Strategii în Turism

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

INTRODUCERE
CAPITOLUL I
EVOLUTII SI TENDINTE IN TURISMUL MONDIAL
1.1 Importanta economica a turismului 2
1.2 Realizari si tendinte semnificative de evolutie ale turismului pe plan mondial 4
1.2.1 Performante economice prezente si viitoare 4
1.2.2 Aspecte calitative ale evolutiei turismului pe plan mondial 6
1.2.3 Caracteristici ale dezvoltarii turismului in tarile Uniunii Europene 8
1.3. Competitivitate regionala 9
CAPITOLUL II
STAREA ACTUALA A TURISMULUI ROMANESC
2.1 Informatii generale 11
2.2 Caracterizarea starii actuale a turismului romanesc
2.3 Starea mediului 13
2.3.1 Impactul dezvoltarii economice asupra mediului 13
2.3.2 Factori poluanti pentru turism si agrement care provin din
folosirea mediului ambiant 15
2.4 Starea manageriala si socio-umana 18
2.5 Cercetarea stiintifica 21
2.6 Sistemul informational 22
2.7 Legislatia 22
2.8 Legaturile turismului cu alte sectoare si organisme 23
2.9 Perceptia ofertei turistice romanesti pe pietele externe 24
CAPITOLUL III
PREMISE SI TENDINTE IN TURISMUL ROMANESC
3.1 Premize ale dezvoltarii turismului romanesc 27
3.2 Estimari privind dezvoltarea turismului romanesc 29
CAPITOLUL IV
ANALIZA PRODUSELOR TURISTICE
1. Turism montan 31
2. Turism balnear 35
3. Turism de litoral 41
4. Turism cultural 45
5. Ecoturism 47
6. Turism de congrese si evenimente 52
7. Turism rural 55
8. Turism religios 58
CAPITOLUL VI
DIRECTII DE RELANSARE SI DEZVOLTARE A TURISMULUI
4.1. Fundamentarea politicii si strategiei de dezvoltare a turismului 60
4.2. Abordarea strategica 63
4.3. Directii de relansare si dezvoltare a turismului 66
4.3.1. Modernizarea si dezvoltarea turismului romanesc si crearea
unei oferte turistice competitive pe piata interna si externa 67
4.3.2. Dezvoltarea activitatii de marketing si cercetare 84
4.3.3. Dezvoltarea capacitatii umane + formarea profesionala 95
4.3.4. Integrarea turismului romanesc in tendintele europene si mondiale
4.3.5 Perfectionarea codului legislativ 99
4.3.6. Asigurarea unui mediu financiar-fiscal stimulativ si stabil 99
2
4.4. Monitorizare si evaluare 103
4.5. Conditionari interne 104
Anexa 1
3

Extras din curs:

1.1 Importanta economica a turismului

La sfarsitul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe

plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, in acelasi timp, cel mai important

generator de locuri de munca. Din punct de vedere economic turismul se constituie si ca o

sursa principala de redresare a economiilor nationale a acelor tari care dispun de importante

resurse turistice si le exploateaza corespunzator.

Actiunea sa se manifesta pe o multitudine de planuri, de la stimularea dezvoltarii

economice la perfectionarea structurii sociale, de la valorificarea superioara a resurselor la

imbunatatirea conditiilor de viata.

Privit in corelatie cu ansamblul economiei nationale, turismul actioneaza ca un

element dinamizator al sistemului global. Desfasurarea turismului presupune o cerere

specifica de bunuri si servicii, cerere care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora.

Cererea turistica determina o adaptare a ofertei ce se materializeaza, intre altele, in

dezvoltarea bazei tehnico-materiale a acestui sector, si indirect, in stimularea productiei

ramurilor participante la : construirea si echiparea spatiilor de cazare si alimentatie,

4

modernizarea retelei de drumuri, realizarea de mijloace de transport, de instalatii de

agrement etc.

In acest context, principalele argumente care determina necesitatea dezvoltarii

turismului, rezulta din urmatoarele aspecte:

1. Resursele turistice fiind practic inepuizabile, turismul reprezinta unul din sectoarele

economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung;

2. Exploatarea si valorificarea complexa a resurselor turistice insotite de o promovare

eficienta pe piata externa, poate constitui o sursa de sporire a incasarilor valutare ale

statului, contribuind astfel la echilibrarea balantei de plati externe;

3. Turismul reprezinta o piata sigura a fortei de munca si de redistribuire a celei

disponibilizate din alte sectoare economice puternic restructurate;

4. Turismul, prin efectul sau multiplicator actioneaza ca un element dinamizant al sistemului

economic global, generand o cerere specifica de bunuri si servicii care antreneaza o

crestere in sfera productiei acestora, contribuind in acest mod, la diversificarea structurii

sectoarelor economiei nationale;

a) Infrastructura de transport:

- reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri nationale care sa faciliteze

circulatia si accesul spre zonele de interes turistic;

- relansare si dezvoltarea aeroporturilor si a porturilor;

- modernizarea transportului pe caile ferate;

- dezvoltarea sistemelor de transport combinat ;

- programe de dezvoltare a flotei maritime si fluviale, cu implicatii in

diversificarea ofertei de servicii turistice si valorificarea unor elemente ale potentialului turistic

al tarii aflate intr-un stadiu redus sau chiar inexistent de valorificare (cursul intern al Dunarii,

Delta, programe turistice pe Marea Neagra s.a.).

b)Telecomunicatiile - modificarile la nivelul economiei digitale sunt esentiale pentru ca

intreprinderile sa devina si sa se mentina competitive.

Turismul si calatoriile, privite ca o industrie intensiv tehnologica, pot ajuta Romania sa

obtina si sa aplice sistemele tehnologice ale informatiilor si telecomunicatiile la un nivel

competitiv. O parte din ce in ce mai mare a operatiilor turismului si calatoriilor - precum si

toate operatiile virtuale de vanzari si distributie - comunica prin sistemele de telecomunicatii.

E-marketing - pe o piata globala competitiva si din ce in ce mai dezvoltata din ziua de

astazi, exista o mare nevoie pentru un puternic branding national de conducere care sa

optimizeze resursele, sa concentreze intr-un nucleu interesele - sectorul public si privat,

national, regional si local - si sa capteze atentia turistilor. Aceasta va necesita un interes

aparte pentru o abordare coordonata asupra marketing-ului si distributiei prin internet in

scopul de a optimiza viziunea asupra Romaniei.

Desigur, dezvoltarea unei asemenea facilitati trebuie sa mearga in paralel cu dezvoltarea

internetului si a telecomunicatiilor la nivelul intregii tari. Recomandarea Onsiliului Mondial al

Turismului si Calatoriilor (WTTC) este ca Guvernul Romaniei sa urmeze, in continuare,

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii in Turism.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
148 pagini
Imagini extrase:
148 imagini
Nr cuvinte:
47 671 cuvinte
Nr caractere:
270 392 caractere
Marime:
163.83KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Turism
Tag-uri:
facilitati, dezvoltare, turism
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!