Transport Multimodal

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Cuprins
Curs 1
Definitii.Transp multimodal.Transp comerciale si interne
Curs 2
Elemente de transp multimodal
Obiectul activitatii trsp multimodal(cererea de capacit)
Baza materiala a transp multimodal
Forta de munca specifica trsp multimodal
Curs3
Legalitatea transportuturilor
Principalele prevederi ale legii transp-lor
Curs 4
Contractul de transport
Tarife si taxede transport
Conditiile de livrare a marfurilor incoterms
Asigurarea transportului
Curs 5
Tehnologia transp multimodal.tehnologia trsp auto-cf.Principalele particul ale trsp rutier
Cai de comunicatie rutiere.Reteaua de drumuri
Curs 6
Terminale de trsp rutier
Mijloace de de trsp rutier autoveh
Constructia generala a autoveh pt marfuri
Consum specific de carburant
Organizarea si exploatarea unit de trsp rutier.accesul la profesie
Derularea procesului de tresp rutier
Curs 7
Dinamica autovehiculelor
Tehnologia trsp auto cf
Tehnologia trsp auto cg pt containere si cutii mobile
Fazele procesului detransp combinat pt containere si continutul fazelor
Curs 8
Calculul parcului active de mijl de transp
Tehologia lucrului in terminalul de transp
Rolul ROCOMBI si al represent ICF in terminal
Procesele tehnologice aplicate in terminal
Curs 9
Masini instalatii si utilaje pentru manipularea si transp internal containerelor
Indicatorii terminalelor de transp
Organizarea circ tr de containere
Eficienta trans combinat auto cf de containere
Tehnologia transp combinat auto cf sistem Ro LA
Principalele particularitati ale transp Ro LA
Tehnologia de lucru in terminalul de transport Ro La
Avantajele transp Ro LA
Transportul combinat in combitrailere(RAIL_RUTE)
Particularitatile transp in combitrailere
Curs 10
Transporturi intermodale apa-uscat
Transportul naval - particularitati
Clasificarea navelor
Elem. transp. naval
Porturile
Curs 11
Nave pt transport
Proprietatile nautice ale navei
Tonajul registru, deplasamentul, cpacitatea de transport a navei
Tractiunea navelor si bilantul puterilor
Metode de exploatare a navelor de transport
Tehnologia lucrului in terminalele de transport naval
Exploatarea porturilor si navelor
Fazele la sosirea navelor cu incarcatura
Indicatorii de performanta ai terminalelor de transport naval
Capitolul. Transportul aerian Principalele caracteristici ale transportului aerian
Capitolul. Transport prin conducte

Extras din curs:

Transp multimodal reprez. prestatia din poarta in poarta cu cel putin 2 noduri de transp. pe baza unui document unic sub coordonarea unui operator de transp. multimodal. Transp. combinat reprez. prestatia in unitati tehnice de incarcatura cu 2 sau mai multe moduri de transp.

Transp. intermodal reprez. prestatia efectuata de 2 au mai multe mijloace de transport apartinand a 2 sau mai multor noduri de transp.in unitati de incarcatura.

Transp. combinat la nivel european abordeaza in primul rand transp.in unitati de incarcatura, adica transp.marfurilor depuse la expediere in niste dispozitive,special construite,suficient de rezistentesi sigure,din care marfurile se depun la destinatar direct din aceste dispozitive.

Cea mai raspandita unitate de incarcatura este containerul. Se adauga acestuia: cutiile mobile,iar in anumite conditii, chiar si unele mijloace de transp.cum este autocamionul,semiremorca,sau remorca,vagonul si chiar barja

Transp. combinat, auto-C.F.,este destinat unitatilor de incarcatura din prima catrgorie, prin intermediul transp.rutier si feroviar,dar si a transp naval pe apele interioare si de litoral, iar transportul combinat auto-C.F. in system ROLA, transp. mf. in camioane, remorci si semiremorci pe C.F. cea mai mare parte a traseului de parcurs.

Marile avantaje ale transp. combinat sunt:1)pastrarea integritatii mf. 2)scurtarea timpului de transp.-timpul de trecere, de transfer de la un mod de transp. la altul se reduce substantial prin inlocuirea actiunilor de inc./desc. la care se adauga timpul de depozitere dintr-un mijloc de transp.in altul.

Organizarea transp. combinat se recomanda sa se realiz. in trenuri inchise ,pt. care pot fi create trase speciale cu viteze sporite. Angajamentul operatorilor de transp de a preda la destinatie transp intr-un termen dinainte stabilit poate fi indeplinit.

UIRR(Uniunea Internat a Transp combinat auto-C.F.) a stabilit ca in fiecare tara sa existe o reprezentanta a ei care sa se ocupe in exclusivitate de organizarea si desfasurarea transp. comb. Sarcini :1)contracteaza transporturi cu expeditorii ,2)perfecteaza programul de transp. cu carausii, 3)stabileste si aplica taxele de transp. ,4)supraveghiaza si urmaresc derularea transporturilor contractate,de la primul terminal feroviar pana la ultimul,5)colaboreaza din toate p.d.v. cu agentii UIRR din tarile de pe parcurs.

La ora actuala ,soc.UIRR romaneasca de transp combinat numita ROCOMBI organizeaza transp de containare si in sistemul de transp.RO-LA. Data fiind inca ponderea mica (sub 10% pe plan European) a mf containerizate,transp comb,rar se intampla sa fie marsrutizat.

In situatia de conflict real intre RO-COMBI ,pe de o parte si CFR transp mf, respectiv autotransport RO-COMBI ia in primire transp containerizat numai dupa depunerea acestora pe vagoanele de C.F. raspunderea care se incheie odata cu descarcarea acestor containere in terminalul final

Concurenta acerba intre concurentii economici ,fiind prezenta si in acest domeniu,atributii gen proCOMBI,care ar trebui sa sa-i revina numai acestuia ,au devenit obiect de afaceri pt tot felul de agenti si agentii; CETA;ROMTRANS; MERCS; NAVROMAR ETC.aceste invalmaseli intarziind momentul in care transp.combinate sa fie unitare si organizate conform prevederilor internat stabilite de UIRR.

Transporturile comerciale si elem. transp.com: Transp. este activitatea concretizata prin deplasarea mf. si calatorilor dintr-un pct. in altul. Transp. sunt interne si comerciale.

Transp. interne sunt proprietatea a.e. si se desf. in directa legatura cu act. acestora.Unitatea de masura a transp. in termen este unitatea de productie specifica a.e.(tona de marfuri, nr. de produse).

Transp. comerciale sunt cele care se desf. in sfera productiei si a schimbului. Principalele etape ale transp. comerciale de marfuri sunt:- extractia materiei prime;-aprovizionarea producatorilor;-productia de bunuri materiale;-distributia si consumul.

In principal, acest proces este univoc Se deplaseaza real intr-o singura directie.Pondrea fiecarei etape in acest proces este diferita.

Intre extractie si consum este o oarecare relatie de egalitate. Acste transp. comerciale sunt de regula publice, adica ele sunt la dispozitia oricarui client dupa principiul”primul sosit, primul servit”, cu toate ca in acest proces ceea ce este unic este s.t. ca atare, carausii sau modurile de transp. fiind numerosi si intr-o concurenta acerba.

Princ. caract. a transp. comerciale este ca se desf. continuu, practic fara limite teritoriale (sistem mare), antrenand un nr. foarte mare de personal, dar mai ales o baza materiala imensa. Unitatea de masura a transp. comerciale este productia specifica, masurata in tone*km, unit. de masura abstracta, conventionala, care nu se poate stoca.

Principalele etape ale transporturilor comerciale de marfa sunt:

- extractia materiei prime (Ex)

- aprovizionarea producatorilor (Ap)

- productia de bunuri materiale (Pr)

- distrbutia (D)

- consumul (C)

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Transport Multimodal
    • Cuprins.doc
    • Curs tm 1.doc
    • Curs tm 10.doc
    • curs tm 11.doc
    • Curs tm 2.doc
    • Curs tm 3.doc
    • Curs tm 4.doc
    • Curs tm 5.doc
    • Curs tm 6.doc
    • Curs tm 7.doc
    • Curs tm 8.doc
    • Curs tm 9.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
8.7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
12 fisiere
Pagini (total):
36 pagini
Imagini extrase:
37 imagini
Nr cuvinte:
15 258 cuvinte
Nr caractere:
91 497 caractere
Marime:
166.06KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Profesorului:
Serban Dumitru
Sus!