Forma de turism poate fi definita prin aspectul concret pe care il imbraca asocierea/combinarea serviciilor (transport, cazare, alimentatie, agrement) ce alcatuiesc produsul turistic, precum si modalitatea de comercializare a acestuia.
In practica turistica exista o serie de criterii si posibilitati de grupare a formelor de turism:
a) in functie de locul de provenienta sau originea turistilor, se distinge:
- turismul intern practicat de populatia unei tari in interiorul granitelor nationale;
- turismul international rezultat al deplasarii persoanelor in afara granitelor tarii lor de resedinta. Turismul international se subdivide in turism emitator (outgoing), de trimitere sau pasiv, care se refera la plecarile turistilor autohtoni peste granita, si turism receptor (incoming) - de primire sau activ - care cuprinde sosirile de turisti din alte tari pentru petrecerea vacantei in tara primitoare.
b) dupa modalitatea de comercializare a vacantelor, se disting urmatoarele forme de turism:
- turismul organizat se caracterizeaza prin angajarea anticipata a prestatiei, respectiv a tuturor sau principalelor servicii legate de calatorie si sejur. Aceasta angajare se realizeaza prin intermediul contractelor (voucher-ul, biletul de odihna si tratament) sau a altor tipuri de intelegere convenite intre turist si agentia de voiaj sau alti organizatori de vacante (hoteluri, companii aeriene).
- turismul pe cont propriu, numit uneori si neoganizat, nu presupune angajarea prealabila a unor prestatii turistice. Vizitatorul hotaraste singur asupra destinatiei, duratei deplasarii, perioadei de realizare a acesteia, mijlocul de transport, modalitatilor de agrement.
- turismul semiorganizat (mixt) se caracterizeaza prin imbinarea trasaturilor specifice celor doua forme deja prezentate.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.