Introducere în managementul informației

Previzualizare documentație:

Extras din documentație:

In literatura de specialitate exista numeroase definitii ale managementului. Acestea difera de la o tara la alta, de la im autor la altul. in lucrarile americane, spre exemplu, cele mai raspandite sunt definitiile de ordin pragmatic ale managementului, de pe pozitia liderului. Francezii definesc managementul ca "stiinta tehnicilor de conducere a intreprinderii". O definitie asemanatoare propune si germanul Wolfram Neubauer: "toate sarcinile specifice conducerii unei intreprinderi. Este mai mult decat simpla administrare".

in mod traditional managerii au cinci functii principale. Ei planifica, organizeaza, coordoneaza, comanda si controleaza.

Specialistii germani propun un numar mai mare de functii.

-personal;

-organizare;

-planificare;

-coordonare;

-informare;

-comunicare;

-marketing;

-prelucrarea datelor;

-control.

In literatura americana procesul de management cuprinde cinci functii principale, comune tuturor managerilor:

-planificarea;

-organizarea;

-asigurarea personalului necesar;

-conducerea activitatii si controlul acesteia.

Astazi, intr-un mediu competitiv si intr-o continua schimbare, rolul managerului este mult mai complex. El trebuie sa fie inspirat, sa incerce sa aiba o viziune clara asupra viitorului serviciilor de informatii. Aceasta inseamna construirea unui sistem in care personalitati diferite pot lua-a impreuna. Pentru crearea unei identitati comune managerul va trebui sa posede capacitati de comunicare, motivare si leadership.

Strategia nu trebuie sa se concentreze numai pe indivizi si pe mediul intern, managerul trebuie sa aiba in vedere si existenta potentialilor competitori, din mediul extern. Studiile in mediul competitiv trebuie sa se concentreze pe profitabilitate si productivitate. Acestea pot creste printr-un management eiicient al resurselor informationale., umane, financiare si tehnologice.

In Dictionarul enciclopedic de biblioteconomie si stiinta informarii, managementul informatiei este definit astfel: "Aplicarea principiilor managementului in achizitia, organizarea, controlul, diseminarea si utilizarea informatiilor relevante in activitatea organizatiilor de toate tipurile. Managementul informatiei abordeaza valoarea, calitatea, proprietatea, utilizarea si securitatea informatiei in contextul performantei organizatiei." In acest context termenul de informatie are in vedere toate tipurile de informatii din interiorul sau exteriorul organizatiei, inclusiv cele din productie, inregistrari si fisiere sau cele privind cercetarea pietei si competitia obtinute dintr-o gama larga de surse.

Elementele principale ale acestei definitii se refera totusi la datele si informatiile din interiorul organizatiei sau create in interior, la valoarea informatiei in cresterea performantei organizatiei.

Termenul de managementul informatiei are mai multe sensuri. Cel mai utilizat este cel de managementul teluiologiei informatiei in organizatie si mai putin managementul continutului informational sau continutului purtatorilor: documente sau fisiere.

Definitia se concentreaza pe informatie in sensul stiut de bibliotecari si specialistii in stiinta informarii si pe valoarea acesteia pentru performanta organizatiei in sensul inteles de manageri.

Gandindu-ne la viitor se pune intrebarea daca aceasta definitie mai este valabila sau se impune a fi modificata. Deoarece definitia nu cuprinde nimic despre forma fizica in care informatia poate exista, noi discutam de informatie in orice forma. Desi in viitor dominanta va fi cea in forma electronica, functiile de baza vor ramane aceleasi: achizitia, organizarea, controlul, diseminarea si utilizarea, iar organizatiile se vor concentra tot mai mult pe: valoare, calitate, proprietate si securitate.

Managementul informatiei poate fi definit ca totalitatea proceselor si comportamentelor care urmaresc producerea efectiva, coordonarea, stocarea, regasirea, analiza, evaluarea, diseminarea si utilizarea informatiei. )

Rolul informatia poate fi acela de suport pentru procesul de invatare si de predare, sau poate fi un material bmt din care cercetatorii sintetizeaza lucrari avansate; in contextul comercial rolul ei este de fundamentare a deciziilor in managementul companiilor.

"Output-urile" variatelor tipuri de procese manageriale ale informatiei pot fi: un serviciu de biblioteca, o metodologie de cunoastere a managementului, o resursa de baza pentru invatare, un birou cave ofera acces la o baza de date, o sursa informationala bazata pe Internet. Imaginarea acestor iesiri este limitata numai de modul in care este utilizata informatia.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Intorducere in managementul informatiei.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9.5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
32 pagini
Imagini extrase:
32 imagini
Nr cuvinte:
11 036 cuvinte
Nr caractere:
61 242 caractere
Marime:
54.23KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Documentație
Domeniu:
Agronomie
Tag-uri:
informare, organizare
Predat:
la facultate
Materie:
Agronomie
Sus!