Relațiile interpesonale

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Tipuri de relaţii:

- Dependenţă

- Implicare pozitivă

- Disfuncţionalitate

- Funcţionalitate medie

- Furie

- Neimplicare

Wubbels a identificat două dimensiuni definitorii ale interacțiunilor actorilor educaționali:

- Profesor autoritar;

- Elev supus;

Dominanță vs supunere

- Profesor lipsit de autoritate;

- Elev rebel; Cooperare vs opoziție

DOMINANȚA PUTERNICĂ

Presupune stabilirea clară a scopurilor și orientarea riguroasă spre atingerea acestora. Profesorii care manifestă un grad ridicat de dominanță prezintă un grad scăzut de atenție și preocupare față de interesele elevilor/studenților.

SUPUNEREA TOTALĂ

- Elevii care manifestă un grad avansat de supunere se caracterizează prin lipsa clarității și a scopurilor proprii. Aceștia nu au stabilit cu exactitate ceea ce își doresc și în momentul în care profesorul face o afirmație ei sunt mereu de acord.

- Nici una dintre aceste doua situații nu ar creea o relație profesor-elev care să stimuleze invățarea!

- Varianta perfectă care ar conduce la optimizarea interacțiunilor profesor elev presupune realizarea unei combinații între dominanța moderată spre ridicată și cooperarea moderată spre ridicată.

INFLUENȚA TRĂSĂTURILOR DE PERSONALITATE ÎN RELAȚIILE INTERPERSONALE DIN CLASA DE ELEVI

În mod fundamental relațiile interpersonale încorporează trăsături individuale:

- Trăsături de personalitate

- Stima de sine, imaginea de sine

- Realitățile biologice (genul)

- Apartenența etnică și culturală

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Relatiile interpesonale.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
25 pagini
Imagini extrase:
25 imagini
Nr cuvinte:
881 cuvinte
Nr caractere:
5 389 caractere
Marime:
1.06MB (arhivat)
Publicat de:
NNT 2 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Paliuc Liviu
Sus!