Metode de Predare

Previzualizare curs:

Cuprins curs:

A.Introducere
B. De ce sa folosim strategii de invatare activa ?
C. Folosirea unei liste de strategii de invatare
D. Lista strategiilor de invatare activa pentru prezentarea de noi cunostinte elevilor
D(I) Metode care necesita o pregatire sumara si putine resurse
D(II) Metode care implica materiale (fotocopii sau cartonase) ce se distribuie elevilor
D(III) Activitati care necesita putin mai multa pregatire; se incepe cu cele mai usoare
E. Un management eficient al stategiilor de invatare activa pentru o participare maxima

Extras din curs:

A. Introducere

Procesul de predare are trei faze, iar fiecare necesita metode adecvate. (Vezi metoda PAR)

1. Prezinta: Metode de prezentare de noi cunostinte elevilor sau de incurajare in a le gasi singuri, ceea ce poate implica fapte, teorii, concepte, povestiri etc.

2. Aplica: Metode care sa-i oblige pe elevi sa aplice noile cunostinte care le-au fost doar prezentate. Aceasta este singura modalitate de a te asigura ca elevii formeaza concepte despre noul material pentru a il intelege, a si-l aminti si a il folosi corect pe viitor.

3. Recapituleaza: Metode de incurajare a elevilor sa isi aminteasca vechile cunostinte in vederea clarificarii si concentrarii asupra punctelor cheie, asigurarii unei bune intelegeri si punerii in practica si verificarii cunostintelor mai vechi.

Acest material pune accentul pe metode active de prezentare a noilor cunostinte elevilor. Alte materiale trateaza metode potrivite fazelor de aplicare si analiza.

Metodele actuale, folosite de obicei, cum ar fi predarea/dictarea (discursul neintrerupt al profesorului), ii pot plictisi pe elevi daca dureaza prea mult ; strategiile active actuale sunt cu atat mai folositoare. Ideal ar fi ca strategia de prezentare activa sa includa o activitate de ''aplicare'' care sa fie urmata de o strategie de recapitulare activa scurta. Astfel, toate nevoile elevilor sunt atinse intr-un mod activ.

B. De ce sa folosim strategii de ''prezentare'' activa?

Cercetarile arata ca functioneaza :

- Toate studiile arata ca invatarea vine in urma exercitiului, adica punand in practica ceea ce am invatat pentru a putea, de exemplu, raspunde la intrebari. Acest lucru ii determina pe elevi sa prelucreze informatia si sa ii confere un sens gasit de ei. Acest proces este numit ''constructivism''.

Studiile subliniaza faptul ca metodele active:

- Creeaza o invatare mai profunda si o mai buna aplicare a cunostintelor

- Elevii dau dovada de o i buna memorare

- Elevii dezvolta aptitudini de gandire mai bune

- Sunt mai apreciate de elevi

Invatarea activa ii determina pe elevi sa-si formeze propria lor intelegere a materialului si propria perspectiva.

Verifica nivelul de invatare

- Se poate obtine feedback asupra masurii in care elevii inteleg materialul si pot corecta aspectele intelese gresit.

- Elevii isi dezvolta propriile aptitudini de gandire si de intelegere propriu-zisa a temei, exersind in acelasi timp si aptitudinile care le vor fi verificate.

Iti usureaza munca :

- Sporeste participarea activa, constructiva a elevilor

- Lectiile tale vor avea un impact mai puternic si vor fi mult mai interesante

- Iti poate oferi o clipa de ragaz si posibilitatea de a nota !

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Metode de Predare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
6 887 cuvinte
Nr caractere:
38 194 caractere
Marime:
38.80KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
predare, Tehnica, lectie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Profesorului:
Cazacu Ioan
Sus!