Ticketing

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

I. Noţiuni introductive privind transporturile aeriene de pasageri
1.1. Locul transporturilor aeriene în activitatea turistică
1.2. Infrastructura transporturilor aeriene
1.3. Organizarea transportului aerian
1.4. Rețele aeriene utilizate în organizarea transportului aerian
1.5. Convenţii şi instituţii internaţionale privind transportul aerian
II. Modele de business practicate de către companiile aeriene
2.1. Cursele regulate tradiţionale
2.2. Cursele low cost
2.3. Cursele charter
III. Activitatea de ticketing
3.1. Conceptul de ticketing şi rolul acestuia
3.2. Termenul de rezervare şi modalităţile de realizare a acesteia
3.3. Sistemele globale de distribuţie:
• Principalele funcţii ale unui GDS
• Principiile codului de conduită ICAO aplicabile GDS-urilor
• Criteriile care stau la baza alegerii unui GDS
• Principalele GDS-uri utilizate în Romania
3.4. Procedura de rezervare şi emitere biletelor de avion
3.5. Biletul de avion - contract încheiat între transportatorul aerian şi pasager
3.6. Electronic ticketing
• Avantajele biletului electronic pentru client
• Avantajele biletului electronic pentru agenţia de turism
3.7. Tarifele biletelor de avion
• Elemente care se au în vedere la stabilirea / calcularea tarifelor în transporturile aeriene
• Categorii de tarife practicate în transporturile aeriene:
o Tarife IATA
o Tarife de companie
IV. Acreditarea şi investirea IATA a agenţiei de turism
4.1. Criterii de acreditare IATA a unei agenţii de turism
4.2. Procedura de acreditare şi investire a agenţiei de turism de către IATA
V Planul de regularizare şi plată (Billing and Sttelment Plan- BSP) IATA
5.1. BSP – sistem de circulaţie monetară cu rol de simplificare a procedurilor de vânzare, raportare şi decontare între companiile aeriene şi agenţii de vânzare
5.2. Avantaje oferite de sistemul BSP
5.3. Modul de funcţionare al BSP
VI Locul activităţii de ticketing în cadrul agenţiei de turism
6.1. Principalele operaţii tehnice specifice ale activităţii de ticketing
6.2. Modalitǎţi de organizare a activităţii de ticketing în cadrul unei agenţii de turism
6.3. Relaţii între ticketing şi celelalte birouri
VII Cunoaşterea terminologiei în transportul aerian

Extras din curs:

I. Noţiuni introductive privind transporturile aeriene de pasageri

1. Locul transporturilor aeriene în activitatea turistică

2. Organizarea transportului aerian / Condiţii necesare desfăşurării transportului aerian

3. Infrastructura transporturilor aeriene

4. Navigaţia aeriană şi serviciile de control a traficului

5. Convenţii şi instituţii internaţionale privind transportul aerian

- Obiectivele capitolului:

• Înţelegerea importanţei transporturilor aeriene în cadrul activităţii turistice şi a cerinţelor pe care trebuie să le întrunească transporturile aeriene pentru a răspunde într-o cât mai mare măsură nevoilor turismului

• Cunoaşterea principalelor componente ale infrastructurii transporturilor aeriene

• Înţelegerea modului de organizarea transportului aerian

• Cunoaşterea principalelor categorii de reţele aeriene utilizate în organizarea transportului aerian şi a avantajelor oferite de acestea

• Cunoaşterea principalelor convenţii şi instituţii internaţionale privind transportul aerian şi a rolului lor în organizarea transportului aerian

1.1. Locul transporturilor aeriene în activitatea turistică

Transporturile aeriene reprezintă cea mai dinamică forma de transport, evoluţia acestora punându-şi puternic amprenta asupra dezvoltării turismului, atât a celui de plăcere (leisure) cât şi a celui de afaceri.

Această evoluţie este rezultatul:

- dezvoltării extraordinare a tehnologiei aeronautice şi în special dezvoltarea avionului cu reactive ceea ce a făcut zborurile cu avionul să devină:mai rapide, mai confortabile, mai sigure, mai ieftine

- politicii comerciale a companiilor aeriene concretizate în reducerea tarifelor de zbor şi creşterea coeficientului de ocupare a aeronavelor

De ex. introducerea unor tehnici variate de stabilire a preturilor: vânzări in avans (Advance Purchase Excursion - APEX); programe de zbor frecvent (frequent flyer) prin care pasagerii beneficiază de mile gratuite adiţionale în transport, în funcţie de distanţa parcursă, acumulată cu un transportator.

- închirierea în sistemele charter a aeronavelor

- apariţia şi dezvoltarea curselor low-cost

Pentru a răspunde într-o cât mai mare măsură nevoilor turismului, transportul aerian trebuie să întrunească o serie de cerinţe referitoare la:

• Siguranţa

• Raportul preţ/calitate

• Timpul/viteza

• Distanţa

• Comoditatea

• Orarele

• Disponibilitatea

• Flexibilitatea

• Calitatea serviciilor

• Confortul/luxul

Desfăşurarea optimă a transporturilor aeriene presupune existenţa unei infrastructuri adecvate.

1.2. Infrastructura transporturilor aeriene

Principalele componente ale infrastructurii transportului aerian sunt:

• AERONAVELE şi

• AEROPORTURILE.

Avioanele - se clasifica după mai multe criterii; dintre acestea distanţa de croazieră şi capacitatea sunt cele mai importante :

- de lung curier – sunt aparate de mare capacitate cu o rază de acţiune de 9000-14000 km şi o capacitate de 240-569 de locuri, viteza este în medie de 900 km/oră Ex. Boeing 747,777, Airbus A 330, A 340 şi Mc Donnell-Duglas DC 10

- de curier mediu - aparate cu o independenţă de zbor de 5000 - 9000 km, o capacitate de 150-250 de locuri şi o viteza medie de 850-900 km/oră Ex. Boeing 767, Airbus A 320, Concorde ; au de obicei două clase

- de scurt - mediu curier - aparate de mai mică capacitate cu o rază de acţiune de 3000-5000 km şi o capacitate de 100-200 de persoane , au adesea o singură clasă Ex. Boeing 727,737, 757, Airbus A 319, A 321

- de scurt curier - sunt avioane cu reacţie sau cu elice cu o distanţă de acţiune limitată la 3000 km: de ex: ATR 42, ATR 72, Fokker, Dornier-Faurchild

Cele două tipuri de avioane - Boeing şi - Airbus –realizează cea mai mare parte a avioanelor în circulaţie (aproximativ 45 % din piaţă fiecare)

Aeroportul reprezintă totalitatea construcţiilor, instalaţiilor şi amenajărilor destinate:

• servirii călătorilor,

• servirii avioanelor pentru decolare şi aterizare,

• îmbarcării şi debarcării calatorilor,

• desfăşurării operaţiunilor comerciale,

• controlului şi conducerii zborului într-o zona delimitată de spaţiu,

• întreţinerii şi reparării avioanelor etc.

Aeroporturile cuprind următoarele elemente structurale şi organizatorice:

A. AERODROMUL

B. AEROGARA (terminal)

C. ATELIERELE;

D.TURNUL DE CONTROL;

E. HANGARELE;

F. INSTALATII SOCIALE;

G. ECHIPAMENTELE şi UTILAJELE pentru SERVIRE TEHNICA.

A. AERODROMUL reprezintă suprafaţa de teren special amenajat care serveşte la decolarea şi aterizarea avioanelor, la rularea, staţionarea şi servirea lor tehnica.

Observații:

UNIVERSITATEA ROMANO-AMERICANA

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Ticketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
92 pagini
Imagini extrase:
92 imagini
Nr cuvinte:
23 658 cuvinte
Nr caractere:
131 771 caractere
Marime:
1.65MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Turism
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!