Motto:
"Culture is becoming an important aspect of the social system of an organization. It is a powerful source that shapes the employees' performance at work at all levels. Thus, a sense of collective identity, of pride and purpose is formed. Organizational culture develops the feeling of stability, continuity and appropriate behavior "
M. Schultz
1.1. Conceptul de cultura organizationala
Conceptul de cultura organizationala provine din viata sociala cotidiana, cu radacini adanci in antropologie. Specialisti din toate timpurile au asociat acest termen cu diferite definitii si acceptiuni, toate conturand cultura ca fiind o componenta de baza a societatii. Pana acum au fost delimitate patru categorii de cultura: nationala, economica, pe ramuri de activitate si organizationala. Subiectul acestei lucrari il reprezinta analiza culturii organizationale la nivel de companie multinationala.
1.1.1. Definirea culturii organizationale
In dictionarul explicativ al limbii noastre, termenul de "cultura" este definit ca reprezentand: "Totalitatea valorilor materiale si spirituale create de omenire si a institutiilor necesare pentru comunicarea acestor valori".
In ,,American Heritage Dictionary" cultura este definita ca fiind ,,totalitatea credintelor, valorilor, comportamentelor, institutiilor si alte rezultate ale gandirii si muncii umane, ce sunt transmise social in cadrul unei colectivitati".
Dintre alte numeroase definitii ale culturii organizationale le vom prezenta pe cele mai sugestive:
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.