoara activitatea de instruire, se asigura comunicarea profesor - elev - parinti, iar elevii devin partenerii profesorului in actiunea de evaluare si isi pot urmari propriul progres scolar.

Metodele de evaluare utilizate, beneficiaza de o serie de instrumente care trebuie elaborate in corelare cu criteriile de performanta si cu probele de evaluare introduse in standardul de pregatire profesionala.

Se recomanda utilizarea calculatorului in activitatea de predare - invatare deoarece este atractiva si faciliteaza atat munca elevilor cat si a profesorilor. Materialele de invatare pe suport electronic prezinta avantajul realizarii si actualizarii lor intr-un timp mai scurt.

Pentru obtinerea certificarii este necesara validarea integrala a competentelor conform probelor de evaluare din SPP. Auxiliarul nu acopera toate cerintele din Standardul de pregatire profesionala

II. COMPETENtE SPECIFICE

UNITATEA DE COMPETENt- 9:

Planificarea si organizarea productiei1 credit

COMPETENtE VIZATE

Competenta nr. 9.1 :

Analizeaza productia ca rezultat al procesului de productie

Competenta nr. 9.2 :

Analizeaza aspecte ale organizarii si planificarii productiei.

Competenta nr. 9.3 :

Programeaza activitati specifice locului de munca

OBIECTIVE URMaRITE

Dupa parcurgerea acestor unitati de competenta, elevii vor fi capabili sa :

- defineasca conceptul de proces de productie.

- precizeze criteriile de clasificare ale proceselor de productie.

- stabileasca componentele procesului de productie

- caracterizeze tipurile de productie

- indice avantajele si dezavantajele principalelor tipuri de productie.

- diferentieze metodele de organizare a productiei.

- precizeze tendintele actuale si de perspectiva in organizarea productiei

-planifice activitati specifice locului de munca pe baza documentelor.

Bibliografie:

1.Badea, F., (2005), Managementul productiei, Editura ASE, Bucuresti.

2.Luca, G., P., Sisteme flexibile si logistica industriala

3.Olaru, S., (2005), Managementul intreprinderii, Editura ASE, Bucuresti.

4.Puiu, T., Managementul productiei industriale

5.Rusu, C., Frunza, V., Management industrial

6.CD - Managementul calitatii

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Planificarea si organizarea productiei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
88 pagini
Imagini extrase:
88 imagini
Nr cuvinte:
17 913 cuvinte
Nr caractere:
104 543 caractere
Marime:
963.73KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Documentație
Materie:
Alte materii
Tag-uri:
productie, componente, proces, organizare
Predat:
la liceu
Profil:
Tehnic
Profesorului:
Dobre Marinela, Măjinescu Ileana Maria
Sus!