Precizări metodologice de redactare a lucrării de licență

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Lucrarea de licenta reprezinta un loc bine individualizat in tipologia formelor de comunicare in stiinta, reprezentand un produs al cercetarii stiintifice intersectata si suprapusa pe zona invatamantului universitar. Acceptarea includerii sistemului de invatare stiintifica - prin forma de invatamant superior (licenta) - in continutul cunoasterii stiintifice, alaturi de creatia stiintifica, este legata de asertiunea potrivit careia nimeni nu poate crea nimic inainte de a invata perfect, riguros o profesie. Din aceasta menire organica de a lega procesul de invatare cu demersul de creare a cunoasterii stiintifice, intelegem ca un moment de referinta in devenirea intelectuala a studentului - ca viitori specialisti in societatea contemporana, cand investitia in om a devenit piatra unghiulara pe care se sprijina progresul omenirii - il reprezinta examenul de licenta, care marcheaza incheierea studiilor universitare din ciclul I.

Pentru sustinerea examenului de licenta, studentul (absolventul) se poate inscrie pe baza unei cereri (Anexa 1) si a documentelor prezentate in Anexa 2.

Prin urmare, proba cea mai importanta in cadrul examenului de incheiere a studiilor universitare - ciclul I - este sustinerea lucrarii de licenta.

O lucrare de licenta este un produs al cercetarii stiintifice care ,,atesta performantele atinse de absolventi in instruirea lor teoretica, aptitudinile si inclinatia lor pentru profesia in care s-au format, priceperea de a sesiza oportunitatile domeniului si de a oferi alternative eficiente si viabile".

Fiind un produs al cercetarii stiintifice, o lucrare de licenta reclama din partea autorului ei o pregatire sustinuta si constienta, inca de la intrarea in facultate, care sa-i permita, apoi, sa demonstreze spirit creativ, aptitudini de a produce cunoastere. In acest scop, studentul dispune pe parcursul anilor de pregatire universitara de multiple posibilitati, care, folosite cu discernamant si seriozitate, vor asigura premisele garantarii reusitei in elaborarea lucrarii de absolvire. Printre aceste posibilitati, sunt de retinut:

- activitatea stiintifica studenteasca;

- elaborarea de referate, recenzii, eseuri, studii de caz;

- participarea la manifestari stiintifice;

- redactarea fiselor de lectura pentru referintele bibliografice obligatorii de la disciplinele de specialitate;

- participarea la activitati practice (in forme organizate de facultate sau pe cont propriu);

- etc.

- Coordonatorul stiintific

Elaborarea unei lucrari scrise ca proba obligatorie pentru examenul de licenta necesita, prin regulament, prezenta unui conducator stiintific, care, de drept, este unul din profesorii din specialitatea de apartenenta a subiectului lucrarii. Optand liber pentru un subiect, studentul trebuie sa aleaga conducatorul stiintific cu mare responsabilitate, nu trebuie sa uite ca succesul sau insuccesul sau ii poate apartine lui, dar si profesorului. Cu alte cuvinte, relatia dintre student si coordonator trebuie sa se fondeze pe respect, pe dialogul deschis, pe intelegere, colaborare.

Activitatea de indrumare a coordonatorului nu trebuie sa se rezume doar la aspecte pur administrative, de rutina (intocmirea, impreuna cu studentul, a planului lucrarii, a calendarului de lucru, controlul si verificarea calitatii partilor componente ale lucrarii, avizarea formei finale a acesteia), ci trebuie sa aiba ca prioritate ajutorul dat studentului pentru ca acesta sa se cunoasca, sa se autoevalueze singur, sa fie constient de calitatile si slabiciunile sale, de cum isi poate exploata la maximum cunostintele, aptitudinile si inteligenta, forta creatoare.

In echipa pe care o formeaza profesorul indrumator cu studentul, categoric si acestuia din urma ii revine o serie de indatoriri (obligatii) a caror indeplinire va conditiona in mod direct calitatea lucrarii de licenta si, implicit, rezultatul obtinut de catre absolvent dupa sustinere. Aceste indatoriri ale studentului se pot rezuma dupa cum urmeaza:

- sa colaboreze cu profesorul indrumator in alegerea temei, reflectand atent asupra motivatiilor cu privire la tema respectiva;

- sa stabileasca impreuna cu profesorul un calendar de elaborare a lucrarii si sa respecte planul (cuprinsul) acesteia;

- sa proiecteze, de comun acord cu profesorul, metodologia de realizare a unei cercetari de teren adecvate temei care sa confere valente practice lucrarii de licenta;

- sa tina cont de indrumarile profesorului coordonator;

- sa predea coordonatorului stiintific pe suport de hartie un exemplar din lucrarea in varianta finala, in vederea avizarii, notarii

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Precizari metodologice de redactare a lucrarii de licenta.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
11 pagini
Imagini extrase:
11 imagini
Nr cuvinte:
3 491 cuvinte
Nr caractere:
18 689 caractere
Marime:
23.94KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
licenta, etape
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Valeriu Craciun
Sus!