Analiza performantei compartimentului ITL si executari silite privind incasarile creantelor la bugetul local pe capitole bugetare de venituri

Previzualizare disertatie:

Cuprins disertatie:

REZUMAT .. 3
INTRODUCERE . 5
CAP 1 Particularitati ale auditului in sectorul public .. 6
1.1 Audit .. 6
1.2 Organizarea auditului 6
1.3 Evolutia auditului .. 7
1.4 Rolul auditorilor 7
1.5 Necesitatea si rolul auditului . 9
1.6 Tipurile auditului in sectorul public ... 10
Capitolul 2 . 19
Studiu de caz . 19
NOTIFICAREA 21
CHESTIONAR DE LUARE LA CUNOSTINTA 24
LISTA INTREBARILOR AUDITULUI .. 25
CHESTIONARUL DE CONTROL INTERN ... 26
TEST 1 .. 27
CHESTIONARUL - LISTA DE VERIFICARE .. 28
LISTA DE CONTROL . 29
FISA DE IDENTIFICARE SI ANALIZA A PROBLEMEI NR: 1 .. 30
FISA DE IDENTIFICARE SI ANALIZA A PROBLEMEI NR: 2 .. 31
FISA DE IDENTIFICARE SI ANALIZA A PROBLEMEI NR: 3 .. 32
FISA DE IDENTIFICARE SI ANALIZA A PROBLEMEI NR: 4 .. 33
FISA DE IDENTIFICARE SI ANALIZA A PROBLEMEI NR: 5 .. 34
FISA DE IDENTIFICARE SI ANALIZA A PROBLEMEI NR: 6 .. 35
RAPORTUL MISIUNII DE AUDIT AL PERFORMATEI . 36
Concluzii .62
Bibliografie 64
Anexe 66

Extras din disertatie:

INTRODUCERE

In aceasta lucrare mi-am propus sa aduc in atentia functionarilor de la biroul de impozite si taxe locale si in special al primarului comunei, modul in care entitatea reuseste sa-si colecteze obligatiile de la cetateni, care sunt punctele tari din procesul de colectare a taxelor si impozitelor, aici fac referire la categoriile de impozite si taxe care au preponderent gradul de colectare mai bun, acest lucru ne face sa ne putem da seama de modul in care gandeste cetateanul cu privire la prioritatile lui in ceea ce priveste obligatiile pe care acesta le are fata de bugetul local, facand o paralela cu sursele de venit care au un grad de colectare mai slab, prin aceasta analiza sa reusim sa intelegem si sa corectam conceptia cetatenilor in ceea ce priveste obligatiile fiscale.

Lucrarea pe care am realizato am decis sa o impart in doua capitole

- In primul capitol, am prezentat cateva aspecte generale despre ce reprezinta auditul din punct de vedere al conceptului, de unde si cum a pornit aceasta idee de a audita, modul in care acesta se realizeaza, pe urma am incercat sa restrang sfera axandu-ma pe doua componente si anume auditul public extern si auditul public intern, unde am prezentat succint ce reprezinta, am realizat o scurta comparatie intre ceea ce reprezinta fiecare, am prezentat cateva tipologii de audit din sfera publica si spre incheierea capitolului, am atins si caracteristicile unei persoane care trebuie sa auditeze.

- In al doilea capitol, am luat situatia concreta de la comuna Sacel, judetul Maramures, in care am colectat de la compartimentul de contabilitate balantele analitice a contului 464 din anii 2017-2020, pentru a face o statistica intre ceea ce trebuie sa se incaseze si cat s-a incasat efectiv pe principalele surse de venit: impozitul pe teren , impozitul pe cladiri, impozitul pe mijloacele de transport, amenzi, concesiuni si inchirieri, dar si alte taxe si impozite si taxe locale unde normal ar trebuii sa se regaseasca taxa pe salubritate, apa si canal.

Aceasta misiune de audit are ca scop evidentierea gradului de incasare a taxelor si impozitelor si in baza rezultatelor obtinute, pentru a se putea lua masurile necesare recuperarii debitelor restante de la persoanele fizice si juridice rau platnice

Motivatia care m-a facut sa aleg analiza acestor date la comuna Sacel, este data de faptul ca este satul natal si este normal sa fiu interesat de modul in care functionarii reusesc sa recupereze debitele, pentru ca, o comuna cu un grad de colectare ridicat este o comuna cu un grad ridicat de a reusii sa se dezvolte.

AUDITUL PERFORMANTEI INCASARILOR LA BUGETUL LOCAL IN PERIOADA 2017-2020

CAP 1 Particularitati ale auditului in sectorul public

1.1 Audit Termenul vine de la latinescul auditum = ascultare. Ca demers de ascultare, apoi de ancheta si, in final, de sugerare de solutii, auditul permite aportul unui rationament motivat si independent. Ca examinare in vederea determinarii proprietatilor unei reprezentari, auditul s-a aplicat mai intai reprezentarilor financiare. Teoreticienii auditului sustin ca acesta exista deja in anul 500 i.e.n., la Atena, unde 3 consilii se ocupau cu verificarea veniturilor si cheltuielilor cetatii. Lionel Stoleru a comparat cu subinteles auditul intern cu urechea interna, sediul echilibrului corpului uman. Auditul nu trebuie sa asigure echilibrul, ci doar sa verifice daca sunt intrunite conditiile necesare pentru a-l pastra, sa instrumenteze stapanirea dezordinii, adaptarea la schimbari, sa evalueze gradul de securitate si riscurile. Termenul de audit este la moda. Moda poate trece, dar necesitatea unor evaluari competente si independente in diverse domenii se manifesta tot mai pregnant. Exista audit financiar, audit al investitiilor, audit al marketingului, audit al calitatii, audit al sistemelor informationale, informatice, birotice, exista si audit social. [...] Auditul este procesul prin care persoane competente, independente colecteaza si evalueaza probe pentru a-si forma o opinie asupra gradului de corespondenta intre cele observate si anumite criterii prestabilite (https://dexonline.ro)

1.2 Organizarea auditului

Auditul s-a organizat sub presiunea publicului, in special a actionarilor si a celorlalti utilizatori de informatii contabile, care manifesta o anumita neincredere in corectitudinea si competenta managerilor. In acelasi timp, managerii au simtit si ei nevoia organizarii compartimentelor de audit intern, cel putin din doua motive: (TIPOLOGIA AUDITULUI FINANCIAR- CONTABIL Prof. Dr. Ioan Oprean - Univ. Crestina "Dimitrie Cantemir", Lector Drd. Delia Oprean - Univ. "Bogdan Voda")

a) cresterea complexitatii actului managerial, diversificarea activitatilor si cresterea concurentei, in conditiile mondializarii afacerilor, a generat necesitatea apelarii la serviciile unor consultanti chemati sa acorde o asistenta manageriala;

b) descentralizarea activitatilor din marile entitati pe fabrici, pe zone geografice, pe alte sectoare de activitate si modificarea politicilor manageriale, prin extinderea competentelor si responsabilitatilor acordate (delegate) conducatorilor de activitati sau de sectoare a facut ca directiile generale sa nu mai poata stapani toate riscurile care ameninta atingerea obiectivelor manageriale.

Dupa criza economica din 1929, investitorii si publicul au acuzat contabilitatea pentru pierderile suferite. Se apreciaza ca aceasta criza nu a fost numai economica, ci si o criza a calitatii informatiilor furnizate de contabilitate: ( Laurentu Dobroteanu si Camelia - Liliana Dobruteanu - Audit, concepte si

AUDITUL PERFORMANTEI INCASARILOR LA BUGETUL LOCAL IN PERIOADA 2017-2020

practica, Edit. Economica, 2002, pag. 16). Aceste informatii mascau situatia reala a intreprinderilor deoarece erau insuficiente, lipsite de relevanta, prea optimiste si adesea inselatoare. Managerii, urmarind interesele lor, aveau tendinta sa prezinte in fata actionarilor si a celorlalti utilizatori de informatii, situatii ,,infrumusetate", asa cum vom vedea in continuare. Pentru cresterea increderii in informatiile furnizate de contabilitate, legislatiile nationale, standardele (normale) internationale si bursele de valori incep sa impuna societatilor comerciale obligativitatea publicarii situatiilor financiare, auditate de catre persoane competente si independente

Pana la inceputul secolului XX activitatea auditorilor externi si interni se caracteriza prin faptul ca:

a. urmarea, in primul rand, depistarea fraudelor si erorilor;

b. verificarea tranzactiilor si operatiunilor se facea, de regula, in mod exhaustiv;

c. auditorii nu erau preocupati sa faca o evaluare a controlului intern si ca urmare, nu stabileau riscurile datorate insuficientei controlului intern.

Bibliografie:

1. Arens Loebbecke, Audit, o abordare integrata, Editura Arc (January 1, 2003) op. Cit 2. Arens Laebbecke, Audit, o abordare integrata, Editura Arc (January 1, 2003) op. cit. Pag. 417

3. Dr. Ioan Oprean si lector Delia Oprea, TIPOLOGIA AUDITULUI FINANCIAR- CONTABIL - Univ. Crestina "Dimitrie Cantemir",

4. Laurentu Dobroteanu si Camelia - Liliana Dobruteanu - Audit, concepte si practica, Edit. Economica, 2002, pag. 16.

5. Marin Toma, op. cit. Pag. 98

6. Siserman, Sabin. Model for the diagnosis of management quality in public enterprises, in ,,Revista de Management si Inginerie Economica" vol, 15 nr. 2 (60); 2016, Cluj-Napoca, Todesco Publishing House, p. 324-354.

7. Siserman, Sabin. Extensii ale ,,brandului" coserian in analize economice (coautor Mihaela Munteanu Siserman), in Oliviu Felecan, Daiana Felecan (ed), Magistri et alumni, amore scribendi. Studia, In honorem Professoris Nicolae Felecan, Cluj-Napoca, Editura Mega, Editura Argonaut, 2016, p. 292-299.

8. Siserman, Sabin Managementul de criza al entitatilor economice cu capital majoritar public detinute de unitatile administrative teritoriale. Considerente teoretice Vol I, Editura Mega, Cluj- Napoca. Carte de unic autor - 2016.

9. Siserman, Sabin Managementul de criza al entitatilor economice cu capital majoritar public detinute de unitatile administrative teritoriale. Studii econometrice Vol II, Editura Mega, Cluj-Napoca. Carte de unic autor - 2017.

10. Traian-Titu FODOR. Elaborarea si adaptarea hartii proceselor din Institutia Prefectului - Judetul Maramures, in Administratia publica la 100 de ani de la Marea Unire, Ed. Grinta, Alba Iulia, 2018;

11. ***Ghidul emis de UCAAPI, aprobat de Ministrul Finantelor publice cu numarul 1624/2014 12. ***Hotararea nr. 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern 13. ***HOTARARE nr. 1.086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern

14. ***I.S.A., pag. 123

15. ***Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, actualizata in 2019 16. ***Legea 672 / 2002 legea auditului public intern, articolul 12 17. ***Legea 672 / 2002 legea auditului public intern, articolul 2, lit. g

18. ***672/2002 Legea auditului public intern, articolul 10, lit. a-f

19. ***672/2002 Legea auditului public intern, articolul 14, lit. a-c

20. ***legea 672 / 2002 Legea privind auditul public intern art. 13, lit. a-h

21. ***NNA, pag. 71

AUDITUL PERFORMANTEI INCASARILOR LA BUGETUL LOCAL IN PERIOADA 2017-2020

22. ***Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 - Codul Administrativ;

23. ***https://dexonline.ro

24. ***Standardele internationale de audit (ISA), aprobate de Consiliul Federatiei Internationale a Contabililor (IFAC) si publicate de catre Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR), 2000.

Download disertatie

Primești disertatia în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2021
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
66 pagini
Imagini extrase:
66 imagini
Nr cuvinte:
19 165 cuvinte
Nr caractere:
119 987 caractere
Marime:
1.82 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Disertatie
Domeniu:
Contabilitate
Data publicare:
08.11.2021
Structură de fișiere:
  • Analiza performantei compartimentului ITL si executari silite privind incasarile creantelor la bugetul local pe capitole bugetare de venituri.pdf
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor , Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca (master)
Specializare:
CAGA
Materie:
Contabilitate
An de studiu:
II
Profesorului:
Bota Avram Cristina
Nota primita:
Nota 9

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Sus!