Mediul internațional de afaceri

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Curs 1

Când avem de-a face cu afacerile internaționale?

- cumpărăm un produs realizat de către o companie din străinătate, importat pe piața locală

- ne angajăm la o companie cu sediul central în altă țară, care a făcut Investiții străine directe în economia locală

- investim prin cumpărarea de acțiuni ale unei companii străine, etc.

- avem un coleg la locul de muncă care este cetățean al unei altei țări;

- cumpărăm produse realizate de către o companie dintr-o țară într-o fabrică realizată într-o altă țară;

- cumpărăm acțiuni la o companie românească care are o fabrică în străinătate / se aprovizionează din străinătate;

- cumpăr online un produs românesc de la o companie românească care are însă serverele localizate într-o altă țară;

- cumpăr produse realizate cu componente / elemente de servicii realizate în altă țară; Etc.

Cum influențează afacerile locale din România?

- secetă în Argentina

- grevă la uzinele Renault din Turcia

- conflict armat în Ucraina

- se suspendă sancțiunile internaționale împotriva Iranului

- Banca centrală a SUA (Federal Reserve) crește rata dobânzii pentru depozitele în dolari, etc.

De unde nevoia unei asemenea discipline? John Sloman, 2008

- „acea teorie economică de care ai nevoie ca și student în afaceri + subiecte legate de sfera afacerilor pe care nu le găsești în mod normal în cărțile de economie”

- „a gândi ca un economist”

- „un bagaj de concepte de utilizat în contexte total diferite”

- „în această carte vom aborda mediul economic în care firmele operează și cum economia politică poate ajuta în procesul de luare a deciziilor”

= elemente de teorie economică prin care sunt oferite decidenților din sfera afacerilor instrumente suplimentare pentru a lua decizii raționale

PROPOZIȚIE TEORETICĂ PROPOZIȚIE ISTORICĂ JUDECATĂ ANTREPRENORIALĂ

- stabilește o relație de cauzalitate universală între două categorii conceptuale / concepte - prezintă un eveniment survenit în trecut în condiții specifice de timp și spațiu - o opinie cu privire la o posibilă evoluție din viitor

- ex. „creșterea prețului determina o scădere a cererii” = este abstractă, atemporală, dă o explicație etc.; - ex. în 2012, Apple Inc. a lansat pe piața internațională Iphone 5 = nu își propune să explice „de ce?” ci informează; - ex. automobilele de mic litraj se vor vinde bine anul viitor = întotdeauna este speculativă / anticipativă chiar dacă este bazată pe metode științifice

Succesul antreprenorial

= dat de abilitatea întreprinzătorilor de a servi cel mai bine anumite dorințe de consum

= întrepinzătorii alocă întotdeauna resurse prezente în scopul obținerii unui profit viitor = își asumă „riscul economic”

- nu există o rețetă sigură de a obține profit = nu există o teorie a succesului în afaceri

- există însă anumite „legități” ale sistemului economic de care decidenții din sfera afacerilor trebuie să fie alerți = odată ignorate, aceste legități pot determina efecte dezastruoase asupra firmei (eșecul afacerii) = ex. inflația, ciclul economic, naționalizarea / exproprierea, etc.

Observații:

Cursurile 1-9

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mediul international de afaceri.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
36 pagini
Imagini extrase:
36 imagini
Nr cuvinte:
13 099 cuvinte
Nr caractere:
72 731 caractere
Marime:
109.99KB (arhivat)
Publicat de:
Oana I.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Științele Comunicării
Predat:
la facultate
Materie:
Științele Comunicării
Sus!