Analiza sistemului de motivare si recompense a resurselor umane la S.C. Vodafone Pipera S.A.

Previzualizare disertatie:

Cuprins disertatie:

Introducere 1
Capitolul 1 - Prezentarea generala a S.C. VODAFONE PIPERA S.A 2
1.1 Contextul general al industriei de telecomunicatii mobile in Romania 2
1.2 Prezentarea generala a S.C. VODAFONE S.A 3
1.3 Activitatile si domeniul de activitate ale S.C. VODAFONE PIPERA S.A 5
1.4 Organizarea S.C. VODAFONE PIPERA S.A 7
Capitolul 2. Motivatia si satisfactia muncii 9
2.1 Motivatia muncii - generalitati 9
2.2 Sistemul de recompense a resurselor umane in cadrul S.C. VODAFONE PIPERA S.A 12
2.2.1 Subsistemul recompenselor directe in cadrul S.C. VODAFONE PIPERA S.A 13
2.2.2 Subsistemul recompenselor indirecte in cadrul S.C. VODAFONE PIPERA S.A 17
Capitolul 3. Analiza resurselor umane la S.C. VODAFONE PIPERA S.A 20
3.1 Prezentarea departamentului de resurse umane 20
3.2 Evolutia numarului de angajati la nivelul societatii 20
3.3 Structura personalului in functie de sectoarele de activitate 22
3.4 Evolutia si structura personalului pe categorii de sexe 24
3.5 Evolutia si structura personalului pe categorii de varsta 25
3.6 Evolutia si structura personalului in functie de vechimea in munca 27
Capitolul 4. Studiu de caz - Motivarea si satisfactia in munca a resurselor umane la S.C.
VODAFONE PIPERA S.A 30
4.1 Analiza motivarii personalului la S.C. VODAFONE PIPERA S.A 30
4.2 Interpretarea rezultatelor obtinute in urma analizei 37
Concluzii 38
Bibliografie 39

Extras din disertatie:

Am ales drept aceasta tema de dezbatut ,,Sistemul de recompense a resurselor umane la S.C.

VODAFONE S.A.", deoarece aceasta este una dintre marile companii care s-a remarcat national si

international prin investirea permanenta in resursa umana, inovatie si in idei noi. Recompensarea si

motivarea angajatilor reprezinta una dintre cele mai importante sarcini cu care se confrunta

managerii din ziua de azi.

Lucrarea este structurata in patru capitole, dupa cum urmeaza:

o Primul capitol cuprinde date despre motivatia muncii, in general, si despre

particularitati ale acesteia. Ulterior am abordat sistemul de recompense directe si

indirecte practicat la S.C. VODAFONE S.A.;

o Al doilea capitol prezinta contextul general al industriei de telecomunicatii mobile in

Romania, dar si date generale despre S.C. VODAFONE S.A., cu referire la

organizarea si domeniile ei de activitate;

o Cel de-al treilea capitol analizeaza situatia resurselor umane din cadrul S.C.

VODAFONE S.A. si face referire la evolutia din ultimii ani a numarului de angajati,

la situatia personalului in functie de domeniul de activitate, varsta, sexe si vechime in

munca. Aceasta analiza este realizata sub forma unor tabele si reprezentari grafice

pentru o buna evidentiere a datelor;

o Cel de-al patrulea capitol cuprinde studiul de caz realizat la S.C. VODAFONE S.A.,

prin aplicarea unui chestionar format dintr-un set de 6 intrebari ce fac referire la

sistemul de recompense practicat de firma.

Lucrarea de disertatie se incheie cu scurte concluzii referitoare la tema prezentata si cu

bibliografia utilizata pentru realizarea acestei lucrari.

2

Capitolul 1 - Prezentarea generala a S.C. VODAFONE PIPERA S.A.

1.1 Contextul general al industriei de telecomunicatii mobile in Romania

In acest moment, piata serviciilor de telefonie mobila din Romania cuprinde patru operatori,

respectiv Orange, Vodafone, Telekom Romania si RCS&RDS, numarul acestora scazand in urma

preluarii operatorului Telemobil de catre Cosmote in 2009. Incepand din luna septembrie 2014,

operatorii Cosmote si Romtelecom comunica sub brandul Telekom Romania (operator de servicii

integrate).

Serviciile oferite de catre operatori sunt servicii de voce, SMS, precum si trafic de date.

Datorita dezvoltarii rapide a tehnologiei in domeniul telecomunicatiilor, reglementarile la nivelul

acestei piete sufera numeroase modificari. Aceste aspecte intensifica gradul de dinamism al pietei de

telefonie mobila. Pe de alta parte, avand in vedere gradul ridicat de penetrare al cartelelor SIM in

Romania, piata de telefonie mobila poate fi catalogata ca o piata ajunsa la maturitate.

Cu toate ca, din punct de vedere structural, industria telecomunicatiilor mobile este foarte

apropiata de modelul de piata cu structura de oligopol (numar foarte limitat de vanzatori mari),

datorita numarului redus de intreprinderi active pe piata, implicit si un gradului ridicat de

concentrare, a omogenitatii produselor si a barierelor la intrarea pe piata, exista elemente importante

de natura structurala, dar si comportamentala, care reprezinta surse semnificative de presiune

concurentiala. Principalii factori care contrabalanseaza structura de tip oligopol a acestei industrii

sunt: impactul semnificativ al concurentului rebel, expunerea pietei la inovatie, precum si activitatile

intense de marketing si comunicare.

Colaborarea dintre reglementatorul pietei, respectiv ANCOM (Autoritatea Nationala pentru

Administrare si Reglementare in comunicatii), si autoritatea nationala de concurenta constituie un

model de interactiune cu efecte pozitive asupra concurentei, in general, si asupra consumatorilor, in

particular. Aceasta constatare este sustinuta si de analiza comparativa a industriei telecomunicatiilor

mobile din Romania cu situatia din celelalte state membre UE.1

1 www.consiliulconcurentei.ro

3

1.2 Prezentarea generala a S.C. VODAFONE S.A.

Vodafone este o companie de origine britanica, cu sediul central in Londra, UK. Infiintat in

ianuarie 1985, Vodafone Group a ajuns in decursul a 15 ani cea mai importanta companie din

Europa si lider international pe piata telecomunicatiilor. Reteaua Vodafone este prezenta in 30 de

tari si leaga parteneriate cu retele conexe din aproximativ alte 40.

Vodafone Group este cea mai mare companie de telecomunicatii mobile din lume, cu o

prezenta semnificativa in Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia Pacific si Statele Unite prin

diviziile sale, joint ventures, achizitii si investitii. La 31 martie 2009, Grupul Vodafone avea 303

milioane de clienti in intreaga lume.

Compania Vodafone a fost infiintata in anul 1984 ca o divizie a Racal Electronics Plc.,

cunoscuta atunci ca Racal Telecomms Limited. In octombrie 1988 aproximativ 20% din capitalul

companiei a fost oferit publicului. Racal Telecom Limited s-a desprins in totalitate de Racal

Electronics Plc. si a devenit o companie independenta in septembrie 1991, data la care si-a schimbat

numele in Vodafone Group Plc.

Bibliografie:

- Cibela Neagu - Managementul firmei, Editura Tritonic, Bucuresti, pag. 179 -

181;

- Codul Muncii, art. 159, aliniatele 1, 2, 3;

- Codul Muncii, art. 130, aliniatul 1;

- www.consiliulconcurentei.ro;

- www.vodafone.ro.

Download disertatie

Primești disertatia în câteva minute,
cu sau fără cont

Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2016
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
43 pagini
Imagini extrase:
43 imagini
Nr cuvinte:
8 796 cuvinte
Nr caractere:
50 341 caractere
Marime:
1.66 MB (arhivat)
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Disertatie
Domeniu:
Agronomie
Data publicare:
31.07.2017
Structură de fișiere:
  • Analiza sistemului de motivare si recompense a resurselor umane la S.C. Vodafone Pipera S.A..PDF
Predat:
Facultatea de Management, Inginerie Economica in Agriculatura si Dezvoltare Rurala , Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti (master)
Profesorului:
Prof. Univ. Dr. Condei Reta

Ai gasit ceva în neregulă cu acest document?

Te-ar putea interesa și:
Intr-o definire mai larga a negocierii, aceasta apare apare ca fiind o forma interactiva de...
I.1 Scurt istoric al consumului de droguri In toate societatile si in toate timpurile, oamenii...
Sus!