Informatică aplicată în pedagogie

Previzualizare curs:

Extras din curs:

Capitolul 1. Instruirea asistarã de calculator: istoric, pedagogie informaticã

Instruirea asistatã de calculator reprezintã o metodã didacticã sau o metodã de învãþãmânt, care

valorificã principiile de modelare ºi analizã ciberneticã a activitãþii de instruire în contextul noilor

tehnologii informatice ºi de comunicaþii, caracteristice societãþii contemporane.

Metoda instruirii asistate de calculator (IAC) valorificã urmãtoarele operaþii didactice integrate

la nivelul unei acþiuni de dirijare euristicã ºi individualizatã a activitãþilor de predare–învãþareevaluare:

• organizarea informaþiei conform cerinþelor programei adaptabile la capacitãþile fiecãrui

student;

• provocarea cognitivã a studentului prin secvenþe didactice ºi întrebãri care vizeazã

depistarea unor lacune, probleme, situaþii problemã;

• rezolvarea sarcinilor didactice prin reactivarea sau obþinerea informaþiilor necesare de la

resursele informatice apelate prin intermediul calculatorului;

• realizarea unor sinteze recapitulative dupã parcurgerea unor teme, module de studii;

lecþii, grupuri de lecþii, subcapitole, capitole, discipline ºcolare;

• asigurarea unor exerciþii suplimentare de stimulare a creativitãþii studentului.

Proiectarea instruirii implicã organizarea ºi ordonarea materialului care urmeazã sã fie predat,

învãþat, evaluat la nivelul corelaþiei funcþional-structurale dintre profesor ºi student.

Proiectarea instruirii asistate de calculator poate fi definitã ca fiind dezvoltarea sistemicã a

specificaþiilor procesului de instruire utilizând teoriile învãþãrii ºi instruirii pentru a asigura realizarea

procesului de instruire.

Proiectarea instruirii este definitã de un întreg proces: de analizã a necesarului de deprinderi ºi

cunoºtinþe ºi a obiectivelor învãþãrii; ºi de concepere a unui sistem de transfer ºi de livrare care sã

asigure satisfacerea acestor necesitãþi.

Proiectarea instruirii include:

• dezvoltarea unor activitãþi ºi materiale de instruire;

• testarea ºi evaluarea tuturor activitãþilor de instruire ºi învãþare (caracteristice

studentului).

1.1 Comparaþie între Sistemele Tradiþionale ºi Instruirea Sistemicã

Tabelul 1.1 prezintã o analizã comparativã intre componentele instruirii Tradiþionale ºi cele ale

Instruirii Sistemice.

Componentele

Instruirii

Instruirea Tradiþionalã Instruirea Sistemicã

Stabilirea Obiectivelor

Tinta

• Curriculum Traditional

• Manual de Curs

• Referent intern

• Stabilirea si Evaluarea necesarului

de cunostinte si depreinderi;

• Analiza activitatilor unei anumite

functii (post, slujba);

• Referent extern;

Obiectivele • Formulate in functie de

modul global de prezentare

al subiectului de catre

profesor;

• Aceleasi obiective pentru

toti studdentii;

• Formulate considerand evaluarea

necesarului de cunostinte si

deprinderi/ana-lizarea sarcinilor de

serviciu formulate considerand necesarul

de performanta al studentului;

• Sunt alese functie de competentele

studentului;

INSTRUIRE ASISTATÃ DE CALCULATOR - Rezumat -Adrian A. ADÃSCÃLIÞEI Conf. univ. dr. ing.2005 / 2006

2

Componentele

Instruirii

Instruirea Tradiþionalã Instruirea Sistemicã

Cunoasterea

obiectivelor instruirii de

catre studenti

• Studentii sunt neinformati;

• Trebuie sa intuiasca si sa

discearna din lectii si

manuale;

Sunt informati in mod precis inainte de

a incepe procesul de invatare;

Conditii de admitere

care reflecta capacitatea

studentului de a

absolvi cursul

• Nu se verifica capacitatea

studentului de a parcurge

materia;

• Toti studentii au aceleasi

obiective, materiale de curs

si executa aceleasi activitati

scolare;

• Este verificat nivelul initial de

cunostinte ale studentului;

• Materialele didactice si activitatile

sunt evaluate diferit in functie de

capacitatea studentului;

Rezultatul propus

(estimat)

• Curba normala • Nivelul de pregatire ridicat si

uniform.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Informatica Aplicata in Pedagogie.pdf
Alte informații:
Tipuri fișiere:
pdf
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
3 794 cuvinte
Nr caractere:
23 956 caractere
Marime:
209.17KB (arhivat)
Publicat de:
NNT 1 P.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Curs
Domeniu:
Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!