Activitatea hotelieră

Previzualizare curs:

Extras din curs:

1. ACTIVITATEA HOTELIERA

1. Forme de cazare

După caracteristicile fundamentale :

a. hotel – camere, recepţie, spaţii dealimentaţie

b. hotel apartamente- apartamente sau garsoniere

c. motel- pe artere circulate din afara localităţilor- cazare, masa, parcare

d. hotel pt tineret – în marile oraşe – cazare, masă , agreement pe bază de regulament

e. cabană turistică, de pescuit, de vânătoare – cazare, alimentaţie, servicii pentru excursionişti

f. refugiu turistic – locuri isolate greu accesibile – cazare, masa

g. bungalou – din lemn sau zidărie cu activitate sezonieră – cazare

h. vilă – cazare, masă, servicii specifice

i. pensiune turistică, agroturistică – până la 30 locuri – cazare, masă, servicii specifice

j. camping – parcele de campare – parcare, cazare, condiţii de pregătire a mesei şi igienă

k. sat de vacanţă – cazare, masă, prestaţii suplimentare

l. popas turistic – perimetru cu căsuţe/bungalouri – pacare, cazare, masă

m. spaţii de cazare pe nave maritime sau fluviale – cazare, masă, servicii specifice.

După nivelul de confort:

- de lux 4-5 stele

- nivel mediu 2-3 stele

- modest 1 stea

Clasificarea spaţiilor de cazare după nivelul de confort nu se face după aceleaşi criterii tehnice în toate ţările. In Romania, toate unitatile cu activitate hoteliera trebuie sa ofere o gama de servicii suplimentare, cu sau făra plata, dupa cum urmeaza:

- la unitatile de 4*-5 * -cel putin 18 servicii;

- la unitatile de 3 * - cel putin 15 servicii;

-la unitatile de 2* -cel putin 10 servicii;

- la unitatile de 1 * - cel putin 5 servicii.

Lista orientativa a serviciilor suplimentare ce pot fi prestate este pusa la dispozitie intr-o anexa la Normele aprobate prin Ordinul M.T. nr. 510/2002; categoriile de servicii propuse sunt: reparatii privind obiectele de uz personal; posta, telecomunicatii si publicitate; servicii personale; inchirieri; educatie fizica si sport; cultura si arta; servicii gratuite; diverse. In particular, pentru hoteluri, sunt nominalizate serviciile minime (cuprinse in tariful de cazare sau cu plata separata, respectiv fara plata) pentru fiecare categorie de incadrare in parte:

-pentru categoriile 3*-5*- 18 servicii;

-pentru categoria 2* -10 servicii;

- pentru categoria 1 * - 9 servicii (curatat §i lustruit incal$amintea, telefon, vanzari de articole de stricta necesitate, informatii turistice, pastrarea obiectelor de valoare, prim aj utor in caz de urgenta, trezirea clientilor, primirea §i transmiterea mesajelor ~i a corespondentei, informatii privind orarul mijloacelor de transport - toate acestea regasindu-se §i printre serviciile aferente celorlalte categorii).

De regula, categoriile de incadrare ale sistemelor de clasificare a hotelurilor sunt cuprinse intre 5* şi 1* (Italia, Spania, Portugalia, Elvetia, Romania etc.). In Franta exista doua familii de hoteluri: hoteluri de prefectura (neomologate pentru turism, de interes limitat) - clasificate distinct-şi hoteluri turistice-singurele clasificate pe stele, pe şase categorii (4* lux, 4*, 3*, 2*, 1 *, 0* - „fara stea").

În grupa tarilor care nu au adoptat nici un sistem de clasiticare se incadreazd tari nordice (Norvegia si Finlanda), Statele Unite, tari de cultura juridica engleza (Australia, Noua Zeelanda, Hong Kong, Kenya, Singapore etc.), dar si Israel si Columbia. In majoritatea acestor tari, opozitia fata de adoptarea unui sistem de clasificare se justifica prin principiul libertatii pietei, care intra in dezacord cu orice forma de interventie si control.

In tarile care nu au adoptat un sistem de clasificare, clientul se orienteaza in alegerea sa in functie de notorietatea marcii. In SUA, lanturile hoteliere integrate detin 75% din piata. Chiar si in tarile care au adoptat un sistem oficial de clasificare, marile lanturi se detaseaza adesea de sistem, neprecizand categoria de incadrare atribuita hotelurilor in ghidurile, brosurile si pliantele pe care le editeaza. In Europa, lanturile hoteliere dupa model american au fost create incepand cu a doua jumatate a deceniului 7; din start, hotelurile au fost concepute dupa standarde proprii, care nu se suprapun neaparat peste prevederile sistemelor oficiale de clasificare, ci mai degraba tintesc cerintele unui segment determinat de clientela. In general, nivelul de echipare si de confort al hotelurilor este superior celui aferent categoriei atribuite, in sensul ca, pentru o parte dintre criterii, conditiile minimale sunt depasite. Ce se poate spune despre hotelurile FORMULE 1 - lant hotelier de clasa economica- ale caror camere abia ating 10 m'- si, prin urmare, hotelurile sunt clasificate la categoria „fara stea", dar care dispun de televizor color cu desteptator integrat, incalzire cu comanda din camera si un nivel general de confort superior multor hoteluri independente de 1 *-2*?

După durata şederii :

- de tranzit

- vacanţă

- rezidenţial

După forma de exploataţie :

- exploataţie individuală

- asociere-lanţuri hoteliere voluntare

- societăţi sau grupuri –lanţuri hoteliere integrate

După capacitatea de cazare:

- mică -50camere

- medie – 50-150 camere

- mare – peste 150 camere

După serviciile oferite :

- h cu servicii complete-full-service- : room-service, piscină, saună, spălătorie curăţătorie

- h budget – servicii de cazare şi masă

- h self-catering – numai cazare

2. Activităţi desfăşurate la nivelul unei structuri de primire:

- cazare

- alimentaţie

- servicii de închiriere : automobile

- servicii de animaţie -loisir ( minigolf, aquapark, fitness, gimnastică aerobică, baie turcească, saună, tenis, biliard, (ocuri de joacă pt copii, toate cu accesorii gratuite).:

- a) animatia de destindere, respectiv totala inactivitate (de tipul „stat la plaja"), animatia comerciala (shopping, cumparaturi), animatia recreativa (parcuri de loisir) si animatia ludica (cazinouri etc.);

- b) animatia de „deplina forma fizica §i psihica", cuprinzand animatia religioasa, animatia militanta (manifestari cu conotatii politice), animatia medicala si paramedicala si animatia sportiva (pentru practicanti si spectatori);

- c) animatia-spectacol, adica animatia-natura (rezervatii si parcuri nahtrale) si animatia istorica (castele);

- d) animatia culturala, cu muzee,festivaluri etc.;

- e) animatia gastronomica;

- f) animatia profesionala, proprie palatelor congreselor etc.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Activitatea Hoteliera
    • ACTIVITATEA HOTELIERA.doc
    • hoteliera2.doc
    • hoteliera4.doc
    • hoteliera5.doc
    • tehnhot3.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
6.5/10 (13 voturi)
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
53 pagini
Imagini extrase:
39 imagini
Nr cuvinte:
16 744 cuvinte
Nr caractere:
99 386 caractere
Marime:
101.38KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Turism
Predat:
la facultate
Materie:
Turism
Profesorului:
Man Otilia
Sus!