Produsul Turistic

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Concept

Majoritatea specialistilor definesc produsul prin ceea ce ofera unuia sau mai multor clienti.

În aceasta viziune el reprezinta un ansamblu de elemente tangibile si intangibile care procura anumite servicii cautate de unul sau mai multi clienti bine precizati.

Aceasta definitie generala este perfect adaptabila si în domeniul turistic.

Astfel produsul turistic se defineste ca fiind un ansamblu de bunuri materiale si servicii capabil sa satisfaca nevoile de turism ale unei persoane între momentul sosirii si momentul plecarii de la destinatia turistica.

De retinut deci ca produsul turistic este constituit atât din bunuri materiale, cât si din servicii.

Bunurile materiale mentionate în aceasta definitie se concretizeaza în cel putin trei categorii de elemente:

- un patrimoniu de resurse naturale, culturale, artistice, istorice, arhitectonice, tehnologice, medicale etc., care formeaza cadrul fizic de baza si care vor manifesta o atractie pentru turisti, incitându-i la voiaje;

- anumite elemente de infrastructura sau echipamente care, desi nu genereaza motivatia sau cererea de turism, contribuie în mod hotarâtor la satisfacerea acesteia (hoteluri, restaurante, terenuri sau sali de sport, de spectacol, de conferinte, etc.);

- unele facilitati de acces, legate de mijloacele de transport (adica de vehicule si cai de comunicatie) alese de turisti pentru a ajunge la obiectivele dorite.

Caracteristicile produsului turistic

Facând parte din categoria serviciilor, produsul turistic are, la modul general, aceleasi caracteristici cu acestea:

- intangibilitatea;

- eterogenitatea;

- simultaneitatea productiei si consumului;

- contactul dintre prestator si client;

- participarea clientului la realizarea serviciului.

Caracteristici specifice:

- complexitatea;

- integrat mediului geografic;

- integrarea în economico-social.

Complexitatea rezulta din multitudinea componentelor, a participantilor si tipurilor de produse.

Multitudinea componentelor

Produsul turistic este alcatuit din diferite componente, care asamblate dau contur acestuia: transport, cazare, alimentatie, agrement, etc. Aceasta varietate pune problema realizarii unui produs integrat si coerent.

Multitudinea participantilor

În rare cazuri produsul turistic în totalitatea lui este asigurat de un singur agent economic. De regula, firmele care participa la realizarea unui produs turistic (ale caror interese sunt adeseori divergente) nu sunt integrate nici pe verticala, nici pe orizontala, într-o organizatie unica, între ele existând, cel mult, întelegeri sau acorduri mai mult sau mai putin formalizate.

În vederea prevenirii eventualelor stari conflictuale între firmele participante la crearea produsului turistic, integrarea cât mai armonioasa a elementelor sale componente este esentiala, ceea ce impune cooperarea între toate firmele si organismele implicate (transportatori, proprietari de hoteluri si restaurante, comercianti, proprietari funciari, organisme de tutela si coordonare, colectivitati locale, etc.) mai concret, cooperarea trebuie sa asigure:

- armonizarea obiectivelor participantilor la obtinerea produsului;

- definirea si evaluarea aportului fiecarui participant la realizarea întregului produs turistic;

- participarea împreuna la pozitionarea produsului si la delimitarea pietei tinta;

- coordonarea tuturor strategiilor de marketing mixt.

Toate aceste actiuni de coordonare sunt întreprinse fie împreuna, fie de catre un organism de coordonare.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Produsul Turistic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.5/10 (10 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
4 404 cuvinte
Nr caractere:
23 949 caractere
Marime:
20.71KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Turism
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Sus!