Mediul international de afaceri

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Curs 1

Cand avem de-a face cu afacerile internationale?

- cumparam un produs realizat de catre o companie din strainatate, importat pe piata locala

- ne angajam la o companie cu sediul central in alta tara, care a facut Investitii straine directe in economia locala

- investim prin cumpararea de actiuni ale unei companii straine, etc.

- avem un coleg la locul de munca care este cetatean al unei altei tari;

- cumparam produse realizate de catre o companie dintr-o tara intr-o fabrica realizata intr-o alta tara;

- cumparam actiuni la o companie romaneasca care are o fabrica in strainatate / se aprovizioneaza din strainatate;

- cumpar online un produs romanesc de la o companie romaneasca care are insa serverele localizate intr-o alta tara;

- cumpar produse realizate cu componente / elemente de servicii realizate in alta tara; Etc.

Cum influenteaza afacerile locale din Romania?

- seceta in Argentina

- greva la uzinele Renault din Turcia

- conflict armat in Ucraina

- se suspenda sanctiunile internationale impotriva Iranului

- Banca centrala a SUA (Federal Reserve) creste rata dobanzii pentru depozitele in dolari, etc.

De unde nevoia unei asemenea discipline? John Sloman, 2008

- ,,acea teorie economica de care ai nevoie ca si student in afaceri + subiecte legate de sfera afacerilor pe care nu le gasesti in mod normal in cartile de economie"

- ,,a gandi ca un economist"

- ,,un bagaj de concepte de utilizat in contexte total diferite"

- ,,in aceasta carte vom aborda mediul economic in care firmele opereaza si cum economia politica poate ajuta in procesul de luare a deciziilor"

= elemente de teorie economica prin care sunt oferite decidentilor din sfera afacerilor instrumente suplimentare pentru a lua decizii rationale

PROPOZITIE TEORETICA PROPOZITIE ISTORICA JUDECATA ANTREPRENORIALA

- stabileste o relatie de cauzalitate universala intre doua categorii conceptuale / concepte - prezinta un eveniment survenit in trecut in conditii specifice de timp si spatiu - o opinie cu privire la o posibila evolutie din viitor

- ex. ,,cresterea pretului determina o scadere a cererii" = este abstracta, atemporala, da o explicatie etc.; - ex. in 2012, Apple Inc. a lansat pe piata internationala Iphone 5 = nu isi propune sa explice ,,de ce?" ci informeaza; - ex. automobilele de mic litraj se vor vinde bine anul viitor = intotdeauna este speculativa / anticipativa chiar daca este bazata pe metode stiintifice

Succesul antreprenorial

= dat de abilitatea intreprinzatorilor de a servi cel mai bine anumite dorinte de consum

= intrepinzatorii aloca intotdeauna resurse prezente in scopul obtinerii unui profit viitor = isi asuma ,,riscul economic"

- nu exista o reteta sigura de a obtine profit = nu exista o teorie a succesului in afaceri

- exista insa anumite ,,legitati" ale sistemului economic de care decidentii din sfera afacerilor trebuie sa fie alerti = odata ignorate, aceste legitati pot determina efecte dezastruoase asupra firmei (esecul afacerii) = ex. inflatia, ciclul economic, nationalizarea / exproprierea, etc.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2020
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
36 pagini
Imagini extrase:
36 imagini
Nr cuvinte:
13 099 cuvinte
Nr caractere:
72 731 caractere
Marime:
109.99 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Stiintele Comunicarii
Data publicare:
29.11.2020
Structură de fișiere:
  • Mediul international de afaceri.docx
Predat:
la facultate
Te-ar putea interesa și:
Cap. 1. Noii determinati ai mediului global de afaceri In ultima perioada, economia...
Cursurile vor aborda problematica definitorie pentru evolutia mediului international de afaceri...
Porter porne?te de la avantajele competitive ale firmelor pentru a le extinde la nivel de ?ara .i...
1.Introducere China nu este numai cea mai populata tara din lume, ci se poate lauda ca fiind si...
Din punct de vedere practic monitorizarea, evaluarea si diseminarea informatiilor de la mediul...
Sus!