Managementul și Administrarea unei Nave

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

Conducere şi conducători pag. 3
Decizia pag. 4
Reorganizarea, dizolvarea şi falimentul societăţilor comerciale pag. 6
Fuzionarea societăţilor pag. 6
Dizolvarea şi lichidarea societăţilor comerciale pag. 6
Plata creditelor sociale pag. 7
Bonitatea comercială pag. 8
Concordat, moratoriu şi faliment pag. 8
Corespondenţă de bord pag.10
Obiectul şi importanţa corespondenţei pag.10
Folosirea şi interpretarea corectă a termenilor pag.10
Clasificarea corespondenţei pag.10
Limbajul corespondenţei pag.12
Formule de redactare pag.13
Abrevieri pag.14
Structura unei scrisori pag.14
Aranjarea în pagină pag.15
Formele de scrisoare pag.16
Principalele lucrări de corespondenţă pag.17
Reguli sintetice de întocmire a diferitelor lucrări de corespondenţă pag.19
Regulamentul Serviciului la Bord pag.20
Consiliul de bord pag.20
Întreţinerea şi repararea navei pag.20
Situaţii în care se poate afla o navă. Generalităţi pag.22
Drept de vizită la bordul navei pag.22
Constituirea echipajului navei pag.23
Modificări în echipajul navei pag.23
Îmbarcarea şi debarcarea membrilor echipajului pag.23
Obţinerea carnetului de marinar pag.23
Echipajul minim pentru siguranţa navigaţiei pag.24
Drepturile personalului navigant constituit în echipaj pag.25
Obligaţiile personalului navigant constituit în echipaj pag.25
Înzestrarea, dotarea şi aprovizionarea navei pag.27
Gestionarea şi inventarierea mijloacelor materiale ale navei pag.28
Exploatarea, întreţinerea, revizia şi repararea navei pag.29
Cazarea echipajului pag.30
Repartizarea membrilor echipajului pe careuri pag.30
Hrana echipajului pag.31
Asistenţa medico-sanitară pag.31
Organizarea şi conducerea navei şi echipajului pag.32
Pregătiri la bord pentru plecarea navei în voiaj pag.33
Plecarea navei din port pag.34
Navigaţia cu pilot la bord pag.35
Intrarea navei în port pag.36
Staţionarea navei în port pag.36
Aspectul exterior al navei pag.37
Staţionarea navei la ancoră pag.38
Mijloace de comunicaţie la bord pag.38
Raportul de călătorie pag.39
Activitatea de întreţinere şi reparaţii pag.39
Predarea şi primirea funcţiei la bord pag.39
Serviciul de cart pe puntea de comandă pag.40
Atribuţiile ofiţerului de cart pe puntea de comandă când nava e în staţionare la ancoră pag.43
Cazuri în care ofiţerul de cart este obligat să-l înştiinţeze pe comandant pag.44
Timonierul de cart pag.45
Serviciul de gardă pag.46
Registrul de ordine ale comandantului pag.49
Registrul de procese verbale pag.50
Registrul de scară pag.50
Buna stare de navigabilitate a navei pag.51
Menţinerea vitalităţii navei pag.51
Menţinerea flotabilităţii şi stabilităţii navei pag.52
Balastarea şi debalastarea navei pag.52
Prevenirea şi stingerea incendiilor la bordul navei pag.54
Prevenirea poluării mediului marin de către nave pag.54
Prevenirea accidentelor de muncă pag.54
Rolurile de echipaj ale navei pag.55
Asistenţa şi salvarea pe mare pag.56

Extras din curs:

Seminar 1

CONSTITUIREA ECHIPAJULUI NAVEI

Personalul navigant îmbarcat este alcătuit din totalitatea navigatorilor care îndeplinesc o funcţie la bordul navelor civile şi sunt înscrise în rolul de echipaj.

Rolul de echipaj este un document în care, în special Căpitănia, înscrie navigatorii care fac parte din echipaj conform listei de echipaj pusă la dispoziţie de către armator. În cazuri excepţionale, când se operează înlocuiri de personal, inscirierea în rol se poate face da Căpitănie la cererea comandantului, de misiunea Diplomatică Romana din ţară în care se operează mişcarea de personal sau de către comandant dacă mişcarea se produce în mare liberă.

Orice persoană care îndeplineşte condiţiile de calificare profesională pt. prestarea unuia din serviciile de la bord, poseda carnet de marinar şi este înscris că personal navigant în Registrul Matricol al unei Căpitanii de port, este apreciat că navigator de navigaţie civilă. Îmbarcare altor persoane decât cele care formează echipajul navei, în interesul navigaţiei sau altfel se face cu aprobarea armatorului.

Pt. exercitarea unei funcţii la bordul navei este necesară îndeplinirea unor condiţii de vârstă, de studii, de vechime sau de stagiu, de brevet sau de certificat de capacitate corespunzător funcţiei.

Constituirea echipajului unei nave civile precum şi orice alte modificări în componenţa ac. se fac prin decizia scrisă a armatorului. Ac. trebuie să respecte reglementările legale în vigoareprivind normativul de personal navigant cu consultarea prealabilă a comandantului şi şefului mecanic.

Orice persoană îmbarcata are calitate de membru al echipajului din momentul înscrierii şi până în momentul radierii din rolul de echipaj.

ÎMBARCAREA ŞI DEBARCAREA MEMBRILOR ECHIPAJULUI

În porturile rom. îmbarcarea/debarcarea navigatorilor se face numai de către Căpitănia portului la cererea armatorului, după ce au fost verificate condiţiile cerute de dispoziţiile legale (de atestare, de capacitate şi plata taxelor aferente).

Îmbarcarea consta în înscrierea navigatorului în Rolul de echipaj, în foaia matricola şi operarea în carnetul de marinar a îmbarcării.

Debarcarea consta în radierea înscrierii marinarului din Rolul de chipaj, din carnetul de marinar şi din foaia matricola.

în porturile străine îmbarcarea/debarcarea se face de către Of. Consular sau Misiunea Diplom. Rom. şi după caz, de către Căpitănia portului sau alta autoritate protuara.

Debarcarea în porturile străine se poate face în următoarele situaţii:

- în caz de boala în vederea internării în spital cu avizul cadrului medical de la bord şi cu înştiinţarea armatorului;

- pt. repatriere, cu aprobarea scrisă a armatorului sau a reprezentantului acestuia;

- în urma dispoziţiei scrise a armatorului pt. motive pe care acesta nu le comunica comandantului.

Debarcarea se poate face şi la propunerea comandantului navei atunci când considera necesar, după ce a făcut cunoscută poziţia armatorului.

în vederea ambarcării, navigatorul trebuie să posede carnet de marinar eliberat pe timp limitat (1 an) care se poate prelungi la oricare din Capit. din România, iar în străinătate la Oficiul Consular Roman sau Mis. Dipl. Rom. În carnetul de marinar se înscriu amenzile contravenţionale şi sancţiunile disciplinare aplicate, precum şi recompensele acordate. Ac. trebuiesc communicate Căpităniei portului de înmatriculare şi se înscriu în foaia matricola.

Îmbarcarea personalului navigabil care a întrerupt activitatea mai mult de 5 ani se poate face numai după reconfirmarea brevetului sau a certificatului de capacitate de către autoritatea emitenta.

STRUCTURA ŞI IERARHIA ECHIPAJULUI

Echipajul navei, pe locuri de muncă, este structurat astfel:

personal:

- de punte;

- de maşini;

- de telecomunicaţii

- medico-sanitar;

- administrativ.

Echipajul, la bordul navei este ierarhizat astfel: comandant, navigatori cu brevete sau ofiţeri, navigatori cu certificat de capacitate, alţi mambrii de echipaj .

Observații:

UNIVERSITATEA MARITIMA CONSTANTA

FACULTATEA DE NAVIGATIE SI TRANSPORT NAVAL

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul si Administrarea unei Nave.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Nota:
10/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
146 pagini
Imagini extrase:
146 imagini
Nr cuvinte:
46 068 cuvinte
Nr caractere:
264 338 caractere
Marime:
155.00KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Transporturi
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!