Procesul de Invatamint

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Desfasurarea activitatii instructiv-educative in cadrul sistemului de

invatamant, al institutiei scolare, ia forma procesului de invatamant. Acesta

reprezinta forma cu cel mai inalt nivel de organizare a activitatii de instruire si

educatie, de modelare a personalitatii umane. Este vorba de un proces progresiv

(planificat, sistematic, metodic si intensiv) de acces la cunoastere si actiune, pus

sub controlul personalului didactic, bazat pe selectionarea si structurarea stricta a

continuturilor reactivate si pe efortul personal al elevului.

Procesul de invatamant reprezinta mijlocul principal prin care societatea

noastra educa si instruieste noile generatii, responsabilitatea organizarii si

conducerii acestui proces revenind scolii.

Procesul de invatamant ne apare, astfel, ca un ansamblu de activitati

organizate si dirijate, care se desfasoara etapizat, in cadrul unor institutii

specializate, sub indrumarea unor persoane pregatite in acest scop, in vederea

indeplinirii anumitor obiective instructiv-educative.

Pedagogie

Explorarea tot mai complexa si mai profunda a procesului de invatamant a

fost realizata prin metoda analizei sistemice, ajungandu-se la descoperirea si

interpretarea unor noi aspecte teoretice, la solutii practice cu eficienta sporita.

Abordarea sistemica a fenomenelor si proceselor din realitatea

inconjuratoare este una dintre metodele moderne de cercetare stiintifica. In

abordarea sistemica, obiectul (fenomenul) analizat este considerat drept sistem

(ansamblu de elemente aflate in interactiune, care formeaza impreuna un tot

unitar), accentul punandu-se pe relatiile de interconditionare care au loc atat in

interiorul obiectului de cercetat, cat si in afara lui.

Orice sistem ia fiinta si actioneaza in vederea realizarii unei functionalitati,

a unui scop; acesta se realizeaza printr-un proces care angreneaza toate

componentele sistemului; sistemele sunt organizate in structuri ierarhice, fiecare

sistem putand fi constituit din subsisteme si la randul lui, incadrat in suprasisteme

de la care primeste comenzi si raporteaza rezultate; fiecare sistem dispune de

proprietatea de reglare si autoreglare (feedback).

In optica analizei sistemice, insusi conceptul de proces de invatamant

dobandeste o definitie mai completa si mai precisa. Astfel, el este considerat ,,ca un

sistem complex si dinamic...un ansamblu actional deliberat, proiectat si structurat

Bibliografie:

Bunescu, V.

(coordonator)

Pedagogie scolara-didactica generala - manual pentru

clasa a XI-a din licee pedagogice, Bucuresti, Editura

Didactica si Pedagogica, 1982

2 Cerghit, I.,

Vlasceanu, L.

(coordonatori)

Curs de pedagogie, Bucuresti, Editura Universitatii, 1988

3 Cristea, S. Dictionar de termeni pedagogici, Bucuresti, Editura

Didactica si Pedagogica, 1998

Teoria si metodologia instruirii

4 Cristea, S. Pedagogie (2), Bucuresti, Editura Hardiscom, 1997

5 Cucos, C-tin. Pedagogie, Iasi, Editura Polirom, 1996

6 Jinga, I.,

Istrate, E.

Manual de pedagogie, Bucuresti, Editura All, 1998

7 Nicola, I. Pedagogie, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica,

1994

8 *** Probleme de pedagogie contemporana, Biblioteca

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Procesul de Invatamint.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
5 678 cuvinte
Nr caractere:
31 596 caractere
Marime:
284.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
invatamant, educatie, Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Mihai Diaconu
Sus!